אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הטלוויזיה מתייקרת: נטפליקס מעלה מחירים בישראל צילום: בלומברג

הטלוויזיה מתייקרת: נטפליקס מעלה מחירים בישראל

חברת הטלוויזיה מעלה את המחירים למנויה בארץ, בשלושת המסלולים שהיא מציעה, ב-3 שקלים עד 11 שקל - התייקרות של עד 22%. המחירים ינועו מעתה בין 32.90 שקל בחודש ל-60.90 שקל בחודש. לאחרונה העלתה מחירים בבריטניה, אבל הישראלים ישלמו יותר

20.06.2019, 07:19 | מירב קריסטל

נטפליקס הודיעה על העלאת מחירים ב-20 שווקים, וביניהם, בין היתר: צרפת, ספרד, איטליה, אירלנד וישראל. המנויים בישראל ישלמו עד 22% יותר, ויקבלו הודעה במייל או באפליקציה לגבי השינויי הצפוי במחירים; עבור מנויים ותיקים השינוי ייכנס לתוקף בתום מחזור החיוב הנוכחי, ועבור החדשים - העלאת המחיר תתבצע באופן מיידי.

קראו עוד בכלכליסט

  , צילום: בלומברג צילום: בלומברג   , צילום: בלומברג

כמה נשלם על נטפליקס?

במסלול המוזל ביותר שלה, לצפייה במכשיר אחד, באיכות SD (במכשירים שלא תומכים ב-HD), המחיר החודשי יעלה בשלושה שקלים, מ-29.90 שקל ל-32.90 שקל, התייקרות של 10%.

במסלול הסטנדרט, עבור צפיית HD בשני מכשירים, המחיר החודשי יעלה בשבעה שקלים, מ-39.90 שקל ל-46.90 שקל, התייקרות של 17.5%.

במסלול הפרימיום, עבור צפיית אולטרה HD בארבעה מכשירים שונים, המחיר החודשי יעלה ב-11 שקל, מ-49.90 שקל ל-60.90 שקל, התייקרות של 22%.

נטפליקס העלתה בעבר מחירים ובכל התייקרות היא טוענת כי מדובר במימון להפקות שלה. בין היתר הפיקה לאחרונה את העונה החדשה של מראה שחורה, הסדרות חינוך מיני וכתום הוא השחור החדש והעונות השלישיות של בית הנייר ו-Stranger Things.

החברה השקיעה ב"הורדות חכמות" – תוכנה שמאפשרת למנויים להוריד תוכן ולצפות בו ללא חיבור לאינטרנט, או מוחקת פרק בתום הצפייה ומורידה אוטומטית את הפרק הבא בעת הצפייה בפרק.

הבריטים משלמים פחות מהישראלים

החברה כבר העלתה מחירים בבריטניה ב-30 במאי. מסלול הפרימיום התייקר ל-11.99 ליש"ט מ-9.99 ליש"ט. כלומר, עליית מחיר של תשעה שקלים, מכ-45.3 שקל ל-54.4 שקל (לפי שער ליש"ט של 4.5412 שקלים), התייקרות של 20%. גם אחרי ההתייקרות בבריטניה, המחיר שהבריטים משלמים על המסלול הזה, נמוך מהמחיר בישראל בכ-6.5 שקלים לחודש, וגם גובה ההתייקרות במסלול זה קטן יותר מההתייקרות שלו בישראל: תשעה שקלים בבריטניה לעומת 11 שקל בארץ.

מסלול הסטנדרט מתומחר כעת בבריטניה ב-8.99 ליש"ט בחודש לעומת 7.99 ליש"ט קודם לכן. היתה פה עליית מחיר של כ-4.5 שקלים, מ-36.3 שקל בחודש ל-40.8 שקל בחודש, התייקרות של 12.3%. גם כאן, הישראלים משלמים יותר: אצלנו המסלול התייקר בשבעה שקלים לעומת 4.5 שקלים בבריטניה, והמחיר החודשי גבוה כעת בישראל בכשישה שקלים לעומת המחיר של המסלול הזה בבריטניה.

בניגוד לישראל, מחירו של המסלול הבסיסי בבריטניה נותר 5.99 ליש"ט בחודש - ללא העלאת מחיר: 27.20 שקל לעומת 32.90 שקל בחודש בישראל – פער של 20% בין ישראל לבריטניה. הישראלים משלמים 5.7 שקלים בחודש יותר מהבריטים במסלול זה.

בנוסף, בבריטניה ניתן לחסוך חלק מהסכום בחיבור לחבילות טלוויזיה שונות. בישראל - לא, אם כי פרטנר הציעה את נטפליקס בחינם למצטרפים חדשים לחצי שנה עד לא מזמן.

האמריקנים משלמים כמו הישראלים

בארה"ב נטפליקס ייקרה את השירות בינואר 2019. שם ההתייקרות במסלול הפרימיום היתה מ-14 דולר ל-16 דולר בחודש, מ-50.90 שקל ל-57.7 שקל, התייקרות של 13%. מדובר בעליית מחיר של 6.8 שקלים בחודש - בהשוואה להתייקרות של 11 שקל בישראל. כלומר, שוב הישראלים משלמים יותר.

גם ההתייקרות במסלול הסטנדרט, היא בגובה שני דולר, מ-11 דולר ל-13 דולר בחודש, כלומר מ-39.7 שקל ל-46.9 שקל. זו התייקרות של 7.2 שקלים – בדומה להתייקרות בישראל.

במסלול הפשוט ביותר, מדובר בהתייקרות של דולר בחודש, מ-8 דולר ל-9 דולר, כלומר מ-28.8 שקל ל-32.5 שקל בחודש. מדובר בהתייקרות של 12% ופער של

3.7 שקלים, גבוה מישראל אך המחיר החודשי בארה"ב נמוך מעט מהמחיר החודשי בישראל.

מנטפליקס נמסר בתגובה: "אנו משנים את המחירים שלנו מעת לעת כדי לשקף את ההשקעות המשמעותיות שערכנו בתוכניות טלוויזיה חדשות ובסרטים, כמו גם שיפורים במוצר שלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



16 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
פרופורציות -נטפליקס עולה כמו כרטיס לקולנוע
וגם בקולנוע אף אחד לא מבטיח לכם שתהיו מרוצים מהסרט.... וגם על מנת להנות מנטפליקס צריך להתאמץ קצת - לבצע חיפוש באתר, לקרוא כתבות, לעקוב באפליקציה תחת "בקרוב" על תוכן חדש שעולה וכו. אישית הייתי זורק את נטפליקס לפח האשפה ומחליף בערוצים הבריטיים BBC ITC למיניהם. אבל במציאות צריך להסתפק במה שיש (או לחזור להוט-יס או להתכלב בקודי).
פרופורציות  |  21.06.19
13.
מוזר שהם מעלים מחירים רגע לפני שהמתחרות שלהם נכנסות
מצד שני, ישראל היא שוק קטן ולא תחרותי מספיק כך שאולי זה יעבוד להם. הם בטח עשו סקר לפני שהחליטו על העלאת המחירים וראו שהצרכן הישראלי יסכים לשלם עוד קצת. אני מבין שההשקעה שלהם בישראל פחות משתלמת מאשר במדינות עם מספר תושבים גדול פי כמה, ובסך הכל הם העלו מחירים גם בארה"ב ובבריטניה, אולי גם כדי להיערך כלכלית לכניסה של המתחרות שלהם. אבל האיזון העדין שבין מחיר זול שמעודד צפייה חוקית לבין מחיר יקר שמעודד פיראטיות, אולי הופר עכשיו.
יפתח  |  20.06.19
לכל התגובות