אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משפיעני הרשת באינסטגרם כבר משפיעים הרבה פחות צילום: חשבון האינסטגרם של אלכסיס ברקר

משפיעני הרשת באינסטגרם כבר משפיעים הרבה פחות

מחקר עדכני מלמד שבעוד פוסטים של כוכבני אינסטגרם וסלבריטאים זכו לקליקים בשיעור של 4% ויותר ב-2016, ברבעון הראשון של השנה ירד המספר ל-2.4% בלבד. הסיבה: יש יותר מדי משפיעני רשת, והקהל כלל לא נחשף לרוב התוכן שלהם

16.07.2019, 16:08 | רפאל קאהאן

כוכבני ומשפיעני רשת באינסטגרם הם חלק בלתי נפרד מהפידים ברשת החברתית עבור רבים, ואפיק קידום תוכן למותגים רבים. ואולם, מחקר של חברת האנליטיקה InfluencerDB, שמודדת היקפי השפעה של פוסטים, מגלה שיכולת ההשפעה שלהם נמצאת בירידה בולטת.

קראו עוד בכלכליסט

לפי נתוני החברה, שמנתחת פעילות מדיה חברתית, לינקים למותגים שמפרסמים אותם כוכבנים זכו להקלקות של 4% מהמשתמשים ב-2016, וברבעון הראשון של השנה ירד המספר ל-2.4% בממוצע. מבין המשפיענים למיניהם, גם סלבריטאים חוו ירידה בשיעור הקליקים, מ-8% בממוצע ב-2018 לכ-4.5% ברבעון הראשון של השנה.

המשפיענים והמפורסמים - כמה הם משפיעים?, צילום: חשבון האינסטגרם של אלכסיס ברקר המשפיענים והמפורסמים - כמה הם משפיעים? | צילום: חשבון האינסטגרם של אלכסיס ברקר המשפיענים והמפורסמים - כמה הם משפיעים?, צילום: חשבון האינסטגרם של אלכסיס ברקר

משפיען אינסטגרם בעל יותר מ-10,000 עוקבים מקבל כ-3.6% אחוזי קליקים מביניהם; חשבונות עם 5,000 עד 10,000 מקבלים כ-6.3% והמספר מזנק ל-8.8% עבור בעלי 5,000 עד 1,000 עוקבים.  

תחומי הפעילות המובילים של משפיעני רשתות חברתיות הם אופנה, אוכל, יופי ותיירות. הירידה בהיקפי ההשפעה היא שהמפרסמים פונים יותר ויותר לנאנו-משפיענים, כלומר כאלה בעלי מספר עוקבים קטן אך נאמן מאוד. במקביל, מספר המשפיענים בהם משתמשים בכל קמפיין עולה בהתאם ומגיע בממוצע ל-726 בקמפיינים גלובליים למשל.

שיעור החשיפות מצמצם את שיעור הקליקים, צילום מסך: אינסטגרם שיעור החשיפות מצמצם את שיעור הקליקים | צילום מסך: אינסטגרם שיעור החשיפות מצמצם את שיעור הקליקים, צילום מסך: אינסטגרם

מספר המשפיענים עצמו זינק בשנים האחרונות, כך שפחות משתמשים נחשפים לתוכן שהם מייצרים - מה שמצמצם את הסיכוי של כל קמפיין שנעזר בהם להגיע אל קהל היעד שלו. ואולם, המפרסמים לא מוותרים: על פי מחקר מאפריל שעבר שפורסם באתר Mobile Marketer ונערך על ידי Socialbakers, מספר הפוסטים הממומנים זינק בכ-133% בשנה שעברה לעומת 2017. הוא הגיע לצמיחה של 150% ברבעון הראשון 2019 לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

גם תכונת הסטוריז התחבבה מאוד על המשפיענים והיקף השימוש בה על ידי מותגים זינק בכ-21%. מותגים מסוימים עושים שימוש נרחב יותר במשפיענים. כך למשל מותג השעונים השבדי Daniel Wellington צוטט כ-20 אלף פעמים על ידי כ-7,200 משפיענים באינסטגרם. בין המותגים שעושים שימוש רב בשיטות שיווק במדיה החברתית ניתן למנות את אמזון, טארגט, נייקי, ספורה וולמארט ו-IDeal.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות