אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טרנטינו שובר קופות עם סרטו החדש "היו זמנים בהוליווד" צילום: © Sony Pictures Releasing Switzerland GmbH

טרנטינו שובר קופות עם סרטו החדש "היו זמנים בהוליווד"

סרטו הראשון של הבמאי ללא המפיק הארווי וויינסטין, שגילה וליווה אותו, מסתמן כהצלחה מסחרית גדולה - הכניס 45 מיליון דולר בסופ"ש הראשון, ועקף בתוך שבוע את סך כל ההכנסות של סרטו הקודם "שמונת השנואים"

04.08.2019, 10:04 | יאיר רוה

עשרה ימים אחרי שיצא לבתי הקולנוע באמריקה, “היו זמנים בהוליווד” מסתמן כלהיט הגדול ביותר בקריירה של קוונטין טרנטינו. 45 מיליון דולר הכניס הסרט בסוף השבוע הראשון להפצתו - סכום זעום בהשוואה לפתיחה של סרטי אנימציה וגיבורי על, סכום עצום כשמדובר בסרט מקורי (לא עיבוד לקומיקס או סרט המשך) שלא מיועד לקהל של ילדים ובני נוער. זו לא רק היתה הפתיחה הטובה ביותר בקריירה בת 27 שנים ותשעה סרטים שלו - למעשה, בתוך שבוע “היו זמנים בהוליווד” עקף את סך כל ההכנסות של סרטו הקודם של טרנטינו, “שמונת השנואים”.

קראו עוד בכלכליסט

לפני שנתיים הסיכוי לכך שהסרט יהפוך ללהיט נראו קלושים. טרנטינו החל לעבוד על הסרט ביולי 2017, וכמו תמיד אמור היה להפיק ולהפיץ את הסרט עם השותף הקבוע, המפיק הארווי וויינסטין, האיש שגילה וטיפח אותו לאורך כל הקריירה שלו. אלא שבאוקטובר 2017 התפוצצה פרשת וויינסטין, פרשה ששמו של טרנטינו הוזכר בה כשחקן משנה פעמיים (פעם אחת כשדווח שאחת המוטרדות של וויינסטין היתה בת זוגו לשעבר של טרנטינו, מירה סורבינו; ופעם שניה כשאומה תורמן, כוכבת “קיל ביל”, האשימה את טרנטינו בכך שידע על מעשיו של וויינסטין ושתק).

בראד פיט ב"היו זמנים בהוליווד”. הפצת ענק בארצות הברית, צילום: © Sony Pictures Releasing Switzerland GmbH בראד פיט ב"היו זמנים בהוליווד”. הפצת ענק בארצות הברית | צילום: © Sony Pictures Releasing Switzerland GmbH בראד פיט ב"היו זמנים בהוליווד”. הפצת ענק בארצות הברית, צילום: © Sony Pictures Releasing Switzerland GmbH

בנובמבר 2017 טרנטינו ניהל משא ומתן עם כל אולפני הוליווד מי יממן ויפיץ את הסרט, ואולפני סוני זכו במכרז, כשעל פי דיווח ב”הוליווד רפורטר” הבטיחו לטרנטינו תקציב הפקה של 110 מיליון דולר, זכות לעריכה הסופית ו־25% מסך הכנסות הסרט.

כלומר, אחרי קריירה שלמה של עבודה תחת מפיק עצמאי, “היו זמנים בהוליווד” הוא למעשה סרט האולפנים הראשון של טרנטינו, ואולפני סוני התייחסו אליו בהתאם. הוא מופץ בשיא הקיץ ב־3,600 מסכים ברחבי אמריקה, הפצת ענק. גם העובדה שהסרט נמשך שעתיים ו־40 דקות, שבעבר היתה גורמת למפיצים לחשוש לסיכוייו המסחריים, היתה שולית הקיץ הזה, כשהלהיט הגדול ”הנוקמים: סוף המשחק” אורך שלוש שעות.

עכשיו צריך לחכות ולראות עד כמה הביקוש בתחילת הדרך יחזיק מעמד בהמשך, והאם “היו זמנים בהוליווד” יצליח לעקוף את 160 מיליון הדולרים של “ג’נגו חסר מעצורים”, נכון לעכשיו ההצלחה הקופתית הגדולה ביותר של הבמאי.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
סרט גרוע
אני חובב גדול של טרנטינו מאז ומעולם. כל הסרטים שלו עד כה (לא כולל ג'קי בראון) היו בין טובים למעולים. הוא הבמאי היחיד שאני אלך לראות סרט רק כי הוא ביים אותו. אבל הסרט הזה ביזיון! פשוט נוראי! חוץ מסצינה אחת טובה של כעשר דקות כל הסרט פשוט משעמם! טרנטינו לקח נושא שמאוד מעניין את האמריקאים (צ'ארלס מנסון והכת שלו) ועטף את זה בסיפור צד שלא מתפתח לשום מקום. ממליץ בחום להתרחק מהסרט הזה. אם בכל זאת תלכו לראות אותו, אני מבטיח לכם ששאלה אחת תעבור לכם בראש במהלך כל השעתיים וחצי הראשונות של הסרט: "מתי הסרט כבר מתחיל???" התשובה הפשוטה היא: הוא לא מתחיל. אין עלילה לדבר הזה.
איל  |  13.08.19
3.
לא יהיה הסרט הכי מצליח שלו...
הסרט אכן מצליח יפה אך עונת הקיץ נגמרת ועוד כשלושה שבועות יגיעו סרטי הסתיו שמיועדים למבוגרים והוא יעלם. הסיכוי היחידי שלו הוא אם יעשה באזז לקראת האוסקר. לדעתי ההצלחה הגדולה נובעת פחטת מטרנטינו ויותר משני כוכבי הסרט שהם בעצם הכוכבים הגדולים האחרונים בעולם הקולנוע. בעיקר ליאונרדו דה קפריו.
טל מודיעין  |  06.08.19
לכל התגובות