אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פייסבוק תאפשר חיפוש ישיר של מודעות דרושים, הלוואות ושירותי אשראי צילום: שאטרסטוק

פייסבוק תאפשר חיפוש ישיר של מודעות דרושים, הלוואות ושירותי אשראי

זאת, לאחר שנודע שאיפשרה למפרסמים בארה"ב להגביל קמפיינים מסוימים לגולשים ממוצא, גזע, מיקום ומגדר ספציפיים. החברה נתבעה, ועתה מתקנת את המעוות - ומאפשרת לגולשים בארה"ב לעקוף מגבלות מיקוד קמפיינים. בנוסף, לא תאפשר לבצע סינון קהלים לפי מוצא לאומי והעדפה מינית

01.07.2019, 15:12 | רפאל קאהאן

פייסבוק הודיעה היום (ב') על יכולת חדשה: חיפוש יזום של מודעות דרושים, הלוואות, כרטיסי אשראי וקמפיינים שימושיים אחרים. התכונה תושק לקראת סוף השנה ובשלב זה, תהיה זמינה בארה"ב בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

לפי דיווח של סוכנות AP, החידוש הוא חלק מהסדר משפטי שנועד לפתור טענות נגד החברה על אפליית משתמשים; לפי התביעה, מודעות הוצגו למשתמשים רק על פי חיתוך של מאפיינים כגון רמת הכנסה, חינוך ומיקומי הרכישות הקודמות שלהם - מה שחסם אותם מגישה למידע הזה ולפיכך, מנע שוויון הזדמנויות.  

מיקוד הקמפיינים יוגבל, צילום: שאטרסטוק מיקוד הקמפיינים יוגבל | צילום: שאטרסטוק מיקוד הקמפיינים יוגבל, צילום: שאטרסטוק

הכלי החדש, שפותח לאחר התייעצות ממושכת עם משפטנים ועמותות זכויות אדם ואזרח, עוקף את הגדרות החיתוך של הקמפיינים בפייסבוק, ואת המגבלות הדמוגרפיות שקבע המפרסם. כחלק מההסדר עם התובעים, ביטלה פייסבוק את היכולת לפלח מודעות לפי מוצא לאומי והעדפה מינית. בעבר, כבר חדלה מלפלח לפי גיל, מגדר או מקום מגורים ברמה של מיקוד ספציפי.

הנהלת החברה מנסה בתקופה האחרונה לפייס רגולטורים במדינות שונות, על רקע התעצמות הטענות לפגיעה בזכויות גולשים, בתחרות החופשית ובחוקי הגנת מידע באירופה ובארה"ב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות