אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אקזיט הבירה הישראלי הראשון: כך נולדה החברה שחיברה את ברז הבירה לאינטרנט צילום: Alon Gilboa

30 דקות או פחות

אקזיט הבירה הישראלי הראשון: כך נולדה החברה שחיברה את ברז הבירה לאינטרנט

עומר עגיב שתה בירה בספרד וקיבל רעיון לפיתוח ברז חכם, שיעקוב אחרי נתוני הצריכה בפאבים וברים. כך הפך המוצר לכלי שמבשלות הבירה הגדולות בעולם התחברו אליו ואחת החליטה לרכוש ולהפוך אותו לזרוע שלה

05.08.2019, 12:14 | שירות כלכליסט

בירה לא נשמעת כמו תחום שמתחבר להייטק, מעבר להטבות או פינוקים לעובדים בתחום. אבל עומר עגיב דווקא מצא חיבור בין שני העולמות: "ישבתי בבר בספרד, ובשולחן שלי היה ברז בירה אישי, כשהחיוב נעשה לפי כמות הבירה שמזגתי לעצמי", הוא מספר.

הרעיון הלהיב אותו, והוא החליט לפתח ביחד עם אורי פינגרר ברז חכם למעקב אחרי נתוני הצריכה בברים ומסעדות, פרויקט שהפך לחברת וויסבירגר.

לפרקים נוספים של הפודקאסט "30 דקות או פחות" ליחצו כאן

למה זה טוב? כך יכולות יצרניות הבירה לקבל מידע על הצריכה האמיתית, להציע הנחות לברים ובעלי הברים עצמם יכולים לדעת אם העובדים מחלקים יותר מדי מנות חינם או חוגגים בעצמם על הברז. עגיב מסביר כי "זה שוק שמגלגל עשרות מיליארדי דולרים, ובין הבירה שנמזגת בברזים לנתונים בקופה יש פער של 23%".

עומר עגיב, צילום: Alon Gilboa עומר עגיב | צילום: Alon Gilboa עומר עגיב, צילום: Alon Gilboa

אחרי כמה שיתופי פעולה עם ברים ברחבי ישראל, וויסבירגר פנתה אל מבשלות הבירה הגדולות והצליחה לעבוד איתן. העבודה המשותפת הובילה בסופו של דבר לאקזיט - וויסבירגר, שגייסה 15 מיליון דולר, נמכרה לפני כשנתיים לאנהאוזר בוש, יצרנית הבירה הגדולה בעולם (שמייצרת בין היתר את קורונה וסטלה), ב-80 מיליון דולר.

"בשנת 2014 קרה משהו, חברות שמייצרות מוצרי צריכה הבינו שאם הן לא יתחברו לעולם של דאטה הן ייעלמו כמו קודאק", מסביר עגיב מה אחד הדברים שהוביל לרכישה הראשונה שביצעה אנהאוזר בוש בתחום הטכנולוגיה.  

בשיחה בפודקאסט "30 דקות או פחות" הוא מספר איך התחילה הפעילות בארץ בלי מוצר ובלי כסף, מה עבר כדי להגיע אל בכירי מבשלות הבירה הענקיות ועל המחויבות של אנהאוזר בוש הענקית לפעילות בישראל ("כשקנו אותנו היינו 70 עובדים, היום אנחנו 140").

אקזיט הבירה הישראלי הראשון: כך נולדה החברה שחיברה את ברז הבירה לאינטרנט
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאןאקזיט הבירה הישראלי הראשון: כך נולדה החברה שחיברה את ברז הבירה לאינטרנט

מראיינים:

נבות וולק, איש הייטק.

אביב פרנקל, איש התקשורת וסטארט-אפיסט.

תגיות