אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עזריאלי.קום נערכת למאבק באמזון: מחסני חשמל תפתח חנות באתר צילום: ענר גרין

בלעדי

עזריאלי.קום נערכת למאבק באמזון: מחסני חשמל תפתח חנות באתר

חברת האי–קומרס של עזריאלי מנסה להשיג יתרון על המתחרה מארה"ב, על ידי גיוס מוקדם של יבואניות מכשירי החשמל המקומיות; הערכות: הקושי של אמזון בגיוס סוחרים מקומיים יעכב במעט את כניסתה

11.08.2019, 10:42 | נווית זומר

הישג לעזריאלי.קום, אתר הקניות המקוון של קבוצת עזריאלי, בקרב מול אמזון: רשתות מכשירי החשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק – שתיהן בבעלות אלקטרה מוצרי צריכה – יפתחו חנות באתר של עזריאלי. מחסני חשמל היא הרשת הגדולה בישראל בהיקף מכירות העולה על מיליארד שקל בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

מתחת לפני השטח, מתנהל קרב על הסוחרים בין עזריאלי.קום שרואה בעצמה תשובה מקומית לאמזון ומעניקה פלטפורמה לשוכרים בקניוניה וקמעונאים אחרים, לבין אמזון שצפויה להיכנס בקרוב לפעילות רשמית בישראל. באמזון הציבו יעד ראשוני של גיוס 100 סוחרים ישראלים לקראת השקת הפעילות המקומית, משימה שטרם הושלמה ועלולה לעכב את השקת הפעילות מספטמבר לאוקטובר.

מחסני חשמל, צילום: ענר גרין מחסני חשמל | צילום: ענר גרין מחסני חשמל, צילום: ענר גרין

אמזון כבר רשמה הישג לפני מספר שבועות כשחתמה על הסכם מול אלקטרה מוצרי צריכה, החברה האם של מחסני חשמל, לפיהם היא תמכור דרכה את המוצרים שלה, אך לא באמצעות פתיחת חנות ייעודית אלא דרך הפלטפורמה הכללית. באלקטרה צריכה מתכוונים לשווק בדרך זו מוצרים שבהם יש לאלקטרה ייחודיות, דוגמת המותג הפרטי שלה בשוק המזגנים.

בשוק המקומי מייחסים לאמזון חוזקות בתחום מוצרי החשמל והגאדג'טים ולאו דווקא באופנה ולכן עיקר המאמץ השיווקי של החברה הוא בגיוס רשתות ויבואני מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ישראלים לשורותיה.

שקם אלקטריק , צילום: יובל חן שקם אלקטריק | צילום: יובל חן שקם אלקטריק , צילום: יובל חן

הכניסה הקרובה של אמזון לישראל הכניסה את השוק כולו לדריכות ואת עזריאלי בראשם. עופר ירום, מנכ"ל עזריאלי.קום, התבטא בנושא באחרונה כשאמר כי "כניסת אמזון לא תשנה דבר. האי־קומרס הישראלי מספק את המוצרים מהר יותר ובעלות שילוח נמוכה יותר. מי שרוכש באתר ישראלי למוצרים יש בית פה בארץ, יודעים ממי קונים ומי נותן שרות".

בקרב יבואניות גדולות אחרות בשוק מוצרי החשמל עדיין לא ממהרים לקבל החלטות. כך למשל בחברת ח.י, יבואנית טלוויזיות ומוצרי LG לישראל ובניופאן, יבואנית טושיבה והייר, דיווחו כי הנושא נבחן.

משיחות עם גורמים בענף עולה כי העובדה שאמזון לא תפתח, כפי שציפו, אתר חדש בעברית אלא רק תקדם סוחרים ישראלים באתר הרגיל מול רוכשים בישראל וכן העובדה שהמשלוחים בישראל לא יתבצעו על ידי אמזון, אלא על ידי הסוחר או הקמעונאי המקומי ציננה את ההתלהבות וגרמה לרשתות לשבת "על הגדר", כשגם העלויות הכרוכות בהפעלת חנות באמזון, על רקע המרווחים הנמוכים בשוק מוצרי החשמל והאלקטרוניקה בישראל מרתיעים את הרשתות.

מקורבים לרשת מחסני חשמל אמרו כי הבחירה בעזריאלי נעשתה "שום ההיכרות הטובה בין הגופים, העובדה שהאתר בעברית ונהנה מפופולריות". יחד עם זאת הם לא פסלו פתיחת חנות באמזון בעתיד.

מחזור המכירות של עזריאלי.קום צפוי להסתכם השנה בכ־150 מיליון שקל, צמיחה של 50% לעומת אשתקד. עזריאלי.קום יושב על הפלטפורמה של אתר BUY2 שאותו רכשה הקבוצה בשנת 2016 ב־65 מיליון שקל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
השירות של עזריאלי לא מתקרב לקרסוליים של אמזון.
הזמנתי חיתולים, לקח תלהם שבועיים להגיע והגיעה המידה הלא נכונה, שלחתי פניה, שלחו שליח שיאסוף (עוד שבוע) ואז עוד שבוע וחצי עד ששלחו את הנכונים. הבטיחו פיצוי, אז הבטיחו. כשאזריאלי יוכלו לתת שירות ומשלוח כמו אמזון אז אולי, אולי אפשר יהיה לדבר על תחרות. אבל בטוח לא כמו שהמצב היום
יעל  |  12.08.19
2.
עזריאלי חיים בסרט, ביום שיסגרו את האתר כולנו נרוויח
כמו באליגם, כמו גרופון, כמו עדיקא, גולף, טרמינלאיקס - מדובר על עשקנים מקצוענים ולא אנשי איקומרס. עזריאלי קום הוא לא אתר איקומרס, הוא אתר עבודה בעיניים. כשהם יפסיקו עם זה (גאונים! מוכרים מוצר ששווה 10 שח בשקל ומוצר ששווה שקל במאה), אולי יהיה להם עת...כבר אין. תודה לאל. וכן, מר מנכל, תמשיך לשבת במגדל השן, לפרסם מוצרים שאינם, להקצות מיליונים לפרסומות עלובות בטלויזיה, העיקר שבכנסים שואלים אותך שאלות ואתה אההה...בבב.....אמזון לא מפריעים לנו. חחחחח יועצי השיווק שלך צריכים.... לא להיות שם.
מני  |  12.08.19