אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רווחי דור אלון זינקו בזכות שערוך של 80 מיליון שקל בפרויקט בהרצליה פיתוח צילום: אוראל כהן

רווחי דור אלון זינקו בזכות שערוך של 80 מיליון שקל בפרויקט בהרצליה פיתוח

חברת תחנות הדלק, הקמעונאות והנדל"ן שבשליטת מוטי בן משה רשמה ברבעון השני של 2019 רווח נקי של 84.9 מיליון שקל, לעומת 30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל; ההכנסות עלו ל-1.9 מיליארד שקל לעומת 1.87 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2018

19.08.2019, 15:04 | אורי גלאור

חברת דור אלון פירסמה היום (ב') את תוצאות הרבעון השני של 2019 שהציגו צמיחה בהכנסות וברווח.

קראו עוד בכלכליסט

חברת תחנות הדלק, הקמעונאות והנדל"ן שבשליטת (70%) אלון רבוע כחול של מוטי בן משה רשמה הכנסות רבעוניות של 1.9 מיליארד שקל, לעומת 1.87 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי זינק ב-180% ל-84.9 מיליון שקל לעומת 30.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2018, הודות להערכות שמאיות מחודשות של שווי נכסי החברה.

מוטי בן משה
מוטי בן משה צילום: עמית שעל

העלייה בהכנסות נבעה מצמיחה במכירות בחנויות העצמאיות ובחנויות הנוחות הזהות (חנויות הנוחות שהיו פעילות הן בתקופת הדו"ח והן ברבעון המקביל בשנה הקודמת, שמשמש להשוואה), מנגד, קוזזה העלייה בחלקה מירידת מחירי הדלק.

הרווח התפעולי זינק ב-136% ל-126.4 מיליון שקל, לעומת 53.6 מיליון שקל ברבעון השני של 2018. הקפיצה נבעה משערוך בגובה 79.6 מיליון שקל בפרוייקט הנדל"ן אלוני ים בהרצליה פיתוח. הרווח התפעולי המתואם (בנטרול השפעות מלאי, הכנסות והוצאות אחרות, שערוכים ותקן IFRS16) צמח הרווח התפעולי בכ-1 מיליון שקל בלבד ל-40 מיליון שקל.

הוצאות המימון נחתכו ל-7.2 מיליון שקל אל מול 16.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כאשר עיקר הירידה נבעה מרווחים בסעיף המימון שרשמה דור אלון כתוצאה מעליית שווי תיק ניירות הערך שלה.

ע"פ הנתונים המתואמים שהחברה הציגה, הרווח הנקי הציג צמיחה של 44% ל-26 מיליון שקל ביחס ל-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-EBITDA של הקבוצה הסתכם ברבעון בכ-104.8 מיליון שקל והושפע לחיוב מיישום תקן IFRS16 בנושא חכירות, ה- EBITDA המתואם שהחברה הציגה הסתכם בכ-65 מיליון שקל אל מול 62 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

חנויות הנוחות של דור אלון רשמו עלייה של 12% במכירות, שהסתכמו ב-132 מיליון שקל. המכירות בחנויות הזהות עלו ב-4.5% בהשוואה לרבעון המקביל. מחזור המכירות של מגזר החנויות העצמאיות, שכולל את מותגי AM:PM ואלונית ('אלונית במושב', 'אלונית בקיבוץ' ו'סופר אלונית') עמד על 190 מיליון שקל, לעומת 169 מיליון שקל ברבעון המקביל.

לרשת AM:PM התווספו ארבעה סניפים חדשים שפעלו באופן מלא ברבעון הנוכחי – הרשת כולה הציגה עלייה של 11% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל, ולרווח תפעולי של 6 מיליון שקל, מול 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ישראל יניב, יו"ר דירקטוריון דור אלון, ציין כי "תזרים המזומנים היציב ומקורות המימון המגוונים מאפשרים לנו לפתח יזמויות עסקיות במקביל להשבחת הפעילות הקיימת. אנחנו בוחנים כל הזדמנות עסקית סינרגטית להרחבת הפעילות הקיימת".

תגיות