אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיווק מחיר למשתכן ברמה"ש יחל כבר השנה צילום: עמית שעל

בלעדי לכלכליסט

שיווק מחיר למשתכן ברמה"ש יחל כבר השנה

רמת השרון אישרה הסכם עם המדינה בהיקף של 560 מיליון שקל לפיתוח שכונה ליד הכפר הירוק. מתוך 3,100 דירות, כנראה חצי ישווקו עוד השנה במסלול המוזל

27.08.2019, 11:16 | אמיתי גזית

מועצת העיר רמת השרון אישרה בתחילת החודש הסכם בהיקף של 560 מיליון שקל עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לפיתוח שכונת נווה גן צפון, במובלעת שבין רמת השרון לתל אביב סמוך לכפר הירוק. בשכונה החדשה מתוכננות 3,100 דירות, בבניינים בני 14-5 קומות. ההסכם ייחתם בתחילת ספטמבר, ושיווקן של 1,500 דירות ראשונות אמור לצאת לדרך לקראת סוף השנה, ככל הנראה במסגרת מחיר למשתכן, כך נודע ל"כלכליסט".

הפרויקט מעניין במיוחד משום שהיקף קרקעות המדינה הפנויות לבנייה באזור תל אביב קטן מאוד, ולכן כמעט שאין שיווקים של מחיר למשתכן בכמות כזו. למעשה המקום היחיד בתל אביב בו תתקיים הגרלת מחיר למשתכן הוא במתחם מכבי יפו, שבו 360 דירות ישווקו בשיטת מחיר למשתכן. פרויקט בסדר גודל דומה לזה שישווק ברמת השרון שווק בשנה שעברה בהרצליה, סמוך לקיבוץ גליל ים; ברמת גן הוגרלו לפני שנה כ־600 דירות; בבני ברק כ־1,000 דירות; ובקריית אונו 930 דירות.

הקרקע המיועדת לבנייה ברמת השרון. הפיתוח כולל כביש עוקף וחיבורים לאיילון, צילום: עמית שעל הקרקע המיועדת לבנייה ברמת השרון. הפיתוח כולל כביש עוקף וחיבורים לאיילון | צילום: עמית שעל הקרקע המיועדת לבנייה ברמת השרון. הפיתוח כולל כביש עוקף וחיבורים לאיילון, צילום: עמית שעל

ערב הבחירות עדיין מרחף סימן שאלה בנוגע לעתידה של תוכנית מחיר למשתכן, וקיים סיכוי כי הממשלה הבאה, שתקום ככל הנראה בנובמבר, תשנה את המדיניות ותשווק את הדירות בשיטה אחרת.

השכונה החדשה ברמת השרון תוקם על שטח של 825 דונם, מדרום לכביש 5, בין בית הקברות קריית שאול במערב לכביש איילון במזרח. מדרום נושקת השכונה לנווה גן הוותיקה, שהוקמה בעשור שחלף, ולתל ברוך בתל אביב.

על פי החלטת המועצה, ההסכם עם רמ"י כולל תקציב לפיתוח כל תשתיות השכונה, כולל שני פרויקטים תחבורתיים משמעותיים שיעלו 214 מיליון שקל, כמעט חצי מתקציב ההסכם: כביש עוקף שיעבור ממערב לשכונה (בינה לבין איילון) ויקשר בין גליל ים לצומת הפיל; וכן חיבורים לנתיבי איילון באמצעות מחלף מכביש הנופש החדש שייסלל מדרום לכביש 5.

מתוך כ־3,000 דירות שאפשר לבנות בשכונה על פי התוכנית התקפה, כ־2400 דירות ייבנו על קרקע בבעלות רמ"י, והיתר על אדמות בבעלות פרטית. התוכנית התקפה מאפשרת בשלב ראשון להוציא היתרי בנייה רק ל־1,500 דירות, ומנה נוספת של היתרים תתאפשר רק לאחר שתושלם סלילת כביש הנופש, שיחבר את מחלף מורשה לנתיבי איילון ולמתחם דרום גלילות. רמת השרון הגישה לוועדה המחוזית בקשה לאפשר להוציא היתרים ליותר מ־1,500 דירות כבר עם תחילת העבודות לסלילת הכביש, ולא להמתין להשלמתו.

על פי ההסכם, 300 דירות מחיר למשתכן מיועדות לתושבי רמת השרון, וקרקע מדינה לבניית 200 דירות מיועדת להשלמת פרויקטים של התחדשות עירונית שמקודמים בעיר הוותיקה. תוספת הדירות בשטח החדש תשפר את הכדאיות הכלכלית של הפרויקטים בלי לצופף את כמות הדירות בלב העיר.

ההסכם עם רמ"י כולל אופציה להוספת 1,675 דירות ו־20 אלף מ"ר של משרדים בשטח גליל ים, ממערב לרמת השרון. השטח הזה מצוי במחלוקת שמתבררת כיום בוועדת גבולות, שכן הרצליה מבקשת שהשטח ישויך לה. הוועדה תקבל החלטה לאחר שתקום ממשלה חדשה. רמ"י ורמת השרון מתנגדות לעמדת הרצליה, בין היתר משום שהתוכנית כוללת בנייני משרדים שהכנסות הארנונה מהם נחוצות לאיזונה התקציבי של רמת השרון, במיוחד על רקע העובדה שרמ"י מקדמת בה בניית 40 אלף דירות, במיוחד בשטח גלילות ותעש.

רמת השרון עתידה לחתום עם רמ"י על הסכם גג במסגרתו תקבל מיליארדי שקלים לפיתוח אותן שכונות חדשות וכן לחידוש תשתיות בעיר. התקציב בהסכמי גג נקבע על פי מפתח שבו מכפילים את כמות הדירות שישווקו בסכום קבוע, כ־200-150 אלף שקל. ההסכם שאישרה החודש המועצה, גם הדירות בצפון נווה גן ייכללו בהסכם הגג, כלומר יאפשרו לעיר לקבל תמורה גם עבורן.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות