אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"תחרות אגרסיבית": הדואר האמריקאי חושש מפני קריסה צילום: איי אף פי

"תחרות אגרסיבית": הדואר האמריקאי חושש מפני קריסה

החברות אמזון, פדקס ו-UPS נוגסות בנתח השוק, והדואר בארה"ב רשם ירידה באספקת החבילות ברבעון האחרון - לראשונה זה תשע שנים; לפיכך מזהירים שם כי ללא התערבות ממשלתית, ייתכן שהדואר לא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו הפיננסיות

10.08.2019, 10:21 | שירות כלכליסט
משרד הדואר האמריקאי רשם ברבעון האחרון ירידה באספקת החבילות לראשונה זה תשע שנים, על כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. זאת על רקע עלייה בהיקף המשלוחים של החברות אמזון, פדקס ו-UPS הנוגסות בשוק המשלוחים של הקניות המקוונות.

קראו עוד בכלכליסט

בכך נגרע מהדואר האמריקאי היקף משמעותי של פעילות על רקע צניחה במשלוחי דואר אקספרס אשר היו בעבר ספינת הדגל של המשרד. לפיכך שירות הדואר הזהיר כי ייתכן שלא יוכל לעמוד בהתחייבויותיו הפיננסיות ללא התערבות ממשלתית.

משאית של פדקס משאית של פדקס משאית של פדקס

מספר החבילות שסיפק הדואר רשם ירידה של 3.2% ברבעון השני. ההכנסות על כל חבילה עלו עם זאת ב-4.8% בשל תמחור גבוה יותר ועלייה במגוון אפשרויות המשלוח עבור הלקוחות.

מנכ"לית הדואר, מייגן ברנאן, אמרה אתמול (ו') כי השחקניות האחרות בשוק המשלוחים עובדות קשה כדי לשכנע את הלקוחות לעבור אליהן, בציינה כי הן "מתמחרות את המוצרים והשירותים שלהן באגרסיביות כדי להגדיל את נפח החבילות". עוד ציינה, כי משרד הדואר עורך כל העת שינויים על מנת להתמודד עם ההתפתחויות הללו.

משלוח של UPS, צילום: בלומברג משלוח של UPS | צילום: בלומברג משלוח של UPS, צילום: בלומברג

הדואר האמריקאי יאבד קרוב לוודאי נפח משלוחים נוסף בחודשים הקרובים: פדקס מסרה כי בכוונתה להעביר בשנה הבאה את כל 2 מיליון החבילות היומיות שמסרה עד כה לשירות הדואר לשם ביצוע "המייל האחרון של המשלוח", למערך המשלוחים העצמאי שלה.

הנתונים הללו נמסרים על רקע שינויים מרחיקי לכת שעוברים על שוק המשלוחים בארה"ב. פדקס גם עומדת לקראת סיום התקשרות משלוחים עם אמזון, שתביא לכך ששירות הדואר, UPS וכן פדקס עצמה, יטפלו בחבילות הללו. אמזון ציינה כי רשת המשלוחים שלה וכן שירותי צד שלישי יוכלו להתמודד עם השינויים במערך החבילות, במיוחד בעונת החגים העמוסה.

עבור הרבעון, משרד הדואר האמריקאי דיווח על ירידה קטנה בהכנסות ל-17.09 מיליארד דולר. ההוצאות התפעוליות עלו ב-4.3% ל-19.3 מיליארד דולר. ההפסד הרבעוני עמד על 2.26 מיליארד דולר, לעומת 1.49 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד.

משרד הדואר חזר וקרא לביצוע רפורמה רגולטורית שתתקן את מה שברנאן הגדירה כמודל עסקי שבור, שבו הפעילות הרווחית ביותר של הדואר – משלוחים פירסט-קלאס - נמצאת במגמת ירידה, בעוד הרגולציה הקיימת מונעת העלאות מחירים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
זה לא רעם ביום בהיר
כבר לפני שנה הודיע מנהל הדואר לועדה המתאימה בסנאט, שהפעילות הבסיסית של משלוח מכתבים כפי שהחוק מחייב את הדואר לספק ללא תנאי, היא הפסדית ומוליכה את הדואר לפשיטת רגל. תחום החבילות נשאר הסיכוי האחרון לשרוד כי בו מותר לדואר לספק שירותי פרמיום במחיר לא מפוקח. נבחרי הציבור עדיין ניסו להתעלם מהמצוקה של שירות ממשלתי שהתדרדר והמנהל שם את המפתחות על השולחן. הפוליטיקאים לא התרשמו, כי תמיד יש אזשהו חנטריש שמבטיח כי הוא יכול למלא את משאלתם. עכשיו הגיע יום הדין והחנטרישים גילו שאילוץ כלכליח לא נפתר במילים ללא כיסוי.
Yehuda Elyada  |  11.08.19
4.
היה ברור שזה יקרה
כשאמזון נכנסה לעולם הזה והחליטה שההובלה תהיה כמעט בחינם כי "מה אכפת לנו להפסיד עוד כמה מליארדים,יש לי דברים אחרים ששם ארוויח ", כל שאר השחקניות נאלצו להתיישר לפיה. אבל הן לא אמזון.הן פועלות לפי מודל של רווח והפסד.ולכן במוקדם או במאוחר הן יפלו. כנל בארץ.אין שום הבדל.
סיון  |  10.08.19
לכל התגובות