אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: מחממים מנועים צילום: ישראל יוסף

אימון מתקדם: מחממים מנועים

חימום לפני פעילות גופנית יכין את הגוף למאמץ, אך עדיף לעשות אותו דינמי ולהימנע ממתיחות סטטיות

25.06.2019, 09:03 | ארי תדהר
בניגוד לדעה שרווחה בעבר, אנשי המקצוע ורוב הספורטאים כבר יודעים היום שלא כדאי לבצע חימום לפני פעילות גופנית בעזרת מתיחות סטטיות. הכוונה למתיחות עמוקות שנמשכות 10 עד 30 שניות ללא תנועה. לפי המחקרים האחרונים, פעולת המתיחה הסטטית פוגעת בכוח השריר ובקפיציות שלו.

הבעיה היא שחלק גדול מהעוסקים בספורט מדלגים על כל סוג של חימום או עושים אותו כלאחר יד. כתוצאה מכך הם פוגעים באיכות האימון ובביצועים, ומגדילים את הסיכון שלהם לפציעה.

מאור בוזגלו מבצע חימום דינמי בהפועל באר שבע, צילום: ישראל יוסף מאור בוזגלו מבצע חימום דינמי בהפועל באר שבע | צילום: ישראל יוסף מאור בוזגלו מבצע חימום דינמי בהפועל באר שבע, צילום: ישראל יוסף

הפתרון נמצא בחימום דינמי ובכניסה הדרגתית לעצימות של האימון. חימום דינמי מערב קבוצות שרירים רבות ומאפשר לשרירים להגיע בהדרגה לטווח התנועה המלא שלהם. זו דרך מצוינת להגביר את הדופק, לחמם את המפרקים והשרירים ולהכין את הגוף לקראת האימון.

כדאי להתאים את אופי החימום לסוג הפעילות שאנו עוסקים בו. הנה כמה תרגילים המתאימים לחימום דינמי עבור ריצה: קפיצה על חבל, ביצוע לאנג'ים (מכרעים) לכיוונים שונים, הנפת רגליים קדימה והצדה, ביצוע דדליפט (תנועות של הרמה) על רגל אחת כמעט ישרה.

חיפוש ברשת של "־ynamic warm-up for running" ימצא לנו דוגמאות רבות נוספות שאותן ניתן לבצע לאורך 5 עד 20 דקות - בהתאם לזמן שיש לנו ובהתאמה לעצימות האימון המתוכנן לנו.

לא נוותר כליל על מתיחות סטטיות, הן חשובות להגדלת טווח התנועה שלנו. אך רצוי לבצע אותן כאימון נפרד ועם חימום מתאים לפניהן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות