אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש פקק בצומת? הרמזור החכם יפנה לכם את הדרך צילום: מורי חן

בלעדי

יש פקק בצומת? הרמזור החכם יפנה לכם את הדרך

לראשונה: רמזור עם בינה מלאכותית יותקן ליד נתב"ג. נעזר במצלמה ומתזמן פעילות לפי העומס

18.07.2019, 08:31 | תומר הדר

הרמזור שיקצר לכם את הפקק: נתיבי ישראל וחברת ITC הישראלית יחלו בעוד שבועות ספורים בניסוי שיכלול התקנה של רמזור ראשון בישראל עם בינה מלאכותית. כך נודע ל"ידיעות אחרונות". הרמזור ימוקם בצומת הטייסים ליד נתב"ג, שעמוס במיוחד בשעות אחר הצהריים.

קראו עוד בכלכליסט

רמזורים. המידע משודר מהמצלמות, צילום: מורי חן רמזורים. המידע משודר מהמצלמות | צילום: מורי חן רמזורים. המידע משודר מהמצלמות, צילום: מורי חן

רמזורים חכמים "רגילים", שמותקנים כיום בעשרות צמתים בישראל, מסוגלים להבחין באמצעות חיישנים המוטמנים בכביש אם מכונית מחכה בצומת ובהתאם לקבוע אם להחליף את האור ברמזור. בניגוד אליהם, המערכת של ITC מסתמכת על מצלמות בקרה שמותקנות בדרך המובילה אל הצומת. המצלמות משדרות מידע למרכז בקרה המקטלג בין היתר את סוג הרכב, מהירותו והפרמטרים השונים הקשורים באופן הנסיעה, למשל מידת ההאטה וההאצה. באמצעות הפרמטרים הללו, המתקבלים ממאות מכוניות בדקה, מחשב מרכז הבקרה של ITC את מידת העומס הצפויה בצומת – ומתזמן את פעילות הרמזור בהתאם. כך, בניגוד לצומת "רגיל" שבו מחזורי הרמזורים קבועים מראש, צומת שבו מותקנת המערכת יכול לתת עדיפות ל"גל ירוק" למכוניות שמגיעות מכביש עמוס. התהליך אוטומטי לחלוטין. המערכת לא דורשת שינוי של רמזורים קיימים, אלא מבוססת על המצלמות המותקנות במקטעי הדרך שלפני הרמזורים.

לדברי ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל, "העתיד מחייב שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שישחררו את גודש התנועה בעיקר במטרופולינים".

חברת ITC משלימה בימים אלה את ההשתתפות בתכנית ה-Launchpad של מרכז החדשנות Highroad.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לא ממש ממציאים את הגלגל
די לסילוף עובדות ולמכירת בועות. צומת מרומזר "מוכוון תנועה" סטנדרטי, כלומר "רגיל", עושה את העבודה הזו מצויין. בצומת כזה יש גלאים גם לזיהוי רכב וגם לזיהוי תור, והמנגנון מחלק את הירוק בהתאם לצורך. אז למה רואים את זה בשטח? מכיוון שיש יחסית מעט צמתים שבהם יש את כל הגלאים, ושהגלאים הללו מתפקדים כראוי. הכל עניין של עלות אחזקה ותפעול. בהתחשב ברמת השימוש הנמוכה של נתיבי ישראל בגלאי צומת, סביר להניח שהניסוי יוכתר "הצלחה". אבל כל מה שצריך זה להשתמש בטכנולוגיה שקיימת כבר עשרות שנים, ואת השיפור הגדול יקבלו גם כן.
אחד שקצת מכיר  |  21.07.19
לכל התגובות