אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסדר בתביעה ייצוגית: אל על תפצה נוסעים ב-5.9 מיליון שקל צילום: סיוון פרג'

הסדר בתביעה ייצוגית: אל על תפצה נוסעים ב-5.9 מיליון שקל

ביהמ"ש אישר הסדר פשרה בתביעה ייצוגית נגד חברת התעופה שעסקה באופן הצגת תנאי ביטול ושינוי עסקה בעת מכירת כרטיסי טיסה. מדובר בכ-37 אלף נוסעים שביטלו, או שינו, או לא התייצבו לטיסתם בין אפריל 2007 למרץ 2016

11.07.2019, 11:44 | ליטל דוברוביצקי

בית משפט המחוזי בירושלים אישר לאחרונה הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד אל על אשר עסקה באופן הצגת תנאי ביטול ושינוי עסקה בעת מכירת כרטיסי טיסה. במסגרת הסדר הפשרה יינתן פיצוי כספי לזכאים וכן יינתנו הנחות והטבות לנוסעים בסכום מצטבר של 5.9 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בלקוח של החברה שהגיש בשנת 2014 בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד אל על אשר עניינה אופן הצגת תנאי ביטול ושינוי עסקה בעת מכירת כרטיסי טיסה. התובע טען כי במהלך רכישת כרטיס הטיסה עיין בעמוד הרלוונטי באתר הכולל את דמי ביטול או שינוי הכרטיס והבין כי עלות ביטול הכרטיס הוא 170 דולר ועלות שינוי הכרטיס היא 70 דולר. אולם, לטענתו כאשר ניסה לבטל את כרטיס הטיסה הודיעו לו נציגי אל על כי הכרטיס אינו בר השבה.

מטוסים של אל על, צילום: אל על מטוסים של אל על | צילום: אל על מטוסים של אל על, צילום: אל על

לפיכך, טען התובע באמצעות עו"ד אסף פינק, כי אל על מטעה ומיידעת באופן מבלבל את כלל לקוחותיה בנוגע לדמי השינוי והביטול של כרטיס הטיסה.

מנגד טענה אל על כי אין בסיס עובדתי ומשפטי לכתב התביעה. במרץ 2016 השופטת תמר בזק רפפורט ממחוזי ירושלים אישרה הגשת התביעה כייצוגית. בהחלטתה נקבע בין היתר כי המידע בדבר זכות הצרכן לבטל ולשנות את כרטיס הטיסה שנרכש מאל על בעת רכישה במרשתת לא נמסר באופן בהיר אלא באופן מבולבל ומסורבל שעלול להטעות הצרכן שלא יידע אל נכונה, במועד הרכישה ולאחריה, מה הם תנאי ביטול ושינוי הכרטיס.

הסדר פשרה בהליך של גישור

אל על הגישה בקשת רשות ערעור לעליון שנדחתה ובסופו של דבר פנו הצדדיים להליך גישור, שם גובש הסכם פשרה מבלי שכל צד מודה בטענות הצד שכנגד.

הסדר הפשרה שאושר לאחרונה עוסק בהסדרה עתידית של המצגים המופיעים במהלך רכישת כרטיס טיסה באתר של אל על וכן הענקת פיצוי כספי והטבות. סוכם בין השאר כי בתום הליך הרכישה תשלח אל על במסגרת הודעת דואר אלקטרוני הכוללת את פרטי כרטיס הטיסה, לינק לאזור האישי של הנוסע הכולל הפניה גם לתנאי ביטול/שינוי הכרטיס וכן לינק לתנאי התובלה וזכויות נוספות של הנוסע.

בהסדר הפשרה הוסכם כי הפיצוי הכולל שתשלם אל על יהיה 5.9 מיליון שקל שכולל הנחה לנוסעי אל על בדמי ביטול או שינוי הכרטיס על סך 2.47 מיליון שקל , הטבה לנוסעי אל על זכאים תוך בחירה מרשימת הטבות בסך כולל של כ-950 אלף שקל ופיצוי לחברי הקבוצה בסך 2.48 מיליון שקל.

מדובר בכ-37 אלף נוסעים אשר ביטלו או שינו או לא התייצבו לטיסתם במהלך התקופה הרלוונטית (נוסעים שרכשו באתר החברה כרטיסי טיסה בין אפריל 2007 למרץ 2016) ושאל על איתרה. הודעה תימסר במייל לזכאים. אשר לנוסעים המשתייכים לקבוצה שאל על לא איתרה פרטיהם במערכת, החברה תפרסם מודעה בעיתונים יומיים שהם רשאים לפנות לאל על לבחינת זכאותם.

את אלעל ייצגו עוה"ד ברק טל, חניטל בלינסון ורועי מסורי ממשרד יגאל ארנון.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
אל על מתחמקת מלקוחותיה ומתחמקת מפיצוי על כל נזק
בכל פעם שנגרם נזק למטען אל על מתחמקת מפיצוי ויוצרת קושי מכוון בהגשת תביעות לפיצוי הטפסים המכוונים לא עוברים הווטסאפ עונה רק בתשובות אוטומטיות נסו לשלוח מייל לא אל שלא בטופס מכוון תגלו תשובה שהמעיל אינו תקף גרמו לי נזק למטען על ידי הבטחון שפרקו והרסו את כל תכולת המזוודה והם לא מגיבים באמת חברה נבזית שמאחרת בטיסותיה ולא טורחת אפילו להתנצל בושה וחרפה באמת מרגישים הכי בבית בעולם - בית יתומים
אורי וייס  |  28.10.19
לכל התגובות