אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"פייסבוק הגנה על העובדים - אבל לא על המשתמשים" צילום: שאטרסטוק

"פייסבוק הגנה על העובדים - אבל לא על המשתמשים"

כך לפי התביעה שהוגשה נגד הרשת החברתית בשל פריצת הענק ב-2018 בה חשפו האקרים פרטים אישיים של כ-30 מיליון משתמשים; לדברי התובעים, "פייסבוק היתה מודעות לחולשה של הכלי המאפשר חיבור לאפליקציות - ולא תיקנה זאת במשך שנים"

16.08.2019, 20:48 | שירות כלכליסט
משתמשים של פייסבוק שתובעים את הרשת החברתית בשל פריצה שחשפה פרטים אישיים ב-2018 טוענים כי הרשת לא הזהירה אותם כראוי על הסיכונים הנלווים לכלי המאפשר להתחבר דרך פייסבוק לאפליקציות ושירותים חיצוניים (Single sign-on), כך עולה ממסמכים שהוגשו לבית המשפט ביום חמישי. עוד טוענים התובעים כי החברה כן הגנה על העובדים במקרים הללו.

קראו עוד בכלכליסט

התביעה, המשלבת בין כמה עתירות שהוגשו נגד החברה, נוגעת לפריצת האבטחה החמורה ביותר שחוותה החברה, כשבספטמבר האקרים הצליחו לגנוב סיסמאות לקרוב ל-29 מיליון חשבונות.

"פייסבוק הייתה מודעות לחולשה של הכלי ולא תיקנה זאת במשך שנים, על אף הידיעה הזו", נכתב בתביעה שהוגשה בבית המשפט המחוזי של צפון קליפורניה בסן פרנסיסקו. "חמור מכך, פייסבוק כן נקטה בצעדים להגן על העובדים שלה מסיכוני האבטחה, אבל לא הגנה על מרבית המשתמשים".

מפייסבוק לא התקבלה תגובה.

(ארכיון), צילום: שאטרסטוק (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק (ארכיון), צילום: שאטרסטוק

הרשת החברתית כמעט שלא חשפה פרטים על הפריצה, מלבד שהיא השפיעה על "טווח רחב" של משתמשים. החברה אפילו לא סיפקה נתונים בהתבסס על המדינות של המשתמשים.

ההאקרים השתמשו בפרטים אישיים מ-14 מיליון חשבונות הפייסבוק כמו תאריכי לידה, מעסיקים, לימודים, דת, סוג המכשירים איתם נכנסים המשתמשים לאתר, חיפושים ברשת ודפים שעוקבים אחריהם. ב-15 מיליון החשבונות הנוספים שנפרצו, הסתפקו ההאקרים בשם ופרטי התקשרות. כמו כן, ההאקרים הצליחו לראות פוסטים ורשימות חברים של קרוב ל-400 אלף משתמשים נוספים.

עם זאת, בפייסבוק טוענים כי לא נחשפו הודעות אישיות או פרטים פיננסיים, וכי ההאקרים לא התחברו לחשבונות דרך אתרים אחרים.

תגיות