אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קיה סלטוס: הישיבה גבוהה, המחיר נמוך צילום: אודי עציון

מבחן רכב

קיה סלטוס: הישיבה גבוהה, המחיר נמוך

רכב הקיה ספורטאז' כמעט חיסל את שוק המשפחתיות, אבל אז איבד את גרסת הבסיס והתייקר. עכשיו יש לקוריאנים ג'יפון חדש ומוזל שמגיע לסיים את העבודה

25.07.2019, 18:05 | אודי עציון

ב-2015 הגיע אלינו קיה ספורטאז' 1,600 סמ"ק האוטומטי ב-135 אלף שקל, המציא המחדש את שוק הג'יפונים והיה לקרוסאובר הראשון שהוכתר כרכב הנמכר בישראל. הוא היה הראשון מסוגו שהיה גדול כמו מכונית משפחתית, ועלה כמוה.

קראו עוד בכלכליסט

אבל מאז, איבד הספורטאז' את גרסת הבסיס ובמחיר בסיסי של 148 אלף שקל כיום, הוא התרחק ממחירי המשפחתיות. לנישה שהוא פינה יכנס בסביבות אפריל-מאי 2020 דגם חדש של קיה: סלטוס, ואחרי נהיגה ראשונה הוא בהחלט מסתמן כלהיט מכירות, בטח עם הקטנת הטבות המס להיברידיות משנה הבאה.

קיה סלטוס, צילום: אודי עציון קיה סלטוס | צילום: אודי עציון קיה סלטוס, צילום: אודי עציון

קיה סלטוס קיה סלטוס קיה סלטוס

הסלטוס נועד להתחרות בשוק הג'יפונים הקטנים, מול מיצובישיASX וסקודה קאמיק שבדרך לארץ, ובעיקר מול הקונה, הג'יפון-בן דוד מקבוצת יונדאי-קיה. רק שלקיה נשפכו יותר שמרים לקערה, והוא יצא כמעט בגודל של הספורטאז' וגדול משאר הג'יפונים הקטנים, מה שמורגש באורך (4.37 מטר), ברוחב (1.80 מטר) ובנפח תא המטען (498 ליטר). בסיס הגלגלים, 2.63 מטר, קצר רק בארבעה ס"מ מזה של הספורטאז'. לקונה, למשל, יש רק 361 ליטר נפח בתא המטען.

סלטוס לא ממציא את הגלגל, אבל קיה עברה סעיף סעיף ממה שמצופה מג'יפון מודרני, וסימנה 'וי'. החל מהעיצוב המרובע והקשוח, שכולל פנסי לד ואפילו פס ניקל מחוספס בצורת יהלומים, שתחושו צורך ללטף ולהרגיש בעצמכם. יש פסי גגון ואופציה לגג שחור וצביעה דו גוונית, וגם מאחור הוא נראה קשוח וקצת ספורטיבי, עם אגזוזים כפולים מזויפים.

הרכב מבפנים, צילום: אודי עציון הרכב מבפנים | צילום: אודי עציון הרכב מבפנים, צילום: אודי עציון

סביבת הנהג מתקדמת, עם צג 10.25 או 8 אינץ', תצוגה עילית לנהג, של המהירות והניווט, משטח טעינה לסלולרי, יציאת מזגן למושב האחורי, שלושה שקעי USB, אופציה לריפודי עור ולסטריאו של Bose. האבזור הבטיחותי מלא, כולל התראה על רכב בשטח מת, בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת שמירה על הנתיב, שתפקדה היטב בכבישים המהירים סביב סיאול, וגם בפקקים. סביר להניח שהאבזור לא יוצע בגרסת הבסיס, אך רוב אביזרי הבטיחות יהיו.

המרווח מאחור טוב, גם לראש וגם לברכיים, והרוחב כמעט ברמה של ספורטאז', טוסון ושאר הג'יפונים היקרים משמעותית. והנסיעה שקטה עם בידוד רעשים טוב.

אלינו יגיעו שני מנועים שמוכרים מדגמים אחרים של הקונצרן הקוריאני, 2 ליטר 149 כ"ס עם גיר 6 הילוכים אוט', ו-1.6 ליטר טורבו (177 כ"ס), רובוטי כפול מצמדים 7 הילוכים, שבו נהגנו בגרסת ההנעה הכפולה.

הביצועים זריזים, גם בתאוצה מהמקום וגם בעקיפה, אם כי השקט בתא מופר כשהמנוע באמת מתאמץ. צריכת הדלק מנסיעת המבחן הלא רגועה הייתה 9 ק"מ לליטר, שיפור לעומת ספורטאז' באותן תנאים, אבל נקודה פחות חזקה לטובת הסלטוס מול חלק מהמתחרים.

 , צילום: אודי עציון צילום: אודי עציון  , צילום: אודי עציון

נוחות הנסיעה נאותה, אבל כיול השלדה קצת גרמני, כך שלא כל שיבוש בכביש מטופל היטב, כל הנראה לטובת התנהגות הכביש בעיקולים, שממנה היה קשה להתרשם בכבישים שנבחרו לנסיעת הבכורה.

גרסת ה-2 ליטר צפויה לעלות בארץ כ-130 אלף שקל, והטורבו הנעה קדמית תתחיל מכ-140 אלף שקל. מחירים תחרותיים עבור ג'יפון משפחתי, מעוצב ומאובזר, גדול כמעט כמו ג'יפוני הקטגוריה הגדולה יותר, ועדיין קצר יותר ולכן קל יותר לחנייה.

נראה שאפשר כבר לסמן את הקרב המסקרן של השנה הבאה, סלטוס מול סקודה קאמיק, על ליבם של נוטשי המשפחתיות

הכותב היה אורח קיה בדרום-קוריאה

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות