אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרשות השנייה בחרה את הזכיינים במכרז הרדיו בערבית צילום: יח"צ

הרשות השנייה בחרה את הזכיינים במכרז הרדיו בערבית

שני הזוכים הם קבוצת א-שאמס וקבוצת רדיו לנשמה. יוליה שמאלוב ברקוביץ יו"ר הרשות השניה: "ערוץ חשוב נוסף בהעמקת השילוב של ערבי ישראל בחברה"

10.07.2019, 08:29 | אביאור אבו

בתום יום דיונים ארוך, בחרו אמש חברי מועצת הרשות השנייה את שני הזכיינים להפעלת הרדיו בערבית באזור הצפון, לארבע שנים הקרובות. הראשונה היא קבוצת 'א-שאמס', שבבעלות סוהיל כראם, שכבר מפעילה כיום את רדיו א-שאמס. מי שתקים את התחנה השנייה היא קבוצת 'רדיו לנשמה' שבשליטת זיעד עומרי, שהיה בעברו מבעלי ערוץ הטלוויזיה "הלא TV". בנימוקים התייחסו חברי המועצה לניסיון השדרה הניהולית שהציגו שני הזוכים, לאיכות לוח השידורים, לאופי האזורי של התחנה ולחזון החברתי שלהם.

ניר שוויקי מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, צילום: יח"צ הרשות השנייה, ענבל מרמרי ניר שוויקי מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה | צילום: יח"צ הרשות השנייה, ענבל מרמרי ניר שוויקי מנכ"ל בפועל של הרשות השנייה, צילום: יח"צ הרשות השנייה, ענבל מרמרי

סה"כ הגישו הצעות 4 קבוצות, כשהשתיים האחרות הן 'עלאא האואנה' ו'אראב מדיה גרופ'. את תהליך המכרז ליוו קבוצה של יועצים. היועצים התוכניים התייחסו ללוח התכניות שהוצע על ידי כל אחת מהקבוצות, קהלי היעד שיתמקדו בהם, המבנה הניהולי ועוד. היועצים הכלכליים התייחסו להוצאות המתוכננות ולפוטנציאל ההכנסות המוערך בכל אחת מההצעות.

ניר שוויקי, מנכ"ל הרשות השניה מסר: "אתמול הושלם תהליך ארוך אשר לקחו בו חלק צוות יועצים מקצועי. אני שמח שהשוק נפתח לתחרות, ואני סמוך ובטוח ששני המציעים שנבחרו ידעו לתת מענה לציבור הערבי באזור הזיכיון".

יוליה שמאלוב ברקוביץ יו"ר הרשות השניה מסרה: "כל הקבוצות שהתמודדו, שבכולן מכהנות נשים בתפקידים בכירים, הגישו הצעות רציניות, ובסופו של דבר נבחרו השתיים שלטעמנו הציעו את הפתרון המדויק ביותר לצרכים של החברה הערבית. בתהליך העבודה על המכרז הבנו את העניין הרב שהצעירים הערבים מגלים באקטואליה המקומית, אשר מעיד על רצונם לקחת חלק משמעותי במציאות הישראלית. אני רואה במהלך שהובלנו ערוץ חשוב נוסף בהעמקת השילוב של ערבי ישראל בחברה".

ד"ר מיכל שפירא, חברת מועצה ויו"ר ועדת הרדיו הוסיפה: "גם בעידן של מדיות חדשות ודיגיטליות, כוחו של הרדיו גדול גם בקרב קהלים צעירים. בשנים האחרונות אנחנו עדים לשגשוג של רדיו אזורי מסחרי, ואני רואה בהחלטה להקים שתי תחנות רדיו נוספות בחברה הערבית כחיזוק של אותה מגמה".

תגיות