אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכוריאוגרף ארקדי זיידס במחול של טקסט פוליטי צילום: Dajana Lothert

הכוריאוגרף ארקדי זיידס במחול של טקסט פוליטי

“טאלוס" של זיידס, שיוצג ב"תל אביב דאנס", עוסק בסכנות האינטראקציה בין אדם לרובוט

11.08.2019, 08:49 | מאיה נחום שחל

במפגש עם הכוריאוגרף והרקדן ארקדי זיידס במופע שלו "טאלוס", צפויה לקהל הפתעה: זיידס, לבוש בחולצה מכופתרת, מכנסיים מחויטים ונעליים, מעביר מעין פרזנטציה באמצעות מסך התלוי מאחוריו - רחוק מאוד מהקונבנציה של רקדן שמתנועע במרחב.

"בכוונה יש פה הימנעות מריקוד כסוג של בידור”, אומר זיידס, “ובמקום זה יש דיון על המשמעות והפוליטיוּת של התנועה, ניסיון לתהות האם הכוריאוגרפיה האמיתית קורית על הבמה או מחוצה לה”. "טאלוס", שיעלה ביום חמישי במסגרת אירועי תל אביב דאנס במרכז סוזן דלל, עוסק בפרויקט אבטחה שפותח על ידי האיחוד האירופי ומדמה מערכת שבה רובוטים ניידים מחליפים שומרי גבול אנושיים.

הכוריאוגרף ארקדי זיידס, במחול של טקסט פוליטי - "טאלוס" , צילום: Dajana Lothert הכוריאוגרף ארקדי זיידס, במחול של טקסט פוליטי - "טאלוס" | צילום: Dajana Lothert הכוריאוגרף ארקדי זיידס, במחול של טקסט פוליטי - "טאלוס" , צילום: Dajana Lothert

זיידס, שעזב את ישראל לפני חמש שנים בין השאר בעקבות חיכוכים עם משרד התרבות לאחר ששילב סרטונים של בצלם במופע שלו “ארכיון”, מוסיף כי "הרעיון שמכונה מחליפה אדם אינו חדש אבל כשמדברים על גבולות, עולות שאלות אתיות. למכונה פה יש רשות לעקוב אחרי אנשים באזורי גבול מתוחים ואולי אפילו להחליט החלטות, והשאלה היא איפה המקום של האמפתיה וההיסוס שקיים אצל אדם שעומד בגבול — אבל לא קיים במכונה”. מסיבות של תקציב ורגולציה הפרויקט לא מומש לבסוף אך זיידס מתעניין בו ברמה העקרונית. גם שני הפרויקטים הבאים של זיידס ישיקו לפוליטי: מופע הקשור במותם של מהגרים המנסים להגיע לאירופה, וסרט דוקומנטרי המתקשר לאזור הולדתו - צ’רנוביל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות