אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אזהרת רווח לדיימלר: מצפה להפסד של 1.6 מיליארד יורו ברבעון השני

אזהרת רווח לדיימלר: מצפה להפסד של 1.6 מיליארד יורו ברבעון השני

לפי הדיווח של בעלת מרצדס-בנץ, הסיבות למעבר להפסד הן ריקולים, בעיות משפטיות וביקוש חלש למכוניות חדשות. הרווח ברבעון השני אשתקד עמד על 2.6 מיליארד יורו. החברה מסרה עוד שרווחיה השנתיים יהיו משמעותית מתחת לרווח של 11.1 מיליארד יורו שהושג ב-2018

12.07.2019, 13:43 | שירות כלכליסט

חברת דיימלר שבבעלותה חברת מרצדס-בנץ פרסמה אזהרה בנוגע לירידה חדה ברווחים השנה בעקבות ריקולים, בעיות משפטיות וביקוש חלש למכוניות חדשות, שגרמו לרבעון שני חלש. דיימלר, שכבר פרסמה אזהרה בסוף יוני, הודיעה היום שהיא מצפה להפסד ברבעון השני של 1.6 מיליארד יורו, ירידה דרמטית לעומת רווח של 2.6 מיליארד יורו בתקופה המקבילה אשתקד. דוחות הרבעון יתפרסמו ב-24 ביולי.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מסרה שרווחיה השנתיים יהיו משמעותית מתחת לרווח של 11.1 מיליארד יורו שהושג ב-2018. יצרנית הרכב הגרמנית האשימה ברבעון השני החלש שלה את העלויות של הריקול לתיקון כריות האוויר הפגומות של חברת טקטה, וכן סיכונים רגולטוריים ומשפטיים שנובעים משערוריית פליטות הדיזל.

בנוסף לגורמים האלה, דיימלר אמרה שביצועיה השנתיים המלאים יושפעו גם מהאטה בפסי הייצור וצמיחה חלשה בשוקי הרכב. עסקי המסחריות של מרצדס-בנץ נמצאים במצב רע במיוחד. דיימלר אמרה מוקדם יותר היום שמחלקת המסחריות שלה רשמה הפסד של 2 מיליארד יורו ברבעון השני.

מפעל של דיימלר בבייג מפעל של דיימלר בבייג'ינג | צילום: בלומברג מפעל של דיימלר בבייג

מניות דיימלר ירדו ב-1.7% בבורסת פרנקפורט בעקבות הידיעות. אזהרות הרווח מייצגות את האתגר בפניו עומדות יצרניות רכב ברחבי העולם, שנאלצות להשקיע סכומים עצומים בטכנולוגיה חדשה בתקופה של ביקוש גלובלי נמוך למוצריהן.

כלכלת אירופה ככלל נמצאת במצב לא טוב, והצמיחה נמצאת בהאטה גם בסין - שהיא שוק המכוניות הגדול בעולם. Geely הסינית דיווחה השבוע שרווחיה הנקיים ירדו ב-40% במחצית הראשונה של השנה.

ענף בקשיים

יריבותיה הגרמניות של דיימלר סובלות גם הן מהמצב. רווחיה של ב.מ.וו (BMW) ירדו ברבעון הראשון, והיא מחפשת כעת מנכ"ל חדש, וגם מסירות כלי הרכב החדשים של קבוצת פוולקסווגן ירדו גם הן ב-2.8% בששת החודשים הראשונים של השנה.

בניסיון לשאת ביחד בקשיים, יצרניות הרכב יוצרות כעת שותפויות לפיתוח טכנולוגיות, בין היתר טכנולוגיות נהיגה אוטונומית וכלי רכב חשמליים. דיימלר וב.מ.וו למשל חברו לאחרונה לפיתוח טכנולוגיית שיתוף נסיעות ונהיגה אוטונומית, בעוד הונדה השקיעה ביחידת הנהיגה העצמאית של ג'נרל מוטורס.

לפני כחודשיים הודיע נשיא החברה דיטר זטשה, שהוא עוזב את תפקידו. זטשה, שהתמנה לתפקיד בשנת 2006, אחראי לפירוד דיימלר וקרייזלר ויצירתה של דיימלר AG, מהלך שבסופו של דבר הוביל ליצירתה של FCA, החברה האם של קרייזלר ופיאט.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
בבמוו יש סעפת יניקה מפלסטיק
כי זה יותר זול לייצור ואפשר לקחת אותו מחיר (שערורייתי) כמו סעפת יניקה ממתכת. מה לעשות שפלסטיק מחזיק הרבה פחות ממתכת... גם המצב של מרצדס לא טוב. ברכבים מסחריים רוצים פשטות ואמינות - 2 תכונות שכבר ממזמן אין למרצדס. איכשהו השיק של הרכבים הפרטיים עדיין מושך פראיירים. נגמרו הבלופים וכמות הפרייארים הצטמצמה. פגיעה באמינות מעלה בטווך הקצר את הרווחיות (כי עלות הייצור יורדת) אבל פוגעת במוניטין של החברה (ובמכירות) בטווח הארוך. כך קרה לשתיהן. הן חייבות להעלות את רמת אמינות שלהן אם הן רוצות להמשיך ולמכור ברווח.
13.07.19
לכל התגובות