אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"דברים מוזרים" ב־9.99 דולר צילום: Netflix

"דברים מוזרים" ב־9.99 דולר

סדרת הרטרו האהובה "דברים מוזרים" חוזרת, ואיתה מבול של מרצ'נדייז: מהמבורגר הפוך ועד מדי בית הספר

01.07.2019, 08:23 | רותה קופפר

היש דוגמה טובה יותר ל"עולם הפוך", היקום המטושטש שהתגלה ב"דברים מוזרים" ("Stranger Things"), סדרת האימה הנוסטלגית של נטפליקס, מאשר הצלחה של אחד הכישלונות המפוארים של חברת קוקה־קולה, באיחור של 34 שנה?

קראו עוד בכלכליסט

מתוך העונה השלישית של "דברים מוזרים", שתעלה ביום חמישי, צילום: Netflix מתוך העונה השלישית של "דברים מוזרים", שתעלה ביום חמישי | צילום: Netflix מתוך העונה השלישית של "דברים מוזרים", שתעלה ביום חמישי, צילום: Netflix

ב־1985 השיקה ענקית המשקאות את "ניו קוק", טעם חדש למשקה הדגל שלה. אבל הצרכנים התקוממו, והחברה נאלצה לזנוח את המיזם החדש. כעת, לקראת עליית העונה השלישית של סדרת הלהיט, שכל כולה נוסטלגיה לעשור ההוא, קוקה־קולה מחזירה את המשקה הגנוז, כולל פרסומות שנראות ממש כחלק מהסדרה. הפחיות עם המשקה הקצת־שונה ייארזו בלוגו קצת־שונה ויימכרו במכונות מכירה עם העיצוב של "דברים מוזרים". בשלב ראשון הם יימכרו ב־11 ערים בארצות הברית, כמחווה לאילבן, גיבורת הסדרה.

נעלי נייקי בעיצוב של בית הספר מהסדרה, צילום: NIKE נעלי נייקי בעיצוב של בית הספר מהסדרה | צילום: NIKE נעלי נייקי בעיצוב של בית הספר מהסדרה, צילום: NIKE

קוקה־קולה אינה לבד. חזרתה של הסדרה האהובה היא הזדמנות מצויינת לנטפליקס, שאינה משלבת פרסומות בשירות הסטרימינג שלה, לגזור קופון שמן ממצורים נלווים. והחברות הגדולות עומדות בתור. אחרי הכל, "דברים מוזרים" מציעה פוטנציאל אינסופי להתחכמויות צרכניות — מהנוסטלגיה לאייטיז, דרך המחוות לאינספור יצירות מדע בדיוני ואימה, הקונספט של עולם מקביל והפוך וכלה בווינונה ריידר ושלל הילדים־הכוכבים.

הוצאה מחודשת של "ניו קוק", הטעם הגנוז של קוקה־קולה מהאייטיז הוצאה מחודשת של "ניו קוק", הטעם הגנוז של קוקה־קולה מהאייטיז הוצאה מחודשת של "ניו קוק", הטעם הגנוז של קוקה־קולה מהאייטיז

וכך, "ברגר קינג", למשל, תציע וופר "הפוך" — הלחמנייה שלרוב נמצאת מתחת להמבורגר תהיה למעלה ולהפך, והעטיפה תהיה בעיצוב אייטיזי. חברת הגלידות "באסקין רובינס", שהיתה אחת המובילות באמריקה בשנות השמונים, הוסיפה מוצרים חדשים, ובהם "סאנדיי עולם הפוך" וגלידת "אורות בית באייר", שמקושטת עם עדשים בסגנון אורות עץ האשוח, שתלתה דמותה של ג'ויס בסלון, כשניסתה לתקשר עם בנה שאבד בעולם ההפוך.

דמויות לגו של גיבורי הסדרה, צילום: LEGO דמויות לגו של גיבורי הסדרה | צילום: LEGO דמויות לגו של גיבורי הסדרה, צילום: LEGO

בתחום האופנה "נייקי" תוציא בחודש הקרוב קולקציה מיוחדת בהשראת הסדרה שתיקרא על שם בית הספר בעיירה שבמדינת המערב התיכון אינדיאנה, "Hawkins High Pack". הנעליים והמוצרים האחרים יהיו בצבע ירוק וכתום, ועל חלקם יופיע גם ציור הנמר, סמל בית הספר. גם חברת H&M מציעה קו של ביגוד ומוצרים נלווים משלה לסדרה, שכולל בין היתר בגד ים אדום שלם בסגנון של המצילה בבריכה בהוקינס, וכן מצחייה כתומה שקופה וכפכפים לבנים עם שם הסדרה בפונט האדום האיקוני.

ואי אפשר כמובן בלי לגו — חברה שיודעת לזהות סדרות וסרטים שכדאי להתחבר אליהם, ומציעה מארז של 2,287 חלקים של בית משפחת באייר מהסדרה ושל העולם ההפוך שלו. החבילה כוללת שמונה בובות של הדמויות הראשיות, הניידת של צ'יף ג'ים הופר, אורות עץ האשוח ושלל חפצים איקונים.

אבל המחווה המדויקת והמתבקשת מכולן היא כמובן מארז של המשחק "דרקונים ומבוכים" — אותו משחק מיתולוגי שמשחקים גם גיבורי הסדרה בעונתה הראשונה. כעת המעריצים יכולים להתחקות אחר גיבוריהם, ולשחק כמותם במארז חגיגי שהוציא "הסברו" ברוח הסדרה, עם הילדים והמפלצות, מינוס סכנת החיים הממשית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות