אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שלום למיצובישי פאג'רו: הרכב של אלופי צה"ל יוצא משירות

שלום למיצובישי פאג'רו: הרכב של אלופי צה"ל יוצא משירות

בשבועות האחרונים הוחלפו אחרוני הרכבים מסוג זה בטויוטה לנד קרוזר בשווי של כ-324 אלף שקל. עד היום רכבי האלופים והמח"טים היו בבעלות צה"ל, את הלנד קרוזר בחרו לחכור בצה"ל מחברת הליסינג וההשכרה "פרי"

05.08.2019, 08:19 | תומר הדר

רכבי השטח הקשוחים הולכים ומתמעטים בצה"ל, וכעת אחרוני הרכבים מסוג מיצובישי פאג'רו יוצאים לפנסיה. 

בשבועות האחרונים בוצעה בצה"ל החלפה של אחרוני המיצובישי שניתנו למח"טים ברכבים מסוג טויוטה לנד קרוזר. מספר חודשים קודם הוחלפו גם הפאג'רואים שהיו צמודים לאלופים ולאלופי משנה בלנד קרוזר, אך בעוד שאלופים קיבלו את הרכב ברמת הגימור הבכירה ביותר, הכוללת בין היתר תאורת הלוגן, מחזיקי כוסות נוספים וציפוי עור להגה, המח"טים נאלצים להסתפק בלנד קרוזר בגרסה בסיסית יותר.

מיצובישי פאג מיצובישי פאג'רו מיצובישי פאג

בפועל, מדובר בעשרות רכבים, כאשר מחיר הלנד קרוזר הבסיסי בגרסה בעלת חמש הדלתות מתחיל בכ־324 אלף שקל ואילו מחיר הדגם הבכיר מתחיל ב־354 אלף שקל.

בעוד שעד היום רכבי האלופים והמח"טים היו בבעלות צה"ל, את הלנד קרוזר בחרו לחכור בצה"ל מחברת הליסינג וההשכרה "פרי".

הפאג'רו נכנס לשירות בצה"ל בשנת 2007 והחליף את איסוזו טרופר ששימש עד אז קצינים בכירים. הסיבה להחלפת המיצובישי של האלופים בטויוטות החכורות קשורה, במפתיע, לאיכות הסביבה: בדומה ליצרני רכב רבים המייצרים רכבי שטח קשוחים, גם מיצובישי ניצבת בפני תקנות איכות סביבה מחמירות, שאילצו אותה לחדול משיווקו של הפאג'רו באירופה, וכתוצאה מכך גם בישראל.

בפועל, עם הסתלקותו של הפאג'רו, משווקים בישראל רק קומץ רכבי שטח קשוחים בעלי מנועי דיזל. הרכבים מסופקים לצה"ל לאחר שפרי זכתה במכרז של משרד הביטחון במארס האחרון, במה שהוגדר כ"מכרז מיוחד" לנוכח העובדה שכלל גם רכבי שטח.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
הפאגרו הרבה יותר אמין
הפאגרו הרבה יותר אמין הוא הגיפ היחידי שמיוצר ביפן אין לא את הבעיה של האיג'קטורים שהולכים כל שני וחמישי כמו בלנדקרוזר גם יש לפאג'רו את נשק יום הדין נעילות דפרינציאל שורה תחתונה אם בצבע קיום יש פאגרו בתנאי שטח קשים של חול ופודרה עם חצי מיליון קילומטר הלנדקרוזר לא יחזיק
רותם  |  06.08.19
2.
צעד שדי קשה להסביר ...
הPAJERO הרבה יותר חזק בשטח מה LC , מתעלה עליו ברוב הפרמטרים החשובים והבסיסים למבצעיות בשטח . חוץ הGAMMA ב4x4 שהטויוטה מייצגת שהיא הטובה בעולם ביחס לשאר הג'יפים . אבל הפרמטר הזה בעל יכולת הביצוע המסוימת הזו מתבטא רק בשטחים חריגים ומסוימים ממש שאין הרבה כאלה במזרח התיכון . ( גם מבחינת מיגון שזה דבר החשוב ביותר לרכב צבאי , טויוטה לוקה בחסר לעומת האספיר(מגן) הקטלני שמייצגת פג'רו )
קובי הנדסאי רכב  |  06.08.19
לכל התגובות