אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

FINTECH 2019

"הקמנו את סטאש כשהבנו שאפילו עובדי בנקים לא יודעים מה לעשות עם כספם"

ברנדון קריג, מנכ"ל פלטפורמה פיננסית שבסיס לקוחותיה עומד על 3.5 מיליון משתמשים בכנס פינטק 2019 של כלכליסט: "בסטאש אנחנו מבינים מה המצב של כל לקוח, באיזה שלב של חייו הוא נמצא ואיזה מסלול יכול הכי להתאים לו"

24.06.2019, 12:47 | עדי ברק

"פתחנו את החברה אחרי שהשותף שלי ואני הבנו שאפילו האנשים שעובדים בבנקים גדולים לא יודעים מה לעשות עם הכסף שלהם", סיפר ברנדון קריג, מנכ"ל סטאש בשיחה עם אבי אייל, שותף מנהל ומייסד אנטרה קפיטל, שהתקיימה בכנס פינטק 2019 של כלכליסט בשיתוף לאומיטק ו-KPMG. "הלכנו ברחובות ניו יורק ושאלנו אנשים על העתיד הפיננסי שלהם, התשובות היו ממש מפחידות. לאף אחד לא היה מושג על השקעות".

קריג ומי שלימים יהיה שותפו בהקמת סטאש התפטרו מתפקידיהם הקודמים כדי לענות על הצורך שזיהו. ארבע שנים מאוחר יותר סטאש היא פטלפורמה פיננסית שמציעה שירותי בנקאות, השקעות ופנסיות. כיום עומד בסיס הלקוחות שלה על 3.5 מיליון משתמשים. קרן ההון סיכון אנטרי קפיטל היתה אחת המשקיעות בסטאש בתחילת דרכה. נכון להיום גיוסי ההון של סטאש עלו על 181 מיליון דולר.

ברנדון קריג מנכ"ל Stash בשיחה עם אבי אייל שותף מנהל ומייסד Entrée בכנס פינטק 2019, צילום: עמית שעל ברנדון קריג מנכ"ל Stash בשיחה עם אבי אייל שותף מנהל ומייסד Entrée בכנס פינטק 2019 | צילום: עמית שעל ברנדון קריג מנכ"ל Stash בשיחה עם אבי אייל שותף מנהל ומייסד Entrée בכנס פינטק 2019, צילום: עמית שעל

לדברי קריג, לצד המטרה לאפשר ללקוחות לחסוך גם סכומי כסף קטנים, סטאש נולדה גם כדי לקדם חינוך פיננסי, כזה שיעודד יותר ויותר אנשים להבין מדוע חשוב לחסוך ומהי הדרך הנכונה לעשות זאת. "השאיפה היא שדרך המידע שאנחנו צוברים נוכל לייעץ ללקוחות איך כדאי להם לנהל את הפנסיות שלהם וחסכונות נוספים", אמר קריג.

"שיעור החיסכון הממוצע היום באמריקה הוא מגוחך", טען אייל. "15% מהאמריקאים לא יכולים לגייס 400 דולר מהרגע להרגע בשביל מצב חירום רפואי". לאור זאת, נראה כי המוצר שמציעה סטאש הוא בעל פוטנציאל אימוץ גבוה.

"היה עלינו ללמוד מהר מאוד שהלקוח תמיד צודק, ושטובתו מעל הכל", אמר קריג. "כשהבנו את זה, סטאש צמחה במהירות מסחררת". "יתר הזמן שלנו מוקדש לאיך אנחנו לא נותנים את הכסף שלנו לפייסבוק. כלומר מרכזים מספיק משאבים בקידום צמיחה אורגנית של המוצר שלנו, שלא דרך קידום שיווקי. במילים אחרות - איך המוצר יהיה מספיק טוב כדי שיצמיח את עצמו".

בנוגע לעתיד הפינטק סבור קריג כי המפתח טמון בהתאמה אישית מותאמת לקוח. "הבעיה שאנחנו מזהים עכשיו היא שלא מספיק מבינים כל לקוח לגופו", לדבריו, "בסטאש אנחנו מבינים מה המצב של כל לקוח, באיזה שלב של חייו הוא נמצא ואיזה מסלול יכול הכי להתאים לו. מדובר במודל של התאמת פתרונות לכל לקוח על פי מידתו. לשם צועדת תעשיית הפינטק". בסיום דבריו קריג לא שלל כניסה אפשרית עתידית לתחום האשראי.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות