אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בכירי נתע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום צילום: נטע שמעוני

דעה

בכירי נתע מתפטרים: דגל אדום בקו האדום

במאי נודע שהמנכ"ל יהודה בר־און יעזוב בסוף אוגוסט. בשבוע החולף הצטרפו אליו היועצת המשפטית טל דגן וסמנכ"ל המשאבים שרון וולפר, וממידע שהגיע ל"כלכליסט" עולה שהמשנה למנכ"ל שי יפתח עלול לעזוב בשבועות הקרובים

11.08.2019, 08:12 | ליאור גוטמן

חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נתע), שאחראית על הקמת מערכות הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב, ספגה בשבוע שעבר שורת זעזועים שעלולה לעכב את השקת הקו האדום, קו הרכבת הקלה הראשון במרכז המדינה, שאמור לצאת לדרך בסוף 2021.

קראו עוד בכלכליסט

זה התחיל עוד בחודש מאי, אז נודע שהמנכ"ל יהודה בר־און אמור לעזוב בסוף אוגוסט, אולם בשבוע החולף הצטרפו אליו היועצת המשפטית טל דגן וסמנכ"ל המשאבים שרון וולפר. וזה לא נגמר כאן. ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה שגל העזיבות עוד לא הסתיים, והמשנה למנכ"ל שי יפתח עלול אף הוא לעזוב בשבועות הקרובים. יפתח לא הגיש את מועמדותו למכרז לתפקיד המנכ"ל, והסיכוי שהוא יישאר לעבוד תחת מחליפו של בר־און נמוך.

בשורה התחתונה, ארבעה מתוך 11 בכירי החברה כבר בחוץ או בדרך החוצה, ואחרים ככל הנראה ילכו בעקבותיהם. ביוני כתבו 10 הסמנכ"לים של החברה מכתב לשרי האוצר והתחבורה, ללא ידיעת דירקטוריון החברה, שבו התחננו להתערבות חיצונית וביקשו שמשרדי הממשלה יכפו על השרים להשאיר את בר־און. אחרת, התריעו, קיים חשש לשלמות הביצוע של הקו האדום. חברי הדירקטוריון הגיבו באופן תקיף לפניית הסמנכ"לים והאשימו אותם שהם אינם מבינים את מקומם, ושעדיף שישקיעו את מרצם בקידום הפרויקט. באווירה כזאת, ייתכן מאוד שבקרוב יודיעו בכירים נוספים על עזיבתם.

עד כמה הבלגן הניהולי הזה מטריד את חברי הממשלה ואת שר התחבורה הנכנס בצלאל סמוטריץ' בפרט? מבירורים שערך "כלכליסט" התשובה נעה בין "כלום" למשיכת כתפיים שמשדרת שאין מה לעשות ועד לתשובה הישראלית הקלאסית "יהיה בסדר".

עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: נטע שמעוני עבודות הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: נטע שמעוני עבודות הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: נטע שמעוני

הקו האדום של הרכבת הקלה אמור להוריד מהכביש 50‑100 אלף מכוניות, להקל את התנועה במטרופולין תל אביב הצפוף להתפקע ולהפחית במעט את השיתוק שאמור להגיע בקרוב, עם תחילת עבודות הנתיב המהיר בנתיבי איילון, שיימשכו עד שנת 2025 וישבשו את התנועה שם. שר התחבורה היוצא ישראל כץ עוד הבטיח במאי שפרויקט הקו האדום עומד גם בתקציב וגם בלוחות הזמנים. בין שיש להבטחה הזאת תוקף ובין שלא, כץ כבר לא בתפקיד. בינתיים, סמוטריץ' ושר האוצר משה כחלון מתעלמים מהבלגן ששורר בנתע, ומאפשרים לישראלים להיתקע עמוק יותר בפקק הגדול שנקרא לפעמים גם מדינת ישראל.

תגיות