אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אאוטבריין לוועדת הבחירות המרכזית: הנחו את גוגל ופייסבוק למנוע הסתה ופרסום פייק ניוז צילום: נועם גלאי

אאוטבריין לוועדת הבחירות המרכזית: הנחו את גוגל ופייסבוק למנוע הסתה ופרסום פייק ניוז

לכלכליסט נודע כי מייסד חברת המלצות התוכן הדיגיטלי פנה לשופט מלצר: "אמון הציבור במידע המופיע ברשת חשוב יותר מרווחים כלכליים"

14.08.2019, 08:13 | צבי זרחיה

ירון גלאי, מייסד ומנכ"ל משותף בחברת המלצות התוכן הדיגיטלי אאוטבריין, פנה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, וביקש לקרוא לגוגל ולפייסבוק לשמור על השיח ברשת וניקיון מערכת הבחירות, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

לדבריו של גלאי "הבחירות האחרונות היו רוויות בשיח שלילי, אלים ולא מבוסס עובדתית. יש צורך בהצבת גבולות גזרה ברורים מצד חברות הפרסום והתוכן מחד, ובעדכון כללי ועדת הבחירות לפעילות הפרסום הדיגטלית מאידך".  

מייסד ומנכ"ל אאוטבריין ירון גלאי , צילום: נועם גלאי מייסד ומנכ"ל אאוטבריין ירון גלאי | צילום: נועם גלאי מייסד ומנכ"ל אאוטבריין ירון גלאי , צילום: נועם גלאי

הוא הוסיף כי "החשיבות לפעול תחת קווים אתיים ברורים, במיוחד בתקופת בחירות, חלה בראש ובראשונה על גופי התוכן המובילים. אאוטבריין, שהיא חברת פירסום דיגיטלי מובילה, נקטה בבחירות האחרונות מדיניות שלא איפשרה קידום כתבות שליליות מצד מפלגות, מועמדים, וגורמים עלומים מטעמם. מדיניות זו הובילה לקידום כתבות חיוביות או נייטרליות, בצירוף גילוי נאות לגבי הגוף שעומד מאחורי קידום הכתבה. אאוטבריין תמשיך במגמה הזו גם בבחירות הקרובות".

החברה הודיעה כי במערכת הבחירות הקרובה היא תמנע פרסום של קמפיינים פוליטיים העוברים על אחד מהכללים האתים הבאים: כבוד לאחר - כלומר פרסומים המבזים, משפילים או מסיתים כנגד אחד הצדדים במערכת הבחירות, או כלפי קבוצת אוכלוסייה בחברה הישראלית.

כלל נוסף שעליו תקפיד הוא יושרה ושיח מבוסס עובדות, ללא פרסומים הכוללים תכנים שיקריים נגד גורמים פוליטיים מתחרים או אוכלוסיות בחברה הישראלית. כמו כן ישמרו על שקיפות וגילוי נאות באשר לגופים העומדים מאחורי הפרסומים השונים ושימוש בשפה נאותה.

גלאי הדגיש כי "האמון של הציבור במידע שמופיע במדיה וברשת, חשוב לאין ערוך מרווחים כלכליים של חברות בשוק, ועל כן חשוב שכל החברות הנוגעות בדבר יאמצו עקרונות מסוג זה".

לירון אברהם, מנהל "אאוטבריין" במזרח התיכון, אפריקה ורוסיה, אמר כי "השאיפה היא שכולם יאמצו את המסמך הזה ואת הקודים הללו. בתקופת בחירות יש לא מעט גופים שמנסים לקדם תכנים, גם אם הם אורגנים, כמו כתבה שהתפרסמה לפני מספר חודשים ולא מוציאה את היריב בצורה טובה. אם יש גוף שינסה לקדם כתבה שכזו דרכנו הוא לא יוכל לעשות זאת כי מדובר בהכפשה - וזאת ללא גילוי נאות שעומד מאחורי הקידום. אנו מזמינים את השחקנים המרכזיים במרחב הדיגיטלי להצטרף למאבק לאמץ את הכללים, ובשאיפה שבבחירות הללו נוכל לשפר את השיח ברשת".

מוועדת הבחירות המרכזית נמסר כי פנייתו של גלאי התקבלה, והיא תיבחן. עוד ציינו כי בפברואר 2019, ערב הבחירות האחרונות, נפגשו השופט מלצר ומנכ"לית הוועדה עו"ד אורלי עדס עם נציגי חברת פייסבוק. נציגי החברה מסרו כי מודעות פוליטיות יהיו מזוהות, וכן יוקם ארכיון מודעות שיהיה קשור לדפים שפירסמו אותן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות