אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה פתח בחקירה נגד אפליקציית יאנגו צילום: מאיר אורבך

משרד התחבורה פתח בחקירה נגד אפליקציית יאנגו

החשד: עבירות של אי־הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם מראש; יאנגו: "הכל תואם מול המשרד"

03.07.2019, 08:45 | אודי עציון ותומר הדר
אגף הפיקוח במשרד התחבורה מנהל 11 חקירות שונות נגד אפליקציית הזמנת המוניות יאנגו שהושקה בישראל בסוף 2018. החשד: עבירות של אי־הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם מראש, בניגוד לתקנות.

קראו עוד בכלכליסט

במאי החלה יאנגו להציג לנוסעים מראש מחיר נסיעה סופי, על בסיס מידע שצברה על עומסי התנועה ומשתנים נוספים. לפי החוק, אסור לנהג לגבות יותר מהמחיר שמציין המונה. ביאנגו הסבירו אז שהמחיר יהיה נמוך יותר, וכי האפשרות לדעת מראש את המחיר לא פוטרת את הנהג מהפעלת מונה בנסיעות עירוניות.

יאנגו ישראל, צילום: מאיר אורבך יאנגו ישראל | צילום: מאיר אורבך יאנגו ישראל, צילום: מאיר אורבך

החוק מאפשר לנהגים להעניק בסיום הנסיעה הנחה, אך רק על בסיס מחיר המונה. נהג יכול לסכם מראש מחיר עם הנוסע, תוך הפעלת מונה, והענקת הנחה מהמחיר שעלתה הנסיעה, תוך שהמחיר ושיעור ההנחה נרשמים במונה.

אולם מההוראות שהנפיקה יאנגו לנהגיה עולה, לכאורה, שבחברה מבינים שההצעה בעייתית. קביעת מחיר מראש אפשרית רק במקרה של נסיעה עסקית לחברה שלה הסכם עם תחנת המוניות, או בנסיעות בין יעדים בין־עירוניים שבהן קיים מחירון נסיעות.

יאנגו מנחה את הנהגים ש"בכל מקרה שהנהג יצטרך או יתבקש להסביר את מהות הנסיעה ואופייה, לחיצה על 'אישור תאגיד' תאפשר קבלת פרטים מלאים על הנסיעה".

משרד התחבורה: "נהג מחויב להפעיל מונה בנסיעה מיוחדת (ספיישל). לאחרונה נפתחו 11 תיקי חקירה נגד נהגים בשירות יאנגו, בחשד לאי־הפעלת מונה וגביית מחיר מוסכם".

יניב אלפי, מנכ״ל יאנגו ישראל: "יאנגו עובדת בשקיפות ובתיאום עם משרד התחבורה, תכנית ׳פיקס׳ אשר בין השאר מספקת לנוסעים מחיר ידוע מראש לנסיעה נעשתה בתיאום מלא מול משרד התחבורה".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות