אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלמ"ס: 56% מהמורים החדשים למתמטיקה לא עשו בגרות של 5 יחידות צילום: pixabay

הלמ"ס: 56% מהמורים החדשים למתמטיקה לא עשו בגרות של 5 יחידות

ירידה דרמטית נרשמה בשיעור המורים החדשים למתמטיקה שנבחנו ב-5 יחידות וגם בציון הממוצע שלהם בבגרות במתמטיקה. באנגלית דווקא נרשמה עלייה בשיעור המורים שעשו 5 יחידות

27.08.2019, 14:08 | שחר אילן

שיעוור הנבחנים במתמטיקה 5 יחידות בקרב המורים החדשים למתמטיקה בצניחה. בקרב מורים חדשים בבית ספר יסודי הוא ירד מ-23% ב-2011 ל-13% ב-2019 ובתיכונים מ-53% ל-44%. כלומר, 56% (כשלושה מכל חמישה) מהמורים החדשים למתמטיקה בתיכון לא עשו בעצמם בגרות מתמטיקה 5 יחידות. כך עולה מנתוני הלמ"ס שפורסמו היום (ג').

זה רק נתון אחד ממה שנראה כקריסה בנתוני המורים החדשים במתמטיקה ובלימודי שפת אם. 

שיעור הנבחנים בבגרות במתמטיקה 5 יחידות בקרב מורים חדשים להוראת מתמטיקה צנח בכל הזרמים הממלכתיים: בחינוך הממלכתי-עברי מ- 35% בשנת 2011 ל- 21% בשנת 2019, בחינוך הממלכתי-דתי מ- 40% ל- 23% ובחינוך הממלכתי-ערבי מ- 44% ל- 33%.

 אילוסטרציה , צילום: shutterstock אילוסטרציה | צילום: shutterstock  אילוסטרציה , צילום: shutterstock

בקרב מורים חדשים להוראת מתמטיקה, הציון הממוצע בבגרות במתמטיקה במגמת ירידה, בחינוך היסודי מ-96 בשנת 2011 ל-91 בשנת 2019. ב'קרב מורים חדשים בתיכון נרשמה ירידה מ- 103 ל- 102.

גם הציון הממוצע של מורים חדשים להוראת שפת אם (עברית ליהודים, ערבית לערבים) בבגרות באותה שפה בירידה. אם ב-2011 הוא עמד על 85 בקרב מורים ביסודי, הוא ירד ל-81 השנה. בתיכונים הוא ירד מ-87 ל-85.

באנגלית דווקא חל שיפור. שיעור הנבחנים ב-5 יחידות באנגלית בבגרות בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית - במגמת עלייה: בחינוך היסודי מ- 51% בשנת 2011 ל- 60% בשנת 2019. בתיכונים חלה עלייה מ-71% ל- 76%. גם הציון הממוצע בבגרות באנגלית בקרב מורים חדשים להוראת אנגלית, במגמת עלייה בחינוך היסודי מ- 99 בשנת 2011 ל- 105 בשנת 2019. בתיכונים נרשמה עליה מ-105 ל-109.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
כל זמן שנדרשת תעודת הוראה שלא מוסיפה כלום, אזי הטו
אזי הטובים בהוראה - שהם גם מבינים, כי לא תתכן הוראה טובה ללא הבנה - לא יגיעו. בעיה אחרת היא בעיית המשמעת: זה מרחיק את כל אלו הטובים שכן מגיעים. כל זמן שמורה לא יוכל להעיף מיידית מכיתתו את כל מי שמפריע וללא עוררין, אזי שומר נפשו ירחק מהוראה בתיכון. הכי חשוב להרחיק ממשרד החינוך את כל הפרזיטים המטומטמים הורסי החינוך במדינת ישראל שמנהלים כאן את החינוך. בשביל זה צריך שר חינוך משכמו ומעלה שאינו פוליטיקאי - לא במדינת ישראל על שיטת הבחירות שאין בשום מדינה דמוקרטית בעולם והיא זו שתחסל בסוף את ישראל.
מרצה בכיר  |  28.08.19
18.
הבעיה זה לא ה5 יחידות....
אני עשיתי 4 יחידות. אבל עברתי קורסים במתמטיקה ש5 יחידות זה בדיחה לעומתם. ובלי קשר, הבעיה זה לא רמת הידע של המורים. הבעיה זה מורים שאין להם יחסי אנוש. מורה שעשה 3 יחידות אבל יש לו יחסי אנוש טוב בהרבה ממורה שעשה 5 יחידות ואף אחד לא מבין אותו
מורה למתמטיקה  |  28.08.19
לכל התגובות