אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה בארה"ב נגד מריוט: "גובה עמלה סמויה - בניגוד לחוק" צילום: שאטרסטוק

תביעה בארה"ב נגד מריוט: "גובה עמלה סמויה - בניגוד לחוק"

לפי התביעה שהגיש התובע הכללי בוושינגטון הבירה, רשת בתי המלון הוסיפה למחיר הנקוב "תשלום עמלה" של 9-95 דולר ליום

10.07.2019, 20:51 | שירות כלכליסט

התובע הכללי בוושינגטון הבירה הגיש תביעה נגד קבוצת מריוט, רשת בתי המלון הגדולה בעולם, בטענה שגבתה מהלקוחות סכום גבוה מזה שנקבה בפרסומים שלה, בניגוד להוראות החוקים להגנת הצרכן של ארה"ב (consumer protection laws).

קראו עוד בכלכליסט

בתביעה נטען כי הרשת הוסיפה למחיר הנקוב מעין תשלום עמלה על המחיר הבסיסי, שמתווסף לחשבון או בעת אישור ההזמנה הסופי או בצ'ק אאוט מהמלון.

לדברי התובע הכללי בוושינגטון הבירה, קארל ראסין, תוספת תשלום זו, המכונה "דמי אתר" (resort fees), מנוגדת להוראות החוק ופוגעת בצרכנים המסתמכים על פרסומי הרשת, בעיקר באתרי ההזמנות הגדולים באונליין – אקספדיה, בוקינג.קום, ופרייסליין.

בכתב התביעה נטען שהרשת מציגה בפרסומים ובאתרים המשווקים מחיר בסיס בלבד, ורק מאוחר יותר מוסיפה את דמי האתר: "בעשור האחרון, מריוט הגדילה את השימוש בתשלומים הללו, פרסומי ה'פתה ותשנה' וסוגים אחרים של תמחור מטבה הם אינם חוקיים ואינם הוגנים", אמר התובע.

מהחקירה שערכה התביעה בוושינגטון הבירה עולה שלפחות ב-198 אתרים של מריוט ברחבי העולם נגבה מהלקוחות התשלום הסמוי הנוסף, שעמד על בין 9 דולר ל-95 דולר ליום שהייה.

מלון מריוט סן מטאו, צילום: שאטרסטוק מלון מריוט סן מטאו | צילום: שאטרסטוק מלון מריוט סן מטאו, צילום: שאטרסטוק

התביעה הוגשה כאשר במקביל מתנהלות חקירות דומות של הנושא בכל 50 המדינות בארה"ב, לאחר שבשנים האחרונות גברה הביקורת על הנוהג של רשת מריוט ושל חלק גדול מהרשתות האחרות הפועלות בארה"ב לגבות את התשלום הבעייתי. התובעים הכלליים במדינות השונות עדיין לא קיבלו החלטה סופית בעניין אך קיימת סבירות גבוהה להגשת תביעות נוספות במדינות אלה.

ההתמקדות של התביעה בוושינגטון הבירה במריוט מנומקת הן בגודל הרשת והמשקל הרב שיש להתנהלותה בתעשייה והן מהעובדה שמטה מריוט ממוקם במדינת מרילנד הסמוכה. התביעה מבקשת לקנוס את הרשת אך אינה דורשת לבטל את התשלום עצמו – העמדה של התובע הכללי היא שאם באתר מסויים נגבה התשלום הנוסף, על הרשת לחשוף אותו לציבור הלקוחות באופן מלא וברור בכל הפרסומים הרלבנטיים של האתר.

תופעת התשלום הנוסף והסמוי מיוחסת לסקטורים רבים הפועלים במרחב קמעונאות השירותים האמריקאית, כאשר לצד ענף המלונאות, יצא שם רע מאד בתחום לשירותי התקשורת, הסלולרי, הכבלים והאינטרנט.

בסקר שנערך בחודש יוני ושהשתתפו בו 2,000 אמריקאים, 85% מהנשאלים ציינו שנעקצו על ידי חברות מהסקטורים האמורים שגבו ממנו תשלום סמוי. בשנת 2017 פרסמה נציבות הסחר הפדרלית (Federal Trade Commission) דו"ח מיוחד על התופעה הנרחבת של תשלום סמוי בבתי המלון בארה"ב, וטענה כי יש בה כדי לפגוע באופן לא הוגן בצרכנים. עם זאת, הרשות לא נקטה צעדים נוספים בעניין לאחר כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות