אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחשוב לביש, תמונת מצב: האפל ווטש ממשיך להוביל בפער גדול

מחשוב לביש, תמונת מצב: האפל ווטש ממשיך להוביל בפער גדול

לפי הערכות חברות מחקר, תסיים אפל את השנה כשהיא שולטת בכ-36% מהשוק, לעומת 37% בשנה שעברה; אחריה ניצבות סמסונג ומותג סיני בשם Imoo - שמתמקד בעיקר במכירת שעונים פשוטים

26.06.2019, 17:32 | רפאל קאהאן

האפל ווטש 4 הוא השעון החכם הנמכר ביותר בעולם ועמדו על כ-11.5 מיליון מכשירים מאז הושק ברבעון האחרון של 2018 - כך מגלה מחקר עדכני של חברת קאונטרפוינט; משלוחי האפל ווטש לסוגיו זינקו בכ-22% ב-2018 לעומת השנה לפניה.

קראו עוד בכלכליסט

שוק המחשוב הלביש כולו רשם צמיחה של כ-41% במשלוחי השעונים החכמים בשנה האחרונה לעומת 2017; אפל איבדה מעט מנתח השוק הגלובלי שלה, לטובת שחקנים קטנים יותר, בעיקר סינים, שמציעים שעונים זולים ופשוטים בהרבה.

אפל ווטש אפל ווטש אפל ווטש

להערכת קאונטרפוינט, אפל תסיים את 2019 עם שליטה של כ-36% מהשוק, לעומת כ-37% ב-2018 וכ-43% וב-2017. במקום השני אחריה נמצאת סמסונג שמחזיקה בכ-10% מהשוק בזכות שעוני הגיר והגיר פיט המוצלחים שלה השנה. המותג הסיני Imoo מחזיק במקום השלישי והמכובד עם כ-9% מהשוק ופיטביט מחזיקה במקום הרביעי. הישג לא רע בכלל עבור האחרונה, בהתחשב בכך שכמעט פשטה רגל לפני כשנתיים כאשר נתח השוק שלה עמד על כ-1% בלבד, כעת היא מתהדרת בכ-7% מכובדים - בעיקר בזכות שעון ה-Versa שלה.

שעון ה-Versa של פיטביט, צילום: Fitbit שעון ה-Versa של פיטביט | צילום: Fitbit שעון ה-Versa של פיטביט, צילום: Fitbit

מכל המותגים המובילים, Imoo הוא זה שהצליח להשחיל את אחד הדגמים שלו לרשימת 5 השעונים הנמכרים, ה-Z3, שמיועד בעיקר לילדים מצליח להחזיק במקום הרביעי מעל האפל ווטש 2. האפל ווטש 4 ו-3 מחזיקים במקומות הראשון והשני בהתאמה. את המקום השלישי מחזיקה פיטביט עם ה-Versa, שלמרות שלא הרשים את הסוקרים הצליח אצל הקונים. חמשת דגמי השעונים הללו מייצגים למעשה כמעט חצי מכל השוק הגלובלי, מה שמצביע על הדומיננטיות של אפל בתחום.

וואווי הצליחה לגדול ב-129% בשנה שעברה, אך נתח השוק שלה עומד על כ-2% בלבד. החרם האמריקאי על מוצריה כנראה לא יסייע לה לצמוח בהמשך, אך יש לציין שהשעון שלה, הוואווי ווטש GT, אינו פועל על אנדרואיד ולכן אינו מאוים כמו הסמארטפונים שלה.

וואווי ווטש GT, צילום: ניצן סדן וואווי ווטש GT | צילום: ניצן סדן וואווי ווטש GT, צילום: ניצן סדן

היכן גוגל ואמזון?

ההצלחה של האפל ווטש 4 מיוחסת על ידי אנליסטים ליכולות הבריאות הדיגיטלית המתקדמים שלו. תכונת הא.ק.ג שלו כמו גם שלל יכולותיו כגון התמיכה שלו בסים וירטואלי מה שמייתר את הצורך באייפון מלווה הפכו אותו למכשיר נחשק למדי. ואולם, חיישן הא.ק.ג אינו זמין בכל השווקים בגלל הדרישה במדינות מסוימות להעביר מוצרים בעלי חיישנים כאלה מסלול של מכשיר בריאות.

נתונים של Strategy Analytics, שפורסמו בפורצ'ן מעניקים לאפל כ-54% משוק המחשוב הלביש ברבעון ה-1 של 2019. נתון זה צפוי להצטמצם בשנה הבאה לכ-48%. עם זאת, מדובר עדיין בנתונים שהופכים את החברה לאחת המשפיעות בתחום. ואולם, שתי יריבות חשובות נעדרות מהשוק הזה: אמזון וגוגל. אמנם האחרונה השיקה את אנדרואיד Wear OS ומשלבת אותה עם מעבד קוואלקום 2100 wear למחשוב לביש, אך בינתיים מעט מאוד חברות עושות שימוש במערכת שלה.

סמסונג, פיטביט, וואווי ואפל, כולן משתמשות במערכות הפעלה קנייניות. אמזון עדיין לא הראתה עניין בשוק המחשוב הלביש - אך אין ספק שאם היא תראה בו הזדמנות - לא תהיה לה בעיה להתאים את אלקסה לפעול על שעון חכם. בנוסף הקרבה שלה ליצרניות שעונים ולבוש הופכות אותה לשותפה פריבילגית עבורן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות