אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה ישתף פעולה עם ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית צילום: רויטרס

בלעדי

משרד התחבורה ישתף פעולה עם ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית

השר סמוטריץ' מסיר את החרם של משרד התחבורה על ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית השונים, שכץ סירב להיפגש ולעבוד עימם. ביום חמישי התקיימה פגישה היסטורית, והשר החדש הבטיח שיתוף פעולה מעכשיו

28.07.2019, 07:53 | אודי עציון

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסיר את החרם של משרד התחבורה על ארגוני נוסעי התחבורה הציבורית.

קראו עוד בכלכליסט

ביום חמישי האחרון נפגשו סמוטריץ' וראש הרשות לתחבורה ציבורית אמיר אסרף, עם נציגי "15 דקות", "תחבורה בדרך שלנו", "תחבורה היום ומחר", "מרחב" ואחרים. מדובר בארגונים אזרחיים שהוקמו בידי נוסעי תח"צ, במטרה להציף את הבעיות הרבות של שירותי האוטובוסים והרכבות בארץ, ולשפרם. שר התחבורה הקודם, ישראל כץ, נמנע מלהיפגש עימם, ובתקופתו התנצח משרד התחבורה עם דוחות שפרסמו הארגונים ועם טענותיהם.

הפגישה דנה במצוקות התחבורה הציבורית, שמעודדת רבים להמשיך להשתמש ברכבם הפרטי ולהגדיל את עומסי התנועה. סמוטריץ׳ אמר בפגישה כי ״צריך להתחיל לדבר במונחים של משבר תחבורה כמו משבר הדיור בעבר. עם זאת, כאמירה עקרונית, במערכת האיזונים צריך לראות שלפני שפוגעים בנהג ברכב הפרטי יש חלופות מספיק טובות בתחבורה הציבורית״.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס שר התחבורה בצלאל סמוטריץ

שר התחבורה אמר כי ישמח לקבל רעיונות וגם ביקורת מהארגונים, ולערוך מפגשים קבועים עם נציגיהם.

שימרית נוטמן מארגון "15 דקות", אמרה בדיון כי ישנם המון תכניות טובות. חלקן הופעלו וחלקן במגירה וכי יש לקדם את התכניות שבמגירה. ״אנחנו רוצים לסייע למשרד התחבורה להוציא את התכניות לפועל. המשרד צריך להביא את ארגוני החברה האזרחית לשולחנות העגולים של התכניות המשרד".

יהודה אלבז מארגון "תחבורה בדרך שלנו", אמר בדיון כי ״המשך הפיתוח הכלכלי של המדינה תלוי בפיתוח התחבורה הציבורית. אין תשתית מתאימה לתחבורה ציבורית. אין מספיק מסופים וממילא אין אפשרות לחנות את האוטובוסים וככה אי אפשר להוסיף קווים ונהגים. צריך תוכנית לאומית לגיוס נהגים ולהגדיר את המקצוע כמקצוע מועדף, כדי להכניס אליו חיילים משוחררים״.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
יפה אבל מעבר להצהרות - חסר שיניים . השר הבא ישכח ויחרים את האירגונים
הכשלונות של השר כץ השר לשכבר בדילול הפיקוק בכבישים, חוסר השקעה בתשתית הרכבות בעיקר באזור נחל איילון, כישלון הקו המקרטע מירושלים לשום מקום נתב''ג קו מרובה תקלות אחרי השקעה של 7 מיליארד ש''ח, גריעת קרונות מקווי רכבת עמוסים לטובת ההצגה של קו האומה זה הכשלון של כץ. עכשיו השר הזמני נפגש אם האירגונים השונים. יפה אך אין תכלית מעשית למפגשים.
גידי  |  28.07.19
2.
לקדם תחתית ורכבות קלות פרוייקט לאומי
הגיע הזמן לקדם רשת תחבורה ציבורית איכותית בגוש דן...הגיע הזמן לשחרר את התלות ברכב...נאה דורש, הגיע הזמן לקדם בזריזות ולהכניס הילוך בביצוע הקווים המאושרים סטוטורית ולתת גב מלא וריב לועדה לתשתיות לאומיות, במיוחד כנגד אינטרסנטים קטנים שמנסים לחבל בפרוייקט הלאומי
שאולי  |  28.07.19
לכל התגובות