אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות המחאה: מקדונלד'ס חוזרת לנתב"ג אחרי 9 שנים צילום: יוני רייף

למרות המחאה: מקדונלד'ס חוזרת לנתב"ג אחרי 9 שנים

הזכייה במכרז - למרות המחאה נגד הרשת על שאינה מפעילה סניפים בשטחים. מקדונלד'ס תפעיל מסעדות לממכר המבורגרים באולם היוצאים ובמתחם שחקים בטרמינל 3, ותציב גם דוכני נקניקיות באולם היוצאים בטרמינל 1

23.06.2019, 16:45 | אורנה יפת

לאחר תשע שנים, רשת מקדונלד'ס חוזרת לנתב"ג. מקדונלד'ס ישראל זכתה במכרז להפעלת מסעדות לממכר המבורגרים באולם היוצאים ובאולם שחקים בטרמינל 3 ולהצבת דוכני נקניקיות באולם היוצאים שבטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. למכרז ניגשו מקדונלד'ס ישראל, בורגראנץ' שמפעילה את נקודות המכירה בנתב"ג כיום וברגר קינג.

קראו עוד בכלכליסט

המכרז עלה לכותרות בשבוע שעבר בעקבות מחאה נגד רשת מקדונלד'ס וקריאה למנוע ממנה מלגשת למכרז, זאת מכיוון שאיננה מפעילה סניפים בשטחים.

דמי ההרשאה המינימליים אותם דרשה רש"ת עמדו על סכום של 10.25 מיליון שקל לשלוש נקודות המכירה, כאשר 7 מיליון שקל נדרשו עבור המסעדה בטרמינל 3, ו-2 מיליון שקל עבור המסעדה באולם שחקים. 1.25 מיליון שקל דרשה רש"ת עבור המסעדה בטרמינל 1.

סניף מקדונלד סניף מקדונלד'ס | צילום: יוני רייף סניף מקדונלד

מקדונלד'ס, שהייתה נחושה בדעתה לחזור לנתב"ג הציעה במכרז כ-17 מיליון שקל וגברה על בורגראנץ' שהציעה 12 מיליון שקל ועל הצעתה של ברגר קינג שהיתה 11 מיליון שקל. תקופת הזיכיון של מקדונלד'ס היא לשבע שנים עם אופציה להארכה של שנתיים נוספות. שטח המסעדות נע בין 80 מ"ר ל-126 מ"ר, כל אחת.

מקדונלד'ס יצאה מנתב"ג בשנת 2011 אחרי שבע שנים שפעלה שם ובמקומה נכנסה רשת בורגראנץ' שזכתה במכרז באותה שנה. בורגראנץ' מפעילה מאז שנת 2012 ועד היום שתי מסעדות באולם היוצאים בנתב"ג ודוכן נקניקיות באולם היוצאים בטרמינל 1, שמחזור המכירות שלהן בשנת 2018 נאמד בכ-42 מיליון שקל בשנה. תקופת ההתקשרות של בורגראנץ' אל מול רשות שדות התעופה מסתיימת ב-31 באוקטובר 2019.

היקף עסקי המזון וההסעדה בנתב"ג נאמד בעשרות מיליוני שקלים. על פי נתוני רש"ת, בשנת 2018 עמד פדיון המכירות של הזכיינים בענפי המזון השונים באולמות המסחריים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 על סך של כ- 330 מיליון שקל, והיווה עלייה של כ- 13% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, שהוביל את הקמפיין נגד מקדונלד'ס, מסר בתגובה: "בושה שמדינה שמוציאה עשרות מליונים על מלחמה ב-BDS בכל העולם, חוששת לעשות זאת בביתה שלה, בגלל המבורגר פופולארי. מה נאמר לפרלמנטים בעולם בהם נציגים של ישראל מתרוצצים בדיוק כדי להחיל את חוק החרם. עדיף שממשלת ישראל לא תצפה ותבקש ממדינות באירופה ומארהב לפעול נגד ה-BDS אם הם נכנעים כאן בישראל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
הבושה הגדולה היא שבחסות רש"ת חולבים את הנוסעים
המסכנים שהם קהל שבוי בידי המונופולים בתוך השטחים הסגורים סטרילית מטעמי ביטחון, שמנוצלים לעשיית הון שלא בצדק ע"י הזכיינים שלוחי רש"ת. איפה האוצר ??? שיתנו לעובדים לשבות ולרעוב חצי שנה ולשבור את הלפיתה הנוראית של המאפיה הזו (השותפות של הנהלת רש"ת והעובדים)במקום החשוב הזה שנקרא נתב"ג
ישראלית מיואשת מהאוצר  |  27.06.19
לכל התגובות