אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי 81 שנה: פולקסווגן מפסיקה לייצר את החיפושית צילום: פולקסווגן

אחרי 81 שנה: פולקסווגן מפסיקה לייצר את החיפושית

החיפושיות האחרונות שתייצר החברה אמורות לרדת היום מפס הייצור בפואבלה, מקסיקו. המהדורה האחרונה של החיפושית זמינה בגרסאות גג-נפתח או קבוע, ומחירה ההתחלתי הוא 23,045 דולר לדגם בעל שתי דלתות, ו-27,295 דולר לדגם עם גג נפתח

10.07.2019, 12:47 | שירות כלכליסט

אחרי כשבעה עשורים ושלושה דורות של עיצובים, פולקסווגן מורידה מפס הייצור את החיפושית האיקונית שלה. החיפושיות האחרונות שתייצר פולקסווגן אמורות לרדת היום מפס הייצור בפואבלה, מקסיקו. החברה מתכננת לציין את תום ייצור המכונית בטקס שייערך במפעל, שישמש בהמשך לייצור רכב שטח קומפקטי שמיועד לשוק הצפון אמריקאי.

קראו עוד בכלכליסט

פולקסווגן הודיעה בספטמבר שבכוונתה לייצר "מהדורה האחרונה" של החיפושית לפני שתרד מפס הייצור ב-2019. המהדורה הזאת זמינה בגרסאות גג-נפתח או קבוע, ומחירה ההתחלתי הוא 23,045 דולר לדגם בעל שתי דלתות, ו-27,295 דולר לדגם עם גג-נפתח.

אב טיפוס של החיפושית משנת 1935, צילום: פולקסווגן אב טיפוס של החיפושית משנת 1935 | צילום: פולקסווגן אב טיפוס של החיפושית משנת 1935, צילום: פולקסווגן

ייצור החיפושית החל בשנות השלושים, לאחר שפרדיננד פורשה – המהנדס החדשני שהקים את מותג מכוניות היוקרה - החליט לעצב רכב המונים – או "רכב עממי" – שהוא בתרגום חופשי משמעות השם Volkswagen בגרמנית. פורשה עיצב את המכונית בהוראתו של אדולף היטלר, אך היא לא נכנסה לייצור המוני עד אחרי מלחמת העולם השנייה.

החיפושית זכתה לתהילה ולהכרת הרבים בזכות הסרט The Love Bug של וולט דיסני מ-1968, בו מככבת חיפושית מואנשת בשם הרבי שזוכה לתהילה במסלולי המירוצים של קליפורניה. הגרסה המקורית של החיפושית, בה המנוע היה מותקן מאחור, ואשר הפכה לסמל של דור ילדי הפרחים בשנות ה-60 וה-70, ירדה מפס הייצור במקסיקו בשנת 2003, לאחר ש-21 מיליון יחידות שלה יוצרו במהלך 65 שנות ייצורה. פולסווגן הוציאה לשוק דגמים חדשים של החיפושית ב-1998 וב-2012.

החיפושית הראשונה משנת 1938, צילום: פולקסווגן החיפושית הראשונה משנת 1938 | צילום: פולקסווגן החיפושית הראשונה משנת 1938, צילום: פולקסווגן

"אי אפשר לדמיין איפה הייתה היום חברת פולקסווגן בלי החיפושית. החל מהרכב המיובא הראשון ב-1949, ועד גרסת הרטרו האחרונה שלה, היא הציגה לעולם את יכולת החברה לעשות את הבלתי אפשרי. למרות שהגיע זמנה לפרוש, התפקיד ששיחקה בקידום המותג יזכה תמיד להוקרה", כך אמר נשיא ומנכ"ל חברת פולקסווגן באמריקה, סקוט קיאו.

חיפושית משנת 1998, צילום: פולקסווגן חיפושית משנת 1998 | צילום: פולקסווגן חיפושית משנת 1998, צילום: פולקסווגן

החיפושית משנת 2012, צילום: פולקסווגן החיפושית משנת 2012 | צילום: פולקסווגן החיפושית משנת 2012, צילום: פולקסווגן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות