אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כחודש לאחר שהושקו: הרכבת תסב עוד קרונות לעמידה צילום: רכבת ישראל

כחודש לאחר שהושקו: הרכבת תסב עוד קרונות לעמידה

הקרונות שנמצאים בשימוש כחודש ימותגו תחת השם "קרונות אורבניים", והשימוש בהם יורחב גם לקו הנגב המערבי

14.08.2019, 08:35 | אודי עציון

כחודש לאחר שהושקו, קרונות העמידה של רכבת ישראל זוכים למיתוג תחת השם "קרונות אורבניים", והשימוש בהם, שהיה עד כה בקו בנימינה־אשקלון יורחב גם לקו הנגב המערבי.

קראו עוד בכלכליסט

קרון אורבני. הציבור התחבר, צילום: רכבת ישראל קרון אורבני. הציבור התחבר | צילום: רכבת ישראל קרון אורבני. הציבור התחבר, צילום: רכבת ישראל

לפי סקרי נוסעים שערכה הרכבת, למעלה מ־50% מנוסעי הקרון החדש הביעו שביעות רצון מהנסיעה בו, לעומת 10% בלבד שציינו כי יש מקום לשיפור. למעלה מ־70% מהנוסעים ציינו לטובה את העלייה והירידה המהירה מהקרון, וכן את פריסתם של עמודי וידיות האחיזה, והכריזות המותאמות. לפי הרכבת, הקרונות בהם בוטלו השולחנות בין המושבים, ונבנו מושבים לאורך הקרון, מסייעים בשיפור רמת הדיוק והורדת העומסים מהקו, כאשר מספר המושבים בכל קרון נותר זהה.

מנתוני החודש הראשון לשילובם של הקרונות החדשים בנסיעה פרברית עולה כי הצפיפות ברכבות קטנה, ונתוני הדיוק שלהן שופרו, בזכות קיצור זמני העצירה בתחנות וצמצום העומסים בעלייה ובירידה מהקרון. 

בעקבות הממצאים החיוביים ובתיאום עם משרד התחבורה מרחיבה כאמור רכבת ישראל את הפיילוט גם לקו הנגב המערבי, שנחשב לאחד הקווים העמוסים כיום. ברכבות הקו ישולבו החל מהבוקר מספר קרונות אורבניים לצד קרונות רגילים, במטרה להפחית את העומסים המאפיינים את הרכבות בשעות השיא בקו הנרשמים בין תחנות אשדוד, ראשל"צ, בת־ים, חולון ותל־אביב. זאת בהתאם לניתוח ממוצע זמני הנסיעה מתחנות אלה לתחנות תל־אביב, ויעדם של מרבית הנוסעים בקו, העומד על כחצי שעה או פחות.

תגיות

18 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

18.
רכבת פרברים ולא קרון אורבני
ממש מגוחך לשבת ללא נוחות וצפיפות אחד ליד השני כמו דבק לא מספיק גם אין אפשרות לשים את החפצים האישיים צריך לשים על הברכיים ואת החבילות או כל דבר אחר פשוט כמו אוטובוס וגם המחיר מופקע לקרון ללא נוחות תעשו עוד שיפורים לפחות עם הגיון שלנוסעים יהיה נוח וגם בטוח
edn  |  19.08.19
17.
עליק נוסעים
חבורת של שמולנים טמבלים מה אתם רוצים מהרכבת. שהרכבת מבקשת עוד קרונות ומשרד האוצר לא מאשר לה לרכוש קרונות חדשים.ובמקום זה משרד העוצר ועושה לרכבת ישראל את המות. ובמקום לאשר לרכבת ישראל לרכוש עוד קרונות חדשים. משרד העוצר פיטר את מנכל הרכבת. שחר אילון שרכש קרונות לרכבת על חשבון תקציב רכבת ישראל. אזה ביזיון למשרד העוצר. שנגד רכבת ישראל מקום המדינה. לפי אך שאני נראה לי. המצב רק יחמיר. חסרים לרכבת עוד 500 קרונות חדשים. עז חבורת של חסר דעת וטמבלים. כול התלונות שלכם בבקשה למשרד העוצר. ולא לרכבת ישראל
מלך הרכבת  |  17.08.19
לכל התגובות