אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נטפליקס נכנעה לאולפני הטלוויזיה צילום: © Netflix

נטפליקס נכנעה לאולפני הטלוויזיה

התחרות מצד שירות הסטרימינג של דיסני הכריחה את נטפליקס להדק את החגורה ולאמץ את דפוסי הפעולה המסורתיים של התעשייה. השנים השמנות נגמרו

03.07.2019, 14:26 | הגר רבט
אימפריית דיסני־מארוול שחררה השבוע לאקרנים את הסרט החדש של ספיידרמן, שעל כתפיו הונחה המשימה האימתנית להחזיר את המעריצים לקופות אחרי סיומה של סדרת סרטי "הנוקמים" הרווחית. לפי ההערכות, בהפקת הסרט החדש של ספיידרמן, שתוכנן כאחד משוברי הקופות של הקיץ, הושקעו כ־160 מיליון דולר.

קראו עוד בכלכליסט

ענקית הסטרימינג נטפליקס מתחילה להתקרב לסכומים הללו, אבל משקיעה בשוברי קופות מסוג אחר לחלוטין: לפי הערכות נטפליקס השקיעה 100 מיליון דולר בסרטו האחרון של אדם סנדלר "תעלומת רצח", ששבר שיאי צפייה עם יותר מ־30 מיליון צפיות בסוף השבוע הראשון לעלייתו לשירות.

הסדרה דברים מוזרים, צילום: Netflix הסדרה דברים מוזרים | צילום: Netflix הסדרה דברים מוזרים, צילום: Netflix

נטפליקס מנסה לשבש את תעשיות הסרטים והטלוויזיה, ובמובנים רבים ייצרה מהפכה של ממש בהרגלי הצפייה. אך נראה שחרף המשקל התרבותי שניכסה לעצמה, השפעתה על התעשייה קטנה יותר. כך, אתר הטכנולוגיה The Information תיאר השבוע כיצד נטפליקס הופכת יותר ויותר דומה לערוצי ההפצה הוותיקים בתעשייה.

פיילוטים בבקשה

ראשית, הדרך המתוחכמת שבה החברה מודדת את נתוני הצפייה שלה, מעניקה משקל גבוה יותר למנויים חדשים ולמי שסומנו כנוטשים פוטנציאליים. שנית, החברה החלה לראשונה לעבוד בשיטת הפיילוטים המסורתית במקום להזמין עונות שלמות. ושלישית, היא החלה לראשונה לבקש מהמפיקים שעובדים איתה להתחיל לחסוך בתקציבי הפקה ולהוזיל עלויות. או בקיצור, תקופת הפזרנות וחלוקת התקציבים בלי חשבון שהפכה למשל ולשנינה כנראה שנגמרה.

גילויים אלו לא מפתיעים בהתחשב בכך שנטפליקס נערכת למתחרה חדשה וקשוחה, עם השקתו הצפויה של שירות הסטרימינג של דיסני בהמשך השנה. אחרי ששרפה כמויות עצומות של מזומנים והגדילה את חובותיה בעקביות, נטפליקס החלה להדק את החגורה.

עסקים במקום ערכים

הקרב הצפוי בין נטפליקס לדיסני מעניין לא רק בגלל תקציבי הענק אלא גם משום שענקית הסטרימינג הצליחה לעשות לתוכן מה שרק דיסני הצליחה לעשות לפניה: להשכיח מהצופים את העובדה שהיא עסק לכל דבר. המותג דיסני מזוהה עם נוסטלגיה, ילדות ותמימות אף שמדובר במכונה משומנת של סרטים ממוחזרים וסדרות טלוויזיה שמייצרים הכנסות נלוות ממכירת צעצועים ומזכרות. באותו אופן גם נטפליקס הפכה לשם נרדף לנוחות, ביתיות והיצע תוכן בלתי נגמר, שמטשטשים את היותה אלגוריתם אימתני שמייצר ומבטל סדרות חדשות בהינף אצבע.

במכוון או שלא, נטפליקס אימצה לא מעט מהאסטרטגיה של דיסני. כעת נראה שהיוצרות התהפכו, ושדווקא דיסני הוותיקה ולמודת הנסיון צפויה לשבש את חייו של הסטארט־אפ הצעיר שביקש לנער את התעשייה הישנה.

תגיות