אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטרה צריכה מתאוששת: מציגה רווח נקי של 25 מיליון שקל צילום: אוראל כהן

אלקטרה צריכה מתאוששת: מציגה רווח נקי של 25 מיליון שקל

מכירות הקבוצה ברבעון השני צמחו ב-8.8% והסתכמו ב-741 מיליון שקל - כאשר החברה רושמת עלייה של 8% בתחום מכירות המזגנים בישראל. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 22 מיליון שקל

27.08.2019, 11:14 | נורית קדוש

אלקטרה צריכה מתאוששת - ומציגה ברבעון השני עלייה במכירות ומעבר לרווח נקי של 25 מיליון שקל, לעומת הפסד של 21 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 22 מיליון שקל.

מכירות הקבוצה ברבעון השני צמחו ב-8.8%, והסתכמו ב-741 מיליון שקל. הצמיחה הושגה בעיקר מעלייה של 8% במכירות המזגנים בישראל, שהתקזזה בחלקה עם ירידה בתחום המזגנים בחו"ל ומירידה בתחום סחר מותגים. עלייה נרשמה גם במכירות רשתות מוצרי החשמל, כתוצאה מעיתוי חג הפסח - שחל השנה ברבעון השני ואשתקד חל ברבעון הראשון של השנה.

קראו עוד בכלכליסט

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שווימר, צילום: אוראל כהן מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שווימר | צילום: אוראל כהן מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה צביקה שווימר, צילום: אוראל כהן

הרווח הגולמי צמח בשיעור מעט נמוך מזה של המכירות (7.6%), ל-179 מיליון שקל; על כן, נשחקה הרווחיות הגולמית ל-25.1% מהמכירות לעומת 25.3% בתקופה המקבילה אשתקד. השחיקה ברווחיות מקורה בזרוע רשתות מוצרי החשמל וכתוצאה מעיתוי חג הפסח, שכלל הנחות ומבצעים. השחיקה התקזזה בחלקה עם עלייה בשיעור הרווח הגולמי במגזר מוצרי הצריכה החשמליים ובתחום סחר מותגים, כתוצאה משינוי תמהיל מותגים.

החברה צמצמה את הוצאות המכירה והשיווק ל-128 מיליון שקל, כך שהיוו 17.9% מהמכירות לעומת 20% בתקופה המקבילה אשתקד. זאת בעיקר בזרוע הסלולר, כתוצאה מקיטון בהפחתות שביצעה. מנגד רשמה החברה הכנסות אחרות בגובה 3.1 מיליון שקל, לעומת 300 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד, כך שהרווח התפעולי זינק ב-78% ל- 44 מיליון שקל.

בתחום מוצרי הצריכה החשמליים, עלו המכירות בשיעור של 2.6% ל-314 מיליון שקל והרווח התפעולי זינק ב-115% ל-10.5 מיליון שקל, לעומת 4.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות רשתות מוצרי החשמל עלו ב-15.5% בשל עיתוי חג הפסח והסתכמו ב- 318 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה אף הוא בשיעור חד של 78%, ל- 10.4 מיליון שקל. בתחום הסלולר, הכולל את פעילות גולן טלקום, המכירות ברבעון השני של 2019 עלו בשיעור קל ל-131 מיליון שקל, לעומת כ-130 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי עלה ב-39%, ל-29 מיליון שקל, לעומת 21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי מפעילויות נמשכות הסתכם ב-26 מיליון שקל, לעומת הפסד של 22 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - הפסד שמוקורו בהפסקת הפעילות של ייבוא מוצרי HUAWEI.

את המחצית הראשונה של השנה חתמה החברה עם עלייה של 2.2% במכירות, שהסתכמו ב-1.33 מיליארד שקל ומעבר לרווח נקי בגובה 42 מיליון שקל, לעומת הפסד נקי בגובה 10 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה, מסר: "השיפור בתוצאות הושג בהמשך לפעולות בהן נוקטת הנהלת החברה, הכוללות, בין היתר, שינויים במבנה הארגוני ושיפור בתהליכי עבודה, לרבות ניהול המלאי שצומצם באופן ניכר, דבר המתבטא בתזרים המזומנים החזק שנרשם ברבעון השני. תוצאות הרבעון הינן בבחינת הפירות הראשוניים שמניבות פעולות אלה, ואנו פועלים כדי להמשיך את מגמת השיפור גם בהמשך השנה. במגזר התקשורת הסלולרית, ממשיכה גולן טלקום לשמור על מעמדה בשוק התחרותי, וזאת תוך גידול בתזרים המזומנים, ברווח התפעולי ובמספר המנויים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות