אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוכרזו הזוכים בפרס Trifecta: להבין את המשתמשים באופן מיידי ואינטואיטיבי

Convizit זכתה בפרס הראשון של מיליון דולר בתחרות הסטארט־אפים של קרן פיטנגו, במסגרת ועידת כלכליסט בניו יורק. בעזרת בינה מלאכותית החברה יוצרת את העתיד של ניתוח התנהגות משתמשים

08.08.2019, 08:24 | נעמי צורף

חברת הסטארט־אפ Convizit שיסדו דניאל בשארי ודניאל פלוטקין היא הזוכה בהשקעה של מיליון דולר מטעם קרן פיטנגו, מקרנות ההון סיכון המובילות והמשפיעות בישראל. התחרות שבמסגרתה זכה הסטארט־אפ בפרס Trifecta (שילוש), והיא מתמקדת בחיבור המשולש בין מידע, מכונה ובני אדם, מתוך הבנה שמשם תצמח המהפכה הטכנולוגית הבאה. התחרות נועדה לסטארט־אפים בשלבי פעילות מוקדמים.

חצי הגמר של התחרות התקיים בוועידת ניו יורק השלישית של "כלכליסט" Mind The Tech NY2019, שנערכה באפריל האחרון ובמסגרתו נפגשו המתמודדים עם שחקנים אסטרטגיים וגורמים מובילים בתעשייה.

“התחרות נועדה להוות מאיץ למשהו שאנחנו מחפשים הרבה זמן” אמר אייל ניב, שותף מנהל בקרן פיטנגו. “אנחנו מחפשים חברות שמשתמשות בטכנולוגיות מתקדמות כדי לשנות תחומים גדלים. לתחרות נרשמו המון סטארט־אפים ובסוף בחרנו מתוכם ארבעה מובילים. היה קשה מאוד לבחור את המנצח, כולם פורצי דרך בתחומם אבל בסוף החלטנו ללכת על Convizit שהיא לדעתנו חברה שמביאה שילוב של צוות חזק, טכנולוגיה פורצת דרך ותחום שמחכה לשינוי גדול”. 

יושבים מימין לשמאל: שרון ארדה ויאיר קסוטו מפיטנגו, דניאל בשארי ודניאל פלוטקין שזכו בתחרות, אייל ניב מפיטנגו; עומדים מימין לשמאל: מו"ל כלכליסט יואל אסתרון, גד חולדאי, ספיר בן-הרוש ואיל איצקוביץ מפיטנגו, צילום: נמרוד גליקמן יושבים מימין לשמאל: שרון ארדה ויאיר קסוטו מפיטנגו, דניאל בשארי ודניאל פלוטקין שזכו בתחרות, אייל ניב מפיטנגו; עומדים מימין לשמאל: מו"ל כלכליסט יואל אסתרון, גד חולדאי, ספיר בן-הרוש ואיל איצקוביץ מפיטנגו | צילום: נמרוד גליקמן יושבים מימין לשמאל: שרון ארדה ויאיר קסוטו מפיטנגו, דניאל בשארי ודניאל פלוטקין שזכו בתחרות, אייל ניב מפיטנגו; עומדים מימין לשמאל: מו"ל כלכליסט יואל אסתרון, גד חולדאי, ספיר בן-הרוש ואיל איצקוביץ מפיטנגו, צילום: נמרוד גליקמן

Convizit מאפשרת לחברות למנף במהירות ובקלות נתונים התנהגותיים של משתמשי מחשב לשם יצירת ערך עסקי מוחשי. כלי ניתוח התנהגות קיימים דורשים זמן רב ומיומנויות נרחבות, ומתעלמים מרוב פעולות המשתמשים. לעומת זאת, הטכנולוגיות הייחודיות של Convizit אוספות, מתייגות ומנתחות כל פעולת משתמש על פי ההקשר שלה, כדי לחשוף באופן רציף הזדמנויות חדשות להגדלת מעורבות הלקוחות וההכנסות — באפס מאמץ אנושי. מדעני המידע והמפתחים בחברה, בהובלת שני בוגרי יחידת מודיעין מובחרת בצה"ל, פורצים דרך בתחומי ה־Big Data והבינה המלאכותית, ויוצרים את הדור הבא של ניתוח התנהגות משתמשים.

בראיון ל”כלכליסט” סיפרה מנכ”לית החברה דניאל בשארי: "את Convizit הקמנו דניאל פלוטקין, ה-CTO של החברה, ואני. את דרכנו המשותפת התחלנו בשירות שלנו ביחידה טכנולוגית בחיל המודיעין, שעסקה בתחומי ה-data intelligence, עם שחרורנו המשכנו לעבוד יחד גם במסגרת האזרחית כיועצים עצמאיים לחברות, ושם נתקלנו בצורך של חבורת בכלים פשוטים ואינטואיטיביים בתחום האנליטיקה. הגענו למסקנה שחברות עובדות הרבה יותר קשה ממה שלדעתנו צריך בשביל להפיק איזשהו ערך מהכלים האלה ואז פתחנו בסשן פיתוח הטכנולוגיה הבסיסית והראשונית של החברה שארך כשנה". 

לאחר כמה ניסיונות לאתר קהל יעד רלוונטי, החליטו בשארי ופלוטקין לפנות לארגונים גדולים ולתאגידים. "הבנו שבשוק הזה נזקקים למוצר שלנו בצורה הכי משמעותית והסיבה המרכזית לכך היא שהם משקיעים משאבי ענק בכלי האנליטיקה שלהם. הם מבינים את החשיבות של איסוף דאטה. Convizit מספקת להם דאטה התנהגותי מלא, מתויג ומוכן לניתוח מידע שיכול לתת הרבה ערך לחברות, בייחוד בעולמות האי־קומרס. אנחנו מקווים להתרחב ולצמוח בזכות ההשקעה של פיטנגו".

“Convizit באה לשנות תחום שכבר קיים”, נימק אייל ניב מפיטנגו את הבחירה. “היום כולם עושים אנליטיקס על אתרים וכולם עושים את זה ידנית. Convizit פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת להיכנס לאתר בצורה אוטומטית, לזהות את כל האובייקטים ומאוד מהר להסתכל על כל המידע ולייצר בצורה אוטומטית אנליטיקה חכמה. Convizit מאפשרת להסתכל על כל התמונה: כל הדאטה, כל האנשים כל הזמן ולהחליט בצורה יחסית אוטומטית מה השינויים והשיפורים שיש לעשות כדי שאנשים יהנו ויקנו יותר”.

לבחור הפריה אופטימלית

לגמר התחרות עלו עוד שלושה סטארט־אפים: אחד מהם, AIVF, עוסק באופטימיזציה של טיפולי הפריה. עם יותר מ־2.5 מיליון טיפולי הפריה חוץ־גופית (IVF) הנערכים בשנה ברחבי העולם, ועם שוק של יותר מ־15 מיליארד דולר, טיפולי הפריה חוץ גופית הם חלק משמעותי במהפכת הבריאות הדיגיטלית והשימוש בבינה מלאכותית.

AIVF הוקמה על ידי כמה ממומחי ההפריות החוץ גופיות הבכירים בעולם ומשתמשת במתודולוגיה המשלבת לימוד מכונה, ניתוח תמונה וקבלת החלטות הסתברותית כדי לשנות באופן מהותי את תהליך ההפריה המלאכותית. הסטארט־אפ חבר לשמונה מרפאות ברחבי העולם,

ומחזיק כיום במערך הנתונים הגדול ביותר של יותר מ־250 אלף סרטונים של התפתחות עוברים וכן תיקים רפואיים כדי לפתור את האתגר המורכב של בחירת ביציות מופרות אופטימליות להשתלה. החברה מסיימת בימים אלה את שלב המחקר ופועלת לפריסת גרסת בטא של המוצר שלה במרפאות שאתן היא משתפת פעולה. במקביל החברה מתקדמת במסלול הרגולטורי ומתכננת לערוך ניסויים קלינים לאישור רגולטורי של המערכת בתחילת 2020.

לנווט בלי מפה

 

Imagery היא חברה לפיתוח תוכנת נהיגה אוטונומית, שמפתחת פתרון לנהיגה בדרכים לא מוכרות באמצעות אלגוריתם חדשני שלא נזקק למפה. בכל עת שרובוט הרכב האוטונומי נתקל בדרך או בסביבה חדשה, יש לו שני אתגרים עיקריים: הוא לא רק צריך לייצר הבנה מדויקת ושימושית של הסביבה (Perception), אלא גם לחשוב על כללי הנהיגה ותכנון התנועה (Planning־Motion) בזמן אמת. הכללים משתנים ממצב אחד למשנהו, על כן תכנות ישיר של רכב אוטונומי מהווה בעיה. במקום לעשות זאת ב־Imagery, ניגשים לבעיה מתוך ראייה של למידה חישובית גרידא. גישה זו מאפשרת לרכבים אוטונומיים המשתמשים בטכנולוגיה ללא־מפה להתמודד באופן עקבי עם דרכים וסביבות חדשים שלא בהם מעולם.

להפחית בכמות היתושים

 

חברת Senecio Robotics פיתחה טכנולוגיה לצמצום כמות היתושים. הפתרון הוא בשחרור זכרים עקרים לאוכלוסיית היתושים. נקבות היתושים מופרות רק פעם במחזור חיים ולכן עיקור הזכרים מצמצם את האוכלוסייה משמעותית. השיטה אינה חדשה, אבל עד היום היא היתה קיימת בקנה מידה לא מסחרי.

תגיות