אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המעצב גולן טאוב: "הבנתי שאופנה זה עסק" צילום: עמית שעל

המעצב גולן טאוב: "הבנתי שאופנה זה עסק"

ליין התיקים של המעצב הצעיר פרץ בסערה לשוק הבינלאומי. עכשיו הוא משיק קולקציית בגדי ערב זוהרת בייצור מקומי

24.07.2019, 08:58 | אדר ריכטר

המעצב הצעיר גולן טאוב, בוגר שנקר בן 31, לא האמין כשמותג התיקים Taub שהשיק לפני שנתיים יהפוך להצלחה מסחררת. הוא הציג בשואורומים בפריז ובשנגחאי, ועמד לפני חתימה על הסכמי מכירה עם בתי כלבו יוקרתיים, העיצובים שלו הופיעו ב”ווג איטליה”, וליידי גאגא הצטלמה עם תיק שלו ל”V Magazine”. למרות זאת החליט להפסיק לייצר את התיקים, ולפני חודשיים פתח יחד עם נעה פסטרנק את מותג בגדי הערב Mother of All.

קראו עוד בכלכליסט

גולן טאוב. "בדקנו מה הישראליות רוצות ללבוש. התאמנו לזה את האסתטיקה שלנו, בנינו דנ”א חזק, ויצאנו החוצה", צילום: עמית שעל גולן טאוב. "בדקנו מה הישראליות רוצות ללבוש. התאמנו לזה את האסתטיקה שלנו, בנינו דנ”א חזק, ויצאנו החוצה" | צילום: עמית שעל גולן טאוב. "בדקנו מה הישראליות רוצות ללבוש. התאמנו לזה את האסתטיקה שלנו, בנינו דנ”א חזק, ויצאנו החוצה", צילום: עמית שעל

השניים השיקו קולקציית שמלות ערב במחירים סבירים יחסית לתחום (בין 500 שקל לחולצה ועד 1,200 שקל לשמלה), הם מספקים מענה מוצלח לצורך של הישראליות בבגדי ערב נוצצים שלא עולים אלפי שקלים ומותאמים באופן אישי. הדגמים שלהם נמכרים בהצלחה בכמה חנויות (בהן רזילי, סטורי, קום איל פו ובוטיק 5), והם הלבישו מפורסמות כמו יעל אבקסיס, מגי אזרזר ולירז צ’רכי. “אנחנו מנסים לייצר שמלות ערב שנראות קלילות וזורמות, עם טיפה גלאם, צבעוניות ותעוזה, אבל במחירים שפויים״, אומר טאוב בראיון שנערך בסטודיו שלו בתל אביב. ״אנחנו לא מתפשרים על איכות הבדים או התפירה ועובדים עם ספקים ברמה גבוהה. אבל כבר כשאני מעצב, אני חושב על הטכניקה, ואיך זה ייתפר במסגרת המחיר. גילינו שאפשר למתוח את הגבולות. למשל, לא נעשה תפירה ידנית״.

שמלה של Mother of All, צילום: Malkiella Benchabat שמלה של Mother of All | צילום: Malkiella Benchabat שמלה של Mother of All, צילום: Malkiella Benchabat

עד כמה זה קשה לעצב ולייצר אופנה בישראל?

"יש פה קושי שאי אפשר להתעלם ממנו, אבל לדעתי או שאתה מתאים את עצמך או שאתה מחליף מקצוע. אם אתה מחליט שאתה רוצה לעשות אופנה בארץ, אתה צריך לעשות מחקר מה הלקוחה הישראלית רוצה, איפה יש שוק שיש בו צורך או חוסר. אנחנו הגענו הכי חכמים לדבר הזה. בדקנו מה נשים ישראליות רוצות ללבוש, התאמנו לזה את האסתטיקה שלנו, בנינו דנ”א מאוד חזק ויצאנו החוצה. המוצר יצא מדויק וכל חנות נענתה בחיוב, גם בלי להפעיל קשרים".

שמלה של Mother of All, צילום: Malkiella Benchabat שמלה של Mother of All | צילום: Malkiella Benchabat שמלה של Mother of All, צילום: Malkiella Benchabat

בחנויות רבות בארץ נהוגה שיטת הקונטיגנציה שמאלצת את מעצבים לייצר קולקציה ולהציע אותה למכירה אך לקבל תשלום רק עבור פריטים שנמכרו. זאת שיטה שמעצבים רבים מתנגדים לה. מה עמדתך?

"נוכחתי לגלות שדווקא השיטה הזו באה לי בובה, כי היא לא מחייבת את החנויות להשקעה כלכלית והן לא צריכות להתלבט אם לקנות או לא. כך שהשיטה דווקא טובה להתחלה, כשאתה רוצה שיכירו אותך. אין פה מחויבות לטוב ולרע. אבל צריך להיות עם היד על הדופק, לעשות הנחות בזמן, להוציא ולהוסיף פריטים בטיימינג נכון. אחרי TAUB הבנתי שבסופו של דבר אופנה זה עסק, ואתה צריך לפעול כמו איש עסקים ולא רק כמעצב. אתה חייב להבין איפה אתה עובד, מי קהל יעד, להבין במכירה ולוגיסטיקה. אפשר למשל לעשות שיווק בכל מיני דרכים יצירתיות כמו להיכנס לחנויות שלא מוכרות בדרך כלל עיצוב ישראלי, ולא רק להסתמך על האינסטגרם".

תיק של טאוב. כל דגם דורש פיתוח של חודשים, צילום: נדב יהלומי תיק של טאוב. כל דגם דורש פיתוח של חודשים | צילום: נדב יהלומי תיק של טאוב. כל דגם דורש פיתוח של חודשים, צילום: נדב יהלומי

טאוב כאמור לקח הפסקה מייצור קולקציות תיקים חדשות. "עסק של תיקים הוא עניין כלכלי שקשה לתחזק. המותג גרף הצלחות בחו"ל, והתהלכתי בפריז כשאני בעננים, אך עדיין זהו תהליך עבודה קשה, יקר, ומורכב. כל דגם דורש פיתוח של חודשים, וכל פרוטוטייפ עולה אלפי שקלים. בנוסף צריך להפעיל סוכן באיטליה ולאתר מפעל איטלקי לעבוד איתו שם, והספקתי לעבור שם כבר שלושה מפעלים. את קולקציית הלבוש אנחנו יכולים לייצר בארץ. זה מוצר יותר זול. אני יכול לקנות בד בנחלת בנימין ולייצר לבד".

תגיות