אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממשל האמריקאי רוצה לשלוט במה שנכתב ברשתות החברתיות צילום: שאטרסטוק

הממשל האמריקאי רוצה לשלוט במה שנכתב ברשתות החברתיות

טיוטה של צו מנהלי של הבית הלבן שנחשפה לאחרונה, מכילה הצעה שעשויה להכפיף את התכנים שמתפרסמים ברשתות החברתיות לביקורת של הממשל האמריקאי

11.08.2019, 12:16 | שירות כלכליסט
טיוטת צו מנהלי של הבית הלבן עשויה להעמיד את נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) כאחראית לקביעת האופן בו פייסבוק, טוויטר וחברות טכנולוגיה גדולות נוספות יוכלו לשמור את מה שמופיע באתריהן, כך על פי מספר אנשים המקורבים למהלך.

קראו עוד בכלכליסט

טיוטת הצו קוראת ל-FCC לפתח תקנות חדשות שיבהירו כיצד ומתי החוק מגן על חברות מדיה חברתית כשאלה מחליטות להסיר או לפסול תוכן מהפלטפורמות שלהן. למרות שעודנה בשלבי ניסוח ראשוניים ונתונה לשינויים, טיוטת החוק של ממשל טראמפ קוראת גם לנציבות הסחר הפדרלית (FTC) לקחת את המדיניות החדשה הזאת בחשבון, כאשר היא חוקרת או מגישה תביעות בגין עבירות שמבצעות חברות.

האם הבית הלבן יספק ל-FCC ול-FTC כלים לצנזר את פייסבוק וטוויטר? האם הבית הלבן יספק ל-FCC ול-FTC כלים לצנזר את פייסבוק וטוויטר? האם הבית הלבן יספק ל-FCC ול-FTC כלים לצנזר את פייסבוק וטוויטר?

אם ייכנס לתוקף, הצו ישקף את הסלמה ניכרת בהתקפותיו התכופות של הנשיא טראמפ נגד חברות המדיה החברתית, שלטענתו הלא מבוססת מפלות באופן מערכתי נגד עמדות שמרניות. הדבר יכול להוביל גם לפרשנות מחודשת של חוק שמנסחיו התעקשו שהיה מיועד דווקא לתת לחברות הטכנולוגיה חירות נרחבת יותר לטפל בתוכן שהן מציגות כפי שהן רואות לנכון.

על פי סיכום של טיוטת הצו שהגיעה לידי CNN, היא נושאת את הכותרת "הגנה על אזרחי ארה"ב מצנזורה מקוונת," וטוענת שהבית הלבן קיבל יותר מ-15,000 תלונות שונות על פלטפורמות מדיה חברתית שצנזרו את השיח הפוליטי האמריקני. הצו המיועד מצטרף ליוזמה של מחוקקים אמריקאים שנחשפה גם היא בחודש שעבר להכביד את הביקורת על התוכן שמתפרסם ברשתות החברתיות. על פי הצעה זו, מתכננים המחוקקים לשנות סעיף בחוק הפרסום בתקשורת, שלמעשה יגביל מחיקה של תכנים כתובים לאחר שהתפרסמו.

במאי השיק הבית הלבן אתר שמזמין את משתמשיו להגיש תלונות על אפליה לכאורה, בה נוקטות חברות מדיה חברתית. על פי הצו החדש ה-FTC תתבקש גם לפתוח עמוד תלונות ציבורי, ולעבוד עם ה-FCC כדי ליצור דוח שיפרט כיצד חברות טכנולוגיה אוצרות את הפלטפורמות שלהן, והאם הן פועלות באופן נייטרלי. כך עלולות חברות שמספר המשתמשים החודשי שלהן מהווה כשמינית מסך אוכלוסיית ארה"ב, למצוא את עצמן עומדות בפני בחינה מדוקדקת, ביניהן פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, טוויטר, פינטרסט וסנאפצ'ט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות