אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צמיחה של 22% בהכנסות קורנית - שהתעלתה על ציפיות השוק צילום: אדם קפלן

צמיחה של 22% בהכנסות קורנית - שהתעלתה על ציפיות השוק

החברה מסיימת את הרבעון השני עם הכנסות של 44 מיליון דולר, הרווח התפעולי עמד על 2.7 מיליון דולר - הרווח הנקי המתואם על 14 סנט למניה - סנט אחד מעל ציפיות האנליסטיים

07.08.2019, 08:34 | מיקי גרינפלד וצלי גרינברג
קורנית דיגיטלמסכמת רבעון - המניה עלתה הלילה במסחר המאוחר בשיעור קל של 0.4%: הכנסות קונית ברבעון השני לשנת 2019 עלו בכ-22.3% לכ-43.9 מיליון דולר, לעומת 35.9 מיליון דולר ברבעון המקביל (בשני המקרים, בנטרול השפעה חשבונאית של כתבי האופציות על עסקת אמזון).

קראו עוד בכלכליסט

הרווח התפעולי (Non-GAAP) ברבעון השני הסתכם בכ-2.7 מיליון דולר (כ-6.2% מהמכירות), בהשוואה לכ-3.2 מיליון דולר (כ-8.8% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה ברבעון הפסד תפעולי (GAAP) של כ-0.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח תפעולי של כ-1.6 מיליון דולר.

קורנית סיימה את הרבעון עם רווח נקי (GAAP) של 500 אלף דולר או 1 סנט למניה, לעומת 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי המתואם (Non-GAAP) עמד על 2.9 מיליון דולר או 8 סנט למניה, פחות מהצפי בשוק שעמד על 13 סנט למניה - ובהשוואה לרווח נקי של כ-3.2 מיליון דולר או 9 סנט למניה ברבעון המקביל.

הנתונים האמורים הם במונחי נטו, לפי דרישות רשות ני"ע האמריקאית, בשל מאפייני ההתקשרות ההסכמית של קורנית עם אמזון. במונחי ברוטו, ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-46.3 מיליון דולר והרווח על 14 סנט למניה - מעל ציפיות השוק שעמדו על הכנסות של 45.9 מיליון דולר ורווח של 13 סנט למניה.

קורנית סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי מזומנים, פיקדונות לזמן קצר וניירות ערך סחירים בסכום כולל של כ-250.1 מיליון דולר (לחברה אין חוב פיננסי). לשנת 2019 צופה החברה הכנסות בטווח שבין 47 ל-51 מיליון דולר.

החברה סיפקה תחזית לרבעון השלישי של 2019 במסגרת שיחת הוועידה שהתקיימה אמש, על פיה סך ההכנסות ברבעון ינוע בטווח של 47-51 מיליון דולר (ללא השפעה חשבונאית של כתבי אופציות), ושיעור הרווח התפעולי (Non-GAAP) ינוע בטווח של 14-17%

באמצע חודש מאי השנה נפלה מניית החברה ב-9.3% לאחר שהשורטיסט, בן אקסלר, המליץ על מכירתה. בין טיעוניו היו: הסתמכות על אמזון כלקוח הכי גדול של החברה בצירוף הערכה לפיה קורנית מעניקה לאמזון הנחה של 50% במכירות, וכי הביצועים האחרונים של החברה אינם בני קיימא ומונעים על ידי ההייפ של עיסקת אמזון.

 

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית, סירב להתייחס ישירות לאקסלר בדבריו, אבל אמר לכלכליסט, כי "התוצאות ברבעון השני של השנה הראו שאין לקוח שחצה את רף 10% מהכנסות החברה ואנחנו לא תלויים ומסתמכים על לקוח אחד. נתנו תחזית חזקה לרבעון השלישי, וגם אמרנו שהרביעי יהיה דומה - כמה ממותגי האופנה הגדולים והמוכרים עולם שרוכשים את הפיתרון שלנו, מותגים שגדולים אף יותר מאדידס. מסייעת גם ההשקה של מכונת הפולי-פרו (Poly Pro), שפתחה בפנינו את שוק הספורט והפנאי, ואנו כיום השחקן היחיד בעולם שפועל בשוק הפוליאסטר,והיא מחזקת את התחזית שלנו. ואנו צופים שנתח הכנסות החברה רק מהיבט זה יעמוד על 15%-20% במהלך שנת 2020".

קורנית דיגיטל מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות לתעשיית הטקסטיל. את החברה הנסחרת בנאסד"ק בשווי של 1.2 מיליארד דולר ומועסקים בה 484 עובדים. מתחילת השנה טיפסה מניית קורנית ב-60% אך בחודש האחרון נסוגה ב-4.5%.

רונן סמואל מנכ"ל חברת קורנית, צילום: אדם קפלן רונן סמואל מנכ"ל חברת קורנית | צילום: אדם קפלן רונן סמואל מנכ"ל חברת קורנית, צילום: אדם קפלן

תגיות