אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

FINTECH 2019

דניאל מלכה: "ארגונים שיודעים להסתגל הם ארגונים ששורדים"

מנכ"ל IBM ישראל דיבר בכנס פינטק 2019 בשיתוף לאומיטק ו-KPMG. "כל ארגון צריך פלטרפורמה גמישה - לא בהכרח טכנולוגית, אלא עסקית - שמגדירה תפיסת עולם"

24.06.2019, 10:48 | מאיר אורבך

דניאל מלכה, מנכ"ל חברת IBM ישראל, יודע שהשינוי הוא בלתי נמנע. "נוצרת מציאות חדשה שמטלטלת את הסקטור הפיננסי; כולנו כבר חושבים דיגיטל, ויש כאלה שנולדו לעידן הזה, אבל עד היום ראינו את הדיגיטל כמענה לדרישות מבחוץ.

קראו עוד בכלכליסט

דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל, צילום: עמית שעל דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל | צילום: עמית שעל דניאל מלכה, מנכ"ל IBM ישראל, צילום: עמית שעל

"הדרישה הזו יצרה תופעה של 'איים דיגיטליים' בארגון, ולא ראינו חשיבה הוליסטית עסקית על הדיגיטל. היו להם ממשקים אטרקטיביים, אבל עם תהליכי עבודה מייגעים מאחוריהם. הדור הבא מסתכל על התהליך ומבצע חשיבה פנים ארגונית חדשה והגדרה מחדש של התהליך העיסקי. יש הקוראים לתקופה דרוויניזם דיגיטלי. התקופה משתשנה מהר יותר מהשינויים שארגונים מסוגלים לקלוט, וכמו אצל דרווין - מי שישרוד יהיה מי שיסתגל הכי מהר לשינויים, ולאו דווקא החזק", אומר מלכה.

מלכה הסביר בדבריו כי "כל ארגון צריך פלטרפורמה גמישה, לא בהכרח טכנולוגית, אלא עסקית, שמגדירה תפיסת עולם. היא צריכה לכלול שלושה רבדים: דאטה, תהליכים עסקיים חכמים ואנשים. הדאטה הוא הבסיס לכל ארגון; 75% ממינוף המידע הוא בראש סדר העדיפויות של מנהלים. מעל הדאטה אנחנו צריכים ליישם תהליכם באמצעות בינה מלאכותית ואוטומציה, שמאפשרים לבנות תהליכים עסקיים מחדש עם חוייה דיגיטלית חדשה.

"דוגמא טובה לשינוי הוא בנק צרפתי עם מיליוני לקוחות: עד לפני שנים ספורות הבנק נתפס כשמרן, אבל בשנים האחרונות המציא עצמו מחדש באמצעות הטכנולוגיה; הוא שימר את הגורם האנושי בלב מערכת היחסים עם הלקוח, אבל העצים אותו עם יכולות טכנולוגיות מתקדמות מבוססי בינה מלאכותית. השינוי איפשר לבנק לחסוך 200 אלף ימי עבודה, שאיפשרו לו להקצות אותם לשלל נושאים אחרים. גם בישראל רואים יותר ארגונים שמשלבים בינה מלאכותית בתהליכים עסקיים. עולם הביטוח נפתח לתקשורת ישירה עם המבוטחים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות