אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן רכב

רנו קליאו החדשה: עוד מאותו הדבר

רנו קליאו החדשה יוצרה עבור משפחות צעירות: היא מיועדת להיכנס לאזורים עירוניים מוגבלי זיהום אוויר, תא המטען שלה גדול, והיא מתמודדת היטב עם שיבושים ומהמורות בכביש. אין בה חידושים גדולים, וזה לא רע בהכרח

08.07.2019, 08:08 | תומר הדר

זה היה ממש על השולחן: מיזוג בין רנו לבין פיאט וקרייזלר. FCA, החברה האם של פיאט וקרייזלר, היתה אמורה לרכוש מחצית ממניות רנו והדרך לאחד מהמיזוגים החשובים בתולדות ענף הרכב העולמי היתה כמעט סלולה.

קראו עוד בכלכליסט

האיחוד היה אמור לייצר את קונצרן הרכב השלישי בגודלו בעולם, לאפשר לרנו לשוב אל שוק הרכב האמריקאי ממנו נעדרה מאז שנות השמונים, לאפשר לפיאט ולקרייזלר לטבול את אצבעותיהם במאגר המידע האדיר שיש לרנו בתחומי הרכב החשמלי ולהבטיח החלפת מידע וטכנולוגיה שיאפשרו ל־FCA ולרנו להמשיך בעוז אל תוך המאה הבאה.

 רנו קליאו החדשה רנו קליאו החדשה  רנו קליאו החדשה

על הנייר לא היו מתנגדים: סרג’יו מרקיונה, נשיא FCA שהיה המתנגד הגדול לאיחוד, חש כאבים חזקים ביד, הצית עוד סיגריה ואז התמוטט ומת; קרלוס גוהן, הנשיא המיתולוגי של רנו וניסאן, יושב בכלא היפני מאז נובמבר 2018 בחשד לדיווח מס חסר. אך מה שנראה פשוט על הנייר התברר כקשה במציאות והאיחוד לא התרחש: ניסאן, החברה האחות של רנו, שמה מקלות בגלגלים, הממשל ביפן התנגד וממשלת צרפת, בעלת המניות הגדולה ברנו, הערימה קשיים. רנו נותרה צרפתית, עם מערך דגמים חשמליים מרשים והרבה תוכניות, אך ללא כסף אמריקאי שיאפשר פיתוח של דגמים עתידיים.

עבור רנו, חוסר היכולת להתפתח הוא בעיה: פולקסווגן מייצרת כמובן דגמים רבים, ומזוהה עם הגולף; פיג'ו מייצרת שלל משפחתיות, אך בפועל היא היצרנית של 208, הדגם שהכי מזוהה עם האריה; רנו מייצרת קוליאוס, קפצ'ור ואחרים, עם זאת היא מזוהה בעיקר עם קליאו. קליאו ירשה במקור את רנו חמש, אייקון בפני עצמו - ועם אייקונים לא מתעסקים.

עיצוב שכמעט לא השתנה וגימיקים שעברו שדרוג

מאז הדור הראשון שלה, יוצרו בעולם מעל 4 מיליון קליאו ומבחינת רנו, מדובר בדגם שלא מומלץ להתעסק איתו יותר מדי, גם בתקופה בה הרגולטור מרעיד את השוק מתחת לרגליהם של יצרני הרכב, דורש יותר רכבים חשמליים ופחות מכוניות דיזל. מבחינת רנו, השורה התחתונה היא שיש באירופה מיליוני לקוחות שצריכים מכונית סופר מיני, אבל כזו שתהיה מותאמת לרוח התקופה.

רנו קליאו החדשה מבפנים רנו קליאו החדשה מבפנים רנו קליאו החדשה מבפנים

כיוון שכך, קליאו החדשה דומה מאוד לקליאו הישנה: כל הגימיקים שהפכו חיוניים במכונית מודרנית נמצאים כאן: פנסי LED מורכבים, ידיות אחוריות שמתחבאות בתוך הקורות האחוריות, סמל רנו ענק בולט בגריל הקדמי - גימיקים שאיפיינו גם את הדור הקודם, אך עברו שדרוג והתאמה. עם זאת, קליאו החדשה שונה לחלוטין: פלטפורמה חדשה, שעליה יבוסס גם ניסאן ג'וק החדש; מנועים נקיים יותר; מראה יותר מבוגר מקליאו הקודמת. קליאו החדשה קטנה מקליאו הקודמת: היא קצרה ממנה מעט, נמוכה ממנה מעט. כרגיל, ברנו מדגישים שהמרווח בפנים כלל לא נפגע. לוח המחוונים הוזז מעט קדימה, המושבים פחות עבים ולכן תופסים פחות מקום - ברנו מבטיחים יותר מקום אך המקום בפנים מרגיש בערך כמו הדגם הקודם.

קליאו החדשה עמוסה בטכנולוגיה, שחלקה בהחלט לא היה קיים בדגם הקודם. רוב יצרני הרכב יכולים להתחרות זה בזה באיכות המתלים, בכוח המנוע ובמהות הטכנולוגיה, אך רובם בוחרים להתחרות בגודלו של המסך בתא הנוסעים. ברנו מדגישים שמדובר במסך בגודל של שני מסכים רגילים, אחד על השני. הגימיק לא ברור, אך פועל היטב: המסך שולט באופן ברור מאוד בבקרת האקלים, בניווט ובפונקציות הבטיחות האקטיביות; בקרת השיוט, מאפיין מעצבן שנח תמיד בין המושבים במכוניות רנו, עבר אל מאחורי ההגה. איכות החומרים השתפרה מאוד, יש פס בהיר לאורך לוח המחוונים, המושבים עמוקים והנהיגה כיפית. עם זאת, איכות החומרים עדיין אינה מושלמת: בדלת של הנהג יש פלסטיק סורר שמרעיש ובנסיעות ארוכות זה מעיק.

מיועדת לאזורים עירוניים מופחתי זיהום באירופה

לקליאו החדשה אין לעת עתה שום גימיקים תחת מכסה המנוע. פיג’ו הציגה את המתחרה, ה־208, בגרסה חשמלית. אך לקליאו אין גרסה חשמלית, כי רנו מתמחה במכוניות חשמליות שעומדות בפני עצמן - משפחת דגמי הזואי. ברנו מבטיחים שבשנה הבאה תהיה גרסה היברידית של קליאו, כזו שמעל מחצית מזמן הנסיעה שלה יהיה בכוח חשמל בלבד, עד אז הם נוהגים בזהירות מרבית ולא משנים את הקיים. ברנו מעדיפים ללכת על בטוח, כי עם רבי מכר לא משחקים: לקליאו יש מנוע בנפח ליטר אחד, עם טורבו, ותיבה ידנית שיש בה שלושה הילוכים. יש גם גרסה אוטומטית עם מנוע בנפח 1.2 ליטרים. ההילוכיםהם פעולה יום יומית עבור אירופים: רנו יודעת היטב שאירופה נמצאת בדרך אל אזורים מוגבלי תנועה, אגרות גודש ואיסורי כניסה. קליאו בגרסת הליטר פולטת פחות מ־100 גרם של פחמן דו חמצני - זה אמור לאפשר לה להיכנס אל מרכזי הערים בלי בעיות מיותרות.

חלק מהקסם של רנו קליאו הוא שמאז ומתמיד היא היתה מכונית שאפשר להתפרע איתה בין סיבובים ופניות. ואכן, היא מכונית זריזה מאוד, גם בגרסת הליטר הבודד. עם זאת קליאו החדשה מיושבת יותר בדעתה - כלומר היא עדיין יודעת כיצד לשכך מהמורות ולהתמודד עם שיבושים, אך היא גם יותר בוגרת, וצריך לתת לה לעבוד: אין לה הרבה כוח מתחת ל־2,000 סיבובים לדקה, לעומת זאת כשמדובר מעל, היא תסתדר היטב. המשמעות של היותה בוגרת, הוא שהשלדה החדשה פחות מתקשרת: היא מנותקת מהכביש ומנתקת את הנהג ממה שנעשה תחת הגלגלים.

משום מה, אף אחד לא מייצר מכוניות למבוגרים עריריים: קהל היעד האידיאלי של כל יצרן רכב שמעוניין להתרברב במכונית חדשה הוא משפחות צעירות. יש בכך היגיון: למשפחות צעירות יש כסף, הן חיות בעיר וזקוקות למכונית מקושרת, טכנולוגית, לא הכי חדה - כזו שתדע איך לאכול בורות, להיכנס לאזורים מופחתי זיהום, שתאכלס ילדים ושתבורך בתא מטען גדול. את כל אלה יש לקליאו ובהתחשב באקלים הנוכחי, היא מיועדת לנגן על מה שמוכר היטב, ולהצעיד את רנו בניחותא אל השנים הבאות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות