אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לואי ויטון או שאנל? דירוג מותגי היוקרה בעלי השווי הגבוה ביותר צילום: שאטרסטוק

לואי ויטון או שאנל? דירוג מותגי היוקרה בעלי השווי הגבוה ביותר

תעשיית היוקרה צמחה בשנה האחרונה בשיעור של 29% - גבוה יותר מכל תעשייה אחרת - בזכות עלייה של 38 מיליארד דולר בשווי המותגים הכולל. את רשימת 10 המותגים הכי שווים סוגרת פראדה, עם שווי של 3.5 מיליארד דולר; רולקס מקדימה את קרטייה; ומי הגיעה למקום הראשון?

27.08.2019, 23:45 | שירות כלכליסט

בית האופנה הצרפתי לואי ויטון נהנה בשנה האחרונה מצמיחה של 15% בשווי שלו, שטיפס ל-47.2 מיליארד דולר; כך עולה מהנתונים שאספו בחברת BrandZ. באופן כללי, תעשיית היוקרה צמחה בשנה האחרונה בשיעור של 29%, גבוה יותר מכל תעשייה אחרת, בזכות תוספת של 38 מיליארד דולר לשווי הכולל.

נדמה שאנשים מכל הגילאים נמשכים לשוק מותגי היוקרה ורוצים לקחת בו חלק. כך, לואי ויטון אינו המותג היחיד שנהנה מהפופולריות של המותגים; רשימת מותגי היוקרה השווים בעולם כוללת עוד מותגים שהציגו צמיחה מרשימה בשנה החולפת.

אלו הם 10 מותגי היוקרה השווים ביותר:

10. פראדה: 3.5 מיליארד דולר

המותג הוקם על ידי מריו ומרטינו פראדה והחל את דרכו כחנות מוצרי עור במילאנו ב-1913. כיום מדובר באחד ממותגי היוקרה המוכרים ביותר בעולם, שהשווי שלו עומד על 3.5 מיליארד דולר. המותג התרחב ממוצרי עור ומוכר כיום גם תיקים, נעליים, בשמים, בגדים ואקססוריז.

חנות של פראדה, צילום: שאטרסטוק חנות של פראדה | צילום: שאטרסטוק חנות של פראדה, צילום: שאטרסטוק

9. איב סן לורן: 3.6 מיליארד דולר

מותג האופנה הצרפתי קרוי על שם המייסד, שהקים את החברה ב-1961 ביחד עם שותפו פייר ברג'. כיום איב סן לורן נחשב לאחד מבתי האופנה הבולטים בעולם, שמייצר בגדים הן לנשים והן לגברים - וזאת בנוסף למוצרי עור, תכשיטים ונעליים. שווי המותג עומד כעת על 3.6 מיליארד דולר.

חנות של איב סאן לורן, צילום: שאטרסטוק חנות של איב סאן לורן | צילום: שאטרסטוק חנות של איב סאן לורן, צילום: שאטרסטוק

8. דיור: 4.7 מיליארד דולר

מותג יוקרה צרפתי נוסף שנוסד לפני הרבה שנים וממשיך לשגשג עד היום. בית האופנה הוקם על ידי כריסטיאן דיור ב-1946 ונמצא כיום בבעלות ענקית היוקרה LVMH של המיליארדר הצרפתי ברנרד ארנו. דיור פונה בעיקר לנשים ומוכר אקססוריז, מוצרי עור, שעונים ותכשיטים, נעליים, בשמים, איפור ומוצרים לטיפוח העור. שווי המותג טיפס ל-4.7 מיליארד דולר.

חנות של דיור, צילום: שאטרסטוק חנות של דיור | צילום: שאטרסטוק חנות של דיור, צילום: שאטרסטוק

7. ברברי: 4.7 מיליארד דולר

בית האופנה הבריטי אמנם קצת פחות מוכר מהשמות האחרים ברשימה, אך גם לו היסטוריה עשירה. הוא נוסד ב-1856 על ידי תומאס ברברי כחברה לייצור בגדים לבילוי בטבע; בהמשך התרחבה החברה לשוק האופנה. כיום המותג מוכר בעיקר בזכות מעיל הגשם וההדפסים המשובצים. שווי המותג עומד על 4.7 מיליארד דולר.

חנות של ברברי, צילום: שאטרסטוק חנות של ברברי | צילום: שאטרסטוק חנות של ברברי, צילום: שאטרסטוק

6. קרטייה: 6 מיליארד דולר

המותג הצרפתי המייצר שעונים ותכשיטים יוקרתיים הוקם בפריז ב-1847 על ידי לואי פרנסואה קרטייה. כיום לחברה מעל 200 חנויות ב-125 מדינות, והיא נחשבת לאחד ממותגי התכשיטים היוקרתיים ביותר בעולם. השווי הכולל של המותג עומד השנה על 6 מיליארד דולר, ובשנה שעברה הוא דורג במקום ה-59 ברשימת המותגים השווים בעולם שפרסם המגזין פורבס.

חנות של קרטייה, צילום: שאטרסטוק חנות של קרטייה | צילום: שאטרסטוק חנות של קרטייה, צילום: שאטרסטוק

5. רולקס: 8.4 מיליארד דולר

יצרנית השעונים השוויצרית היא אחת המותגים השווים בעולם, וחולשת על המקום החמישי ברשימת מותגי היוקרה עם השווי הגבוה ביותר, בזכות שווי נוכחי של 8.4 מיליארד דולר. שעון של רולקס - רולקס דייטונה של פול ניומן – אף מחזיק בתואר שעון היד היקר ביותר שנוצר אי פעם. החברה הוקמה בלונדון ב-1905 על ידי האנס וילסדורף ואלפרד דיוויס ונקראה במקור וילסדורף ודיוויס. אולם, עשור לאחר מכן שונה שמה לרולקס ולאחר מלחמת העולם הראשונה היא עברה לז'נבה, שם שוכן המטה שלה עד היום.

חנות של רולקס, צילום: שאטרסטוק חנות של רולקס | צילום: שאטרסטוק חנות של רולקס, צילום: שאטרסטוק

4. גוצ'י: 25.3 מיליארד דולר

המותג הוקם ב-1921 בפירנצה, איטליה, על ידי גוצ'יו גוצ'י. ב-2018 מותג היוקרה דורג במקום ה-35 בדירוג המותגים השווים ביותר של פורבס, והוא נחשב היום למותג הנמכר ביותר באיטליה. לגוצ'י מעל 278 חנויות ברחבי העולם, בהן נמכרים מוצרי עור ובגדים. השנה טיפס שווי המותג ל-25.3 מיליארד דולר.

חנות של גוצ חנות של גוצ'י | צילום: שאטרסטוק חנות של גוצ

3. הרמס: 31 מיליארד דולר

מותג היוקרה הצרפתי הוקם ב-1837 בפריז על ידי תיירי הרמס. בתחילה מדובר היה בחברה לייצור רתמות מברזל ורסנים לבני המעמד הגבוה, ובהמשך התרחבה החברה לייצור אוכפים והתפשטה באירופה, ארה"ב, צפון אפריקה ואסיה. עד היום נותרה החברה בבעלות משפחת הרמס, והיא מקפידה לעבוד עם חומרים טבעיים. היום החברה מוכרת מוצרי עור, צעיפים, עניבות, שעונים, תכשיטים, כפפות, נעליים ובגדי נשים וגברים. לאחר שנהנתה בשנה שעברה מצמיחה משמעותית, שווי החברה עומד היום על 31 מיליארד דולר.

חנות של הרמס, צילום: שאטרסטוק חנות של הרמס | צילום: שאטרסטוק חנות של הרמס, צילום: שאטרסטוק

2. שאנל: 37 מיליארד דולר

החברה הוקמה על ידי קוקו שאנל ב-1909, והמותג זוכה להכרה הודות לבגדי המעצבים - וביניהם ה"שמלה השחורה הקטנה" והבושם שאנל 5, שהיה אהוב על מרילין מונרו. שאנל עזרה לחולל מהפיכה בתעשיית האופנה, בין השאר על ידי החלפת הבגדים הנוקשים של המאה ה-19, כמו המחוכים, בבגדים פונקציונליים יותר אך עדיין מחמיאים לגוף האישה. השווי המוערך של שאנל עומד על 37 מיליארד דולר.

חנות של שאנל, צילום: שאטרסטוק חנות של שאנל | צילום: שאטרסטוק חנות של שאנל, צילום: שאטרסטוק

1. לואי ויטון: 47.2 מיליארד דולר

מותג האופנה המתהדר בשווי הגבוה ביותר בעולם, עם צמיחה של 15% בשנה האחרונה. המותג חוזר לפסגת הדירוג לאחר שהחזיק כבר בתואר בין השנים 2006-2012. המותג נוסד ב-1854 על ידי לואי ויטון, וכיום בית האופנה מפעיל 460 חנויות ביותר מ-50 מדינות. אחד המוצרים הראשונים של החברה היה המזוודה המהפכנית, שהייתה קלה יותר מהתיבות ששימשו באותה תקופה לנסיעות. החברה ממשיכה לייצר מזוודות וכן פריטי יוקרה נוספים כגון מוצרי עור, נעליים, שעונים, תכשיטים ואקססוריז - כולם עם הלוגו המפורסם המזוהה בכל רחבי העולם.

חנות של לואי ויטון, צילום: שאטרסטוק חנות של לואי ויטון | צילום: שאטרסטוק חנות של לואי ויטון, צילום: שאטרסטוק

תגיות