אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס Travel&Tech

ראש החטיבה העסקית בלאומי: הבנקים בישראל צריכים לעסוק בתחום הביטוח

שמוליק ארבל בכנס Travel&Tech: "אנחנו מאמינים שצריך לחבר את ההייטק לתעשיות המסורתיות. זו אחת הדרכים של העסקים בישראל להתמודד עם האתגרים כשהטכנולוגיה היא המפתח לשינוי"

09.07.2019, 10:43 | מאיר אורבך

המהפכה הצרכנית בתחום כרטיסי האשראי הביאה לעלייה במחירי העמלות והריבית ולא הביאה כל ערך לצרכן, כך לדברי שמוליק ארבל ראש החטיבה העסקית בבנק לאומי בכנס Travel&Tech של כלכליסט ובנק לאומי. ארבל מסתכל על תחום התיירות ומאמין שגם בעולם הפיננסי ניתן לעשות שינויים לטובת הצרכן כמו בעולם התיירות. "אנחנו מאמינים שצריך לחבר את ההייטק לתעשיות המסורתיות. זו אחת הדרכים של העסקים בישראל להתמודד עם אתגרים כאשר הטכנולוגיה היא המפתח לשינוי. זה נכון שענף התיירות צומח בשנים האחרונות, שיעור התפוסה הממוצע הגיע ל-68% זו עלייה נאה לעומת השנה הקודמת, בה עברו 4 מיליון תיירים בישראל".

שמוליק ארבל , צילום: עמית שעל שמוליק ארבל | צילום: עמית שעל שמוליק ארבל , צילום: עמית שעל

ארבל מאמין שהענף הצליח בעיקר בזכות יכולתו להשתנות "אני רוצה לדבר הבוקר על הענף בזווית אחרת. זה לא סוד שענף התיירות וגם ענף הבנקאות עוברים שינויים משמעותיים, יש רפורמות ושיבוש (דיסרפשן) שבאים מלואו קוסט, Airbnb, בוקינג אקספדיה. אחד הדברים המאוד יפים בתעשייה, שהיא השכילה לזהות את המגמות ולהתאים עצמה לשינויים. יש דרכים רבות להתמודד עם השינוי, יש חברות שיצאו מגבולות ישראל, יש אחרות שעשו שינויים דרך מיזוגים ורכישות סוכני נסיעות שקונים סוכנויות אחרות, פיתוח מערכות און ליין ועוד.

"כולם הבינו שאם עשית אתמול משהו מסויים זה לא אומר שזה מה שתעשה מחר. חייבים לדעת להשתנות ולעשות דברים אחרים. היו חברות נסיעות שנכנסות לתחום בתי מלון, חברות תעופה שנכנסות לתחום התיירות. הדרך להתמודד עם העולם החדש היא להיכנס לתחומים אחרים ומשיקים. הצפי שלנו לשנים הקרובות הוא שהענף ימשיך לצמוח. היכולת של השחקנים בענף להיערך נכון לשינויים, מאפשרת לבנק להעמיד מימון לחברות שונות בענף וללוות את התחום יותר מבעבר".

ארבל ניסה להסיק מהשינויים שעברו על ענף התיירות גם לעולם הפיננסים ובעיקר לעולם הבנקאות. "אני מנסה ללמוד מתחום זה על ענף הפיננסים שעובר שינוי משמעותי. אם היינו יכולים לעשות כמו ענף התיירות יכולנו לעזור לצרכנים גם בענף הפיננסי. הצרכנים משלמים פחות בענף התיירות בזכות השינויים. גם בענף הפיננסי קורים שינויים אבל הבנקים עדיים לא נכנסים לתחומים חדשים בעיקר מסיבות רגולטריות ונכנסים שחקנים חדשים: נותני אשראי, שחקנים חדשים בעולם הפינטק. אנו חשים ורואים שקורה משהו בענף ויש רפורמות".

ארבל הוסיף ש"הרפורמה האחרונה במסגרתה נפרד לאומי מחברת כרטיסי האשראי שלו – לאומי קארד ופועלים מישראכרט לא היטיבה עם הצרכן. רק אתמול קראנו מה קרה אחרי הרפורמה, ישראכרט מעלה עמלות ומקס (לאומיקארד לשעבר) מעלה ריביות. כאשר רפורמה נועדה להגביל כוח של שחקן בשוק ולא נעשית מתוך שיקול של טובת הצרכן, הצרכנים בסוף משלמים יותר. אם רפורמות ייעשו מתוך מטרה שהצרכן ישלם פחות אז אפשר יהיה לעשות שינויים בענף הפיננסים שבעקבותיהם הצרכנים ישלמו פחות".

ארבל נתן דוגמא לרפורמה כזו שיכולה להיטיב עם הצרכנים: "אחד התחומים הטבעיים שהבנקים יכנסו אליהם הוא תחום הביטוח. מה יותר טבעי מלקוח שקונה רכב, לוקח הלוואה ויחד עם זה ביטוח לרכב? ומה יותר טבעי לעסק שהבנק מממן לו את המלאי ונותן ביטוח על המלאי?

"אם באמת תצליח תעשיית הפיננסים ללמוד ממה שקרה בתעשיית התיירות, אין לי ספק שימצאו בנקים, בהיותם כאלו שנהנים מאמון הציבור, בעלי טכנולוגיות, מערך הפצה ודאטה – יכולים בהחלט לעסוק בביטוח באופן בו הצרכן ישלם פחות".

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות