אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק המובייל, תמונת מצב: סמסונג מפתיעה בצמרת, לנובו ונוקיה - מהתחתית צילום: רפאל קאהאן

שוק המובייל, תמונת מצב: סמסונג מפתיעה בצמרת, לנובו ונוקיה - מהתחתית

לפי נתוני חברות מחקר, חלה ירידה של 2.6% במספר משלוחי הסמארטפונים ברבעון השני, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ואולם, סמסונג הצליחה לצמוח הודות לתמחור גמיש, וכמותה גם וואווי. בנוסף, צמחו בצורה בולטת גם נוקיה ולנובו - שמחזיקה במותג מוטורולה

01.08.2019, 20:13 | רפאל קאהאן
חברות המחקר Strategy Analytics ו-Counterpoint פרסמו היום (ה') את מחקריהן על מצב שוק הסלולר לרבעון השני; מנתוניהן ניכר שסמסונג מצליחה לשמור על מקומה בראש הטבלה, ואף להגדיל את מספר משלוחי המכשירים שלה. זאת, על אף ששיעור המשלוחים הכולל ירד ב-2.6% בשוק בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

סמסונג שילחה כ-76.6 מיליון מכשירים הרבעון לעומת כ-71.5 מיליון בשנה שעברה, צמיחה של כ-7.1%. בנוסף, הגדילה את נתח השוק שלה בכ-2%. אנליסטים מעריכים שהמספרים הללו צמחו הודות להוזלת מכשירי ה-S9 מהשנה שעברה, וסבסוד גבוה יותר למכשירים שנמכרים דרך ספקיות הסלולר. מדובר במהלך ידוע, שגורם לירידה הקבועה במחירם הממוצע של מכשירי סמסונג שלה בכל רבעון. למשל, מכשיר גלקסי S9 נמכר בסכום נמוך בכ-40% ממחיר ההשקה שלו.

עדיין מכניס יפה לסמסונג. S9 פלוס, צילום: ניצן סדן עדיין מכניס יפה לסמסונג. S9 פלוס | צילום: ניצן סדן עדיין מכניס יפה לסמסונג. S9 פלוס, צילום: ניצן סדן

המקום השני עדיין שייך לוואווי, למרות הצרות שמייצר לה ממשל טראמפ. כפי שהשתקף בדיווח שלה השבוע, נמכרו מכשיריה היטב והיא הציגה צמיחה של כ-4.6% ביחס לשנה שעברה עם משלוחים של כ-56 עד 58 מיליון מכשירים ברבעון השני בהתאם לעורכי המחקר.

אפל לא הפתיעה וברוח הדו"ח הרבעוני האחרון שלה, חוותה ירידה במשלוחים - מ-41 מיליון יחידות בתקופה המקבילה אשתקד ל-36 עד 38 מיליון ברבעון החולף. מספרים אלה מתורגמים לירידה של בין 0.7% ל-1% בנתח השוק שלה.

שיאומי החזיקה את המקום הרביעי ברשימת היצרניות הגדולות, אך אינה מציגה גידול חד כבעבר. נתח השוק שלה עדיין עומד סביב 9% עד 9.4% והיקף המשלוחים היה כ-32 מיליון מכשירים, ללא שינוי לעומת השנה שעברה. זה אולי מעיד על ירידה בעניין שהיא מעוררת ואולי יש כאן גם סוג של רווייה בשווקים בהם היא פעילה. בהתחשב בכך שהיא לא מוכרת כמעט בארה"ב וקנדה אין זה מפתיע, ועשוי אולי לסמן שהשנה החברה תנסה להרחיב את מספר השווקים בהם מכשיריה זמינים.

מכשירי שיאומי ואפל, צילום: techcrunch מכשירי שיאומי ואפל | צילום: techcrunch מכשירי שיאומי ואפל, צילום: techcrunch

את הרשימה סוגרת OPPO, שהיה עד כה אחד מהמותגים הצומחים ביותר, במיוחד בהתחשב בכך שהוא נמכר לרוב רק בשווקים של מדינות כמו סין, הודו ואסיה. בניגוד לשיאומי, וואווי או לנובו, המותג שמר על מקומו ברשימה עם נתח שוק של בין 8.1 לכ-8.6% בהתאם למחקרים. בשניהם שילחה כ-30 מיליון מכשירים.

שני מותגים נוספים שממריאים הם HMD שמשווקת את מותג נוקיה ולנובו שמחזיקה קו סמארטפונים תחת שמה ואת מותג מוטורולה. נוקיה הראתה צמיחה בנתח השוק וזינקה מ-1.1% בשנה שעברה לכמעט 1.3% השנה, או צמיחה של כמעט 20% במונחים יחסיים. מדובר בהישג נאה לחברה שעדיין לא הצליחה להציג מכשיר דגל מקביל למותגים הגדולים. היא שילחה כ-4.8 מיליון מכשירים לעומת 4 מיליון ברבעון אשתקד.

מכשיר הנוקיה 9, צילום: ניצן סדן מכשיר הנוקיה 9 | צילום: ניצן סדן מכשיר הנוקיה 9, צילום: ניצן סדן

לנובו הצליחה בשקט לגדול מתחת למכ"מ; החברה לא ממש מוכרת מכשירים מחוץ לאסיה (לנובו) וארה"ב (מוטורולה), אך הגדילה את נתח השוק שלה מ-2.5% ל-2.6%. זה אולי לא נראה הרבה אך זה מתורגם לצמיחה של כחצי מיליון מכשירים במשלוחיה, מ-9 מיליון ב-2018 לכ-9.5 מיליון השנה.

ישנם גם מותגים שלא הצליחו להתקדם: LG איבדה נתח שוק ניכר בשנה האחרונה למרות המכשירים הטובים שלה. היקפי המשלוחים התרסקו מ-9.8 מיליון יחידות בשנה שעברה לכ-8 מיליון השנה. בהתאם נתח השוק שלה הצטמצם מ-2.7% לכ-2.2%. גם סוני גם לא מצליחה לעצור את הירידה במכירותיה, ולראיה היא אפילו לא הצליחה להיכנס לעשיריה הראשונה של יצרניות המובייל. לא ברור מה זה אומר עליה והאם תמשיך לייצר סמארטפונים בעתיד. בחברה מצפים לירידה של כ-4% במכירות המובייל ב-2020.

תגיות