אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפתרון של הרכבת לעומס: קרונות עמידה

הפתרון של הרכבת לעומס: קרונות עמידה

במסגרת פיילוט של הרכבת שיתחיל ביום ראשון הקרוב, פורקו חלק מההכיסאות והשולחנות בכמה מהקרונות. על פי הרכבת, השינוי יאפשר להגדיל את מספר הנוסעים בכל קרון ב-20%. ומה עם נוחות הנוסעים?

16.07.2019, 19:56 | תומר הדר

רכבת ישראל מתמודדת עם העומס באמצעות קרונות עמידה מיוחדים. לפי הרכבת, ביום ראשון הקרוב יחל פיילוט ראשון מסוגו, בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה, במסגרתו ישולבו שלושה קרונות דו-קומתיים שיוסבו לנסיעה פרברית.

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהיתה.

רכבת ישראל, צילום: דוברות רכבת ישראל רכבת ישראל | צילום: דוברות רכבת ישראל רכבת ישראל, צילום: דוברות רכבת ישראל

השינוי - כך טוענים ברכבת - יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20%, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות.

הקרונות ישולבו בקו הפרברי (בנימינה-רחובות), על בסיס ניתוח התפלגות זמני הנסיעה שהעלתה כי זמן הנסיעה הממוצע בו עומד על כחצי שעה. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים והם יוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, אליו ייכנסו דרך QR קוד שיפורסם בקרון וברציפים. בהמשך, מדגישים ברכבת ישראל, יורחב הפיילוט. ומה עם נוחות הנסיעה של הנוסעים?

תגיות

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
מדהים לקרוא עיתון היום, 50 שנה לנחיתה על הירח, ובישראל אין מקומות ישיבה ברכבת
לפני 50 שנה נחתו על הירח, והיום, רכבת ישראל מתקשה להוסיף קרונות נוספים לרכבת. פשוט תת רמה, צריך לעצור את הפיילוט המביך הזה! כמו בכל השירות הציבורי במדינה - צריך לפטר שם את כל "המנהלים" (פקידים במקרה הטוב) שאמורים לקבל החלטות נכונות ובזמן, אבל בפועל תוקעים תהליכים ומקבלים שכר שלא פרופורציונלי לתרומה שלהם. המנהלים ברכבת כשלו בראיית הנולד. מה כל כך קשה לראות שאוכלוסיה גדלה, ולכן צריך לרכוש קרונות?? כמה זמן לוקח להוציא מכרז לקרונות??? האוכלוסייה בבאר יעקוב ורחובות הכפילה את עצמה בעשור האחרון. מה חשבתם לעצמכם???? שכולם ייסעו באוטו לעבודה, ושזאת לא הבעיה שלכם???? אני מאחל למנהלים ברכבת ישראל שהם ייסעו לעבודה שלהם בלוד יום יום בקרון העמידה. במקום כל אותם מנהלים ופקידים, צריך לתגמל את העובדים ברוחב לב ובקידומים, כן את אותו נהג קטר בעובד בעבודה קשה וראוי שהוא יתוגמל. נהג קטר מרוצה זה טוב גם לנו הנוסעים. המנהלים / הפקידים חסרי תועלת גם ככה, עדיף בלעדיהם!
פז  |  17.07.19
לכל התגובות