אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנהאוזר בוש תמכור לאסאהי את החטיבה האוסטרלית שלה ב-11.3 מיליארד דולר צילום: foodserviceandhospitality

אנהאוזר בוש תמכור לאסאהי את החטיבה האוסטרלית שלה ב-11.3 מיליארד דולר

ענקית הבירה הבלגית מסרה עוד כי למרות הודעת הביטול, היא עדיין שוקלת לחדש את תוכניתה להנפיק את החטיבה האסייתית שלה בהתאם להערכת שווי

19.07.2019, 11:38 | שירות כלכליסט

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון ב"כלכליסט"

יצרנית הבירה אנהאוזר בוש (Anheuser-Busch InBev) מתכוונת למכור את הפעילות שלה באוסטרליה לאסאהי גרופ הולדינגס (Asahi Group Holdings) היפנית עבור 11.3 מיליארד דולר. עוד הוסיפה החברה הבלגית כי היא עדיין שוקלת לחדש את התוכניות להנפקת החטיבה האסייתית שלה.

קראו עוד בכלכליסט

המכירה לאסאהי אמורה להיות מושלמת עד הרבעון הראשון של 2020, כך לפי הצהרה שפרסמה החברה. העסקה מספקת לאסאהי דחיפה משמעותית באוסטרליה, מהלך שתומך באסטרטגיה שלה לחזק את הנוכחות הבינלאומית. מדובר גם בשינוי מהותי באסטרטגיה של אנהאוזר באסיה. רק בסוף השבוע שעבר ביטלה החברה את התוכניות להנפקה ציבורית ראשונה (IPO) של הפעילות האיזורית שלה ביבשת, שנועדה לגייס 9.8 מיליארד דולר, ולסייע לחברה לצמצם את החובות הגבוהים שלה.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

עם זאת, בחברה הדגישו כי על אף הביטול, אפשרות ההנפקה עדיין נותרה על הפרק כל עוד יוכלו להשיג את הערכת השווי הנכונה לחטיבה. בינתיים ישתמשו באנהאוזר בוש בהכנסות ממכירת החטיבה האוסטרלית להפחית את החובות. החטיבה האוסטרלית, שכוללת מותגים כמו פוסטר ו-ויקטוריה ביטר, חולשת על קרוב לחצי מהשוק במדינה.

"מכירת נכסים עם צמיחה נמוכה כמו של העסק באוסטרליה הופכת את ההנפקה באסיה למעניינת בהרבה עבור המשקיעים", כך הגיב ניקו פון סטקלברג, אנליסט בחברת ליברום.

אסאהי מתרחבת במהירות בשנים האחרונות, בניסיון להפוך את מותג הדגל שלה, בירת סופר דריי, למוצר עולמי מובחר שיתחרה במותגים מבוססים כמו היינקן. בינואר היא רכשה את חטיבת הבירות של פולר, סמית וטרנר הבריטית. עוד קודם לכן, רכשה את מותגי פרוני, גרולש ופילזנר מאנהאוזר ומסאב מילר בשתי עסקאות נפרדות המוערכות בשווי 11של מיליארד דולר.

תגיות