אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סמוטריץ': שוקלים לאשר אובר פול, ולאפשר לנהגים להרוויח צילום: תומריקו

סמוטריץ': שוקלים לאשר אובר פול, ולאפשר לנהגים להרוויח

שר התחבורה הוסיף כי נשקלת האפשרות הגדיל התשלום המותר בנסיעות שיתופיות; יו"ר נהגי המוניות: "אין לו סמכות לזה, רק אחרי הבחירות"

24.07.2019, 07:24 | אודי עציון

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מאשר את הידיעה שנחשפה ביום ראשון, לפיה משרדו בוחן מתן אישור לאפליקציית המוניות UBER לפעול בארץ באופן חלקי באמצעות נהגי רכב פרטי.

קראו עוד בכלכליסט

סמוטריץ' התראיין אתמול (ג') לרדיו103FM ואמר כי "אנחנו בסדרה של דיונים מקצועיים. אובר בתצורה קלאסית שמקבילה למונית פרייבט, אנחנו חושבים מקצועית שלא נכון, רק יגדיל את הפקקים ויוסיף אלפי מכוניות שיסתובבו בכבישים ויחכו להזמנה.

מונית אובר Uber, צילום: AP מונית אובר Uber | צילום: AP מונית אובר Uber, צילום: AP

אבל שירות אובר פול, נסיעות משותפות שבהן נהג אוסף כמה נוסעים בדרך יכול מאוד להעלות את מקדם המילוי של הרכבים בכבישים שלנו. היום מקדם המילוי עומד על 1.2 נוסעים ברכב ממוצע, כך שנהג כמעט תמיד נוסע לבדו. אם נצליח להעלות את המקדם ל-1.6 לא יהיו פקקים בגוש דן".

גורמי מקצוע מעריכים כי דרושה הורדת כמות לא גדולה של מכוניות מהכבישים בשעות השיא, כדי שהכבישים לא יחרגו מהקיבולת המרבית שלהם, מה שימנע עומסי תנועה שגולשים לפקקים קשים כפי שמתרחש כיום.

עם זאת הוסיף סמוטריץ' כי נשקלת האפשרות לשנות את מתכונת נסיעות הפול המותרת כיום, שמאפשרת לנהגים לזכות רק בהחזר הוצאות מצד הנוסע, תשלום של עד 2 שקל לק"מ נסיעה משותפת, ורק עד שתי נסיעות ביום, ולאפשר לנהגים להרוויח יותר מהנסיעות. מדובר בשינוי שעשוי לעורר את התנגדות נהגי המוניות, שחוששים מתחרות לא הוגנת.

"אולי נשנה את המתכונת, כך שאפשר יהיה קצת להרוויח. אנחנו מסתכלים גם על נהגי המוניות ועל הסכום שהשקיעו ברכישת המספר הירוק, וגם לזה יש פתרונות", הוסיף השר.

יהודה בר אור, יו"ר איגוד נהגי המוניות, אמר בתגובה כי "לפי החוק שינויים כאלה אפשר לעשות רק אחרי שיהיו ממשלה וכנסת אחרי הבחירות, כרגע אין לשר סמכות לכך. לפני שהשר מקבל החלטות חפוזות ופוגע בנהגים המפוקחים ששילמו למדינה אגרות במיליארדי שקלים, שייפגש אתנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
נסעתי בחול באובר וזה אחד הדברים הכי נוחים שיש
תמיד יש מי שפנוי במרחק של 5 דקות ממני משלם מחיר נמוך שקבוע מראש מבלי שנהג המונית מחרטט אותי, והינה מקרה שהתעצבנתי הייתי חייל קרבי והייתי עם תיק גדול שצריך להגיע מחור למקום בתל אביב שהאפליקציות הבילו אותי למקום אחר דרך תחבורה ציבורית במרחק של שני קילומטר מהמקום שלי והייתי צריך כבר להגיע לשם ואני עם תיק ענק עצרתי נהג מונית רצה 50 שקל לנסיעה של מקסימום 5 דקות והראתי לו עם הוויז והתחיל לחרטט אותי שלא ויש פקקים וכו סיכמנו על 40 ופחות מ5 דקות הייתי שם ועל זה חייל שילם 40 שקל? באובר זה לא היה קורה
...  |  30.08.19
29.
נוסע הרבה במוניות
היום יש מחיר אחיד בין ערים והפעלת מונה בנסיעות עירוניות. זה נקרא פיקוח. באובר זה לפי היצע וביקוש, כשיש דרישה מהלקוחות להרבה רכבי אובר, המחיר גבוה מאוד הרבה יותר ממונית רגילה (לפחות בניו יורק), כשאין דרישה לרכב אובר המחיר נמוך משמעותית. נהגי המוניות יעשו שינוי מקצועי, מנהגי מוניות לנהגים אובר (הרי זה מה שהם יודעים לעשות), במקום מוניות, רכבים פרטיים, נראה לי שיותר טוב בשבילם, אין ביקורות, אין ביטוחים ואין פיקוח יודעים מה זה אומר? המחירים לא בפיקוח, המחירים זינקו. השאלה לא אם הם יזנקו אלא בכמה.
גיל  |  09.08.19
27.
גם כן ממש.... שר דמיקולו
ומאיפה בדיוק הוא יפצה את הנהגים במליארדי שקלים שהם השקיעו בלקנות מס ירוק? מס ירוק עולה רבע מליון שח ויש המון כאלה בשוק... אובר זה מתכון לאסון נהגים ללא פיקוח ורכבים ללא פיקוח... נראה מה יהיו התוצאות של כבוד השר דמיקולו שיש לו דעות של לפני 2000 שנה... עלאק רוצה לחיות כמו בתקופה של דוד המלך חחחח כן ממש...
אזרח פשוט  |  31.07.19
לכל התגובות