אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יוטיוב מפחדת, תחסל לחלוטין את הפרסום הממוקד בסרטים לילדים

יוטיוב מפחדת, תחסל לחלוטין את הפרסום הממוקד בסרטים לילדים

החברה נמצאת תחת חקירה של נציבות הסחר הפדרלית, בחשד להפרת חוק שנוגע לפרטיות קטינים; פרסום ממוקד הוא מנוע ההכנסות העיקרי שלה, והנהלתה אף שקלה להעביר סרטוני ילדים בלעדית לאפליקציה נפרדת - אך עתה הוחלט לוותר על הפרסום מחשש לקנסות

21.08.2019, 12:31 | שירות כלכליסט
יוטיוב חדלה לחלוטין מלהציג פרסום ממוקד בסרטונים שפונים לילדים - כך דיווחה בלומברג ע"ב מקורות המקורבים לנושא. המהלך צפוי להשפיע על הכנסות החברה, אך למנוע זעם רגולטורי; פרסום ממוקד לקטינים הינו אסור בארה"ב, ובמדינות נוספות. ההחלטה על ביטול הפרסום לא אומר שלא יוצגו יותר פרסומות בקליפים לילדים - רק שלא יהיה זה תוכן פרסומי שנועד עבורם ספציפית.

קראו עוד בכלכליסט

הפרסום יבוטל כחלק מהיערכות גוגל, בעלת יוטיוב, לחקירה של נציבות הסחר הפדרלית, שבוחנת בין השאר חשד להפרת חוק פרטיות הקטינים. החברה והרגולטור הגיעו להסדר ביניים בנושא, אך פרטיו לא פורסמו ויתכן שביטול המיקוד הוא חלק מכך. כמו כן, יתכן שהסדר סופי יכלול גם קנס לענקית הטכנולוגיה. לפי מקורות בלומברג, ההסדר נתון עוד לשינויים. יוטיוב סירבה להגיב לדיווח, וכך גם דובר ה-FTC.

ילדים ויוטיוב? אפשר, אבל בלי פרסומות, צילום: שאטרסטוק ילדים ויוטיוב? אפשר, אבל בלי פרסומות | צילום: שאטרסטוק ילדים ויוטיוב? אפשר, אבל בלי פרסומות, צילום: שאטרסטוק

פרסום ממוקד מחייב איסוף מידע על הצופים, אך החוק אוסר על חברות לאסוף פרטים על ילדים מתחת לגיל 13 מבלי לקבל את אישור ההורים. הפרסומות הממוקדות, המסתמכות על הררי נתונים דיגיטליים כמו הרגלי גלישה, הן מהותיות למודל העסקי של יוטיוב.

ביוטיוב מתעקשים כי האתר אינו מתמקד בילדים, וממליצים להתקין לילדים את אפליקציית יוטיוב קידס, שבה אין פרסומות ממוקדות, אך בכל זאת שירי ילדים וסרטונים מצוירים שמועלים באתר הראשי גורפים מיליארדי צפיות. טענות נוספות שהופנו כלפי יוטיוב נגעו להקרנות תמונות זוועה ומין שנשזרו בסרטוני הילדים. יוטיוב בחנה פתרונות אחרים להפרדה בין ילדים ופרסומות, למשל העברת כל סרטוני הילדים בלעדית לאפליקציית יוטיוב קידס.

חברת המחקר Loup Ventures מעריכה כי ההכנסות של יוטיוב מהמדיה לילדים נעות בין 500-750 מיליון דולר בשנה. ביטול הפרסום הממוקד יפחית את ההכנסות הללו בסביבות 50 מיליון דולר, כך לפי החישובים.

בשלב זה עוד לא ברור כיצד יוטיוב תצליח למנוע את הפרסום הממוקד באלפי הערוצים איתם היא חולקת בהכנסות. כמו כן, לא ברור כיצד יחליטו בחברה אילו סרטונים "מיועדים לילדים". מה שכן ברור הוא שהמהלך לא ירגיע את הזעם הציבורי כלפי החברה, והארגונים המתלוננים ידרשו נקיטת צעדים נוספים וקיצוניים יותר.

תגיות