אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
Anzu.io מגייסת 6.5 מיליון דולר לפרסום במשחקי Esports צילום: עמית שעל

Anzu.io מגייסת 6.5 מיליון דולר לפרסום במשחקי Esports

החברה פיתחה פלטפורמה לפרסום במשחקים וטורנירים של משחקי וידאו. אנזו גייסה עד היום 8 מיליון דולר כולל הנוכחי מאז הקמתה ב-2016

06.08.2019, 17:06 | מאיר אורבך
חברת Anzu, שפיתחה פלטפורמה לפרסום במשחקים ובטורנירי esports, גייסה 6.5 מיליון דולר בסבב גיוס ראשון . קרן ההשקעות BITKRAFT Esports Ventures הובילה את הסיבוב שבו לקחו חלק WPP, סוכנות הפרסום הגדולה בעולם וכן קרן ההשקעות של אקסל שפרינגר מגופי המדיה הגדולים באירופה. המימון ישמש את החברה להרחבת פעילותה ולחיזוק נוכחותה של אנזו בשווקים באירופה ובצפון אמריקה על ידי הגדלת משמעותית של מאמצי פיתוח עסקי באזורים. החברה גייסה עד היום 8 מיליון דולר כולל הנוכחי. מרבית החברה יושבת בתל אביב .

קראו עוד בכלכליסט

אנזו מספקת פתרון פרסום מקיף למותגים אשר מציג ומודד מודעות סטנדרטיות בתוך סביבת המשחק בזמן אמת, באופן שבו הפרסומות הופכות לחלק ממנו.  אנזו יצרה סביבת פרסום בעלת יכולות מיקוד המאפשרת הגשה של מודעות מותאמות אישית המתחלפות במהלך המשחק בהתאם למאפייני השחקן והתנהגותו. המערכת שלה מייתרת את הצורך בעידכון קוד המקור של המשחק והפצתו מחדש בכל פעם שיש צורך בהכנסת תוכן שיווקי חדש לתוך עולם המשחק.

משחקי איספורטס מכילים לא מעט נדל משחקי איספורטס מכילים לא מעט נדל''ן שניתן למנף לטובת פרסום | צילום: ea.com משחקי איספורטס מכילים לא מעט נדל

סביבת הפרסום החדשנית שיצרה החברה מאפשרת למפרסמים להתחיל לפרסם בשטחי פרסום שאנזו יצרה בתוך המשחקים בלי לשנות כלום במודעות הקיימות שלהם ובאופן שבו הם רוכשים ומודדים שטחי פירסום דיגיטליים. לאחרונה השיקה אנזו פיתרון לאימות מודעות בתחום המשחקים בקונסולות, מה שמאפשר למותגים לשלם רק עבור מודעות הניתנות לצפייה, אך גם לוודא שהמודעות מוצגות באיכות גבוהה על פי התקן של אירגון הפירסום הבינלאומי ובסביבה בטוחה למותג.

בשיחה עם כלכליסט אומר איתמר בנאדי, מייסד ומנכ"ל Anzu, שהחברה כיום מאפשרת לעשות את ההתאמה של הפרסומת לבן אדם לעומת המצב כיום שלא היה ניתן להחליף את הפרסומת ולהתאימה לאדם בצורה דינמית. "היום המותגים נמצאים בטירוף אחר פרסום בליגות השונות. הכניסה של משחקי חינם שבהם משלמים על חלקים וירטואלים הכניסה של זה לתחום הקונסלות. היום פורטנייט הוא תרבות המונים. העובדה שהזוכה בפורטנייט גדול מהזוכה בוימבלדון מעיד על כך שהוא הפך להיות חלק מתרבות ההמונים כיום".

עוד הוסיף, "מותגים בעולם כיום מחפשים להיכנס בכל דרך לעולם זה. כיום אין פרסום בפורטנייט ואני מניח שבעתיד הם ישלבו פרסום. אנחנו עובדים עם המתחרים של החברה ורואים שם צמאון. יצרני המשחקים הגדולים ירוויחו עשרות מיליוני דולרים לחודש בזמן הקרוב רק מפרסום ולא מהכנסות מהמשחקים. שוק הפרסום בעולם המשחקים הוא שוק עצום של עשרות מיליארדי דולרים. זו השקעה ראשונה של WPP בעולם שלנו. דחיתי 14 משקיעים ובחרתי את הקרן הכי טובה לתחום שלנו וגוף הפרסום הכי טוב בעולם", אומר בנאדי לכלכליסט.

"עם 2.4 מיליארד גיימרים ברחבי העולם, משחקים ועולמות ווירטואליים מהווים את שוק הפרסום הגדול ביותר שלא נוצל עד היום" העיר Jens Hilgers, מייסד ושותף מנהל של BITKRAFT Esports Ventures, קרן השקעות המתמקדת בתחום הספורט האלקטרוני . הקרן הוקמה בשנת 2017 על ידי אגדת הספורט האלקטרוני, ג'נס הילגרס. הילגרס הקים בעבר את ESL וכיהן כמנכ"ל לפני שמכר את נתח הרוב ל- MTG בשנת 2015. בנוסף להיותו שותף מנהל ב- BITKRAFT, ג'נס גם מייסד משותף ויו"ר של חברת G2 Esports ומנכ"ל חברת DOJO Madness.

אנזו נוסדה בשנת 2016 על ידי מיכאל בדיחי (סמנכ"ל טכנולוגיות), בן פנסטר (סמנכ"ל מוצר) ואיתמר בנאדי (מנכ"ל) וגייסה עד כה 8 מיליון דולר. בחברה מועסיקים 20 עובדים ובשנה מאז ההשקה הרישמית של הפלטפורמה הוצגו באמצעותה מודעות ליותר מ-5 מיליון משתמשים ברחבי העולם. את סבב ההשקעה ליווה עו"ד איתי גורה ממשרד ברנע ג'פה לנדה ושות'.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות