אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"חות דואר ישראל: הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון השני צילום: אוראל כהן

דו"חות דואר ישראל: הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון השני

את הרבעון המקביל סיימה החברה ברווח נקי של כ-8 מיליון שקל; הכנסותיה הסתכמו בכ-448 מיליון שקל

29.08.2019, 16:38 | אביאור אבו

חברת דואר ישראל מסיימת את הרבעון השני של 2019 עם הפסד של 18.4 מיליון שקל, מול רווח נקי של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי ברבעון השני עמד על כ-10.8 מיליון שקל, לעומת כ-834 אלף שקל ברבעון מקביל אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

החברה מציינת כי "בשל תקן חשבונאי חדש (ifrs9) התעדכנו נתוני ההשוואה מול שנה קודמת. העלייה ברווח הנקי בחציון מקביל אשתקד נובעת מהכנסות חד פעמיות בגין מכירת נכס בסך כ-36 מיליון שקל".

סניף דואר, צילום: אלעד גרשגורן סניף דואר | צילום: אלעד גרשגורן סניף דואר, צילום: אלעד גרשגורן

הכנסות החברה ברבעון השני הסתכמו בכ-448 מיליון שקל, לעומת כ-452 מיליון שקל ברבעון אשתקד. ה- EBITDA ברבעון השני עמד על 24 מיליון שקל, לעומת 30 מיליון שקל ברבעון מקביל.

החברה מדווחת כי בחציון הראשון של השנה חלה עליה של 13.7% בהכנסות מסחר מקוון, ו-8% בהכנסות בנק הדואר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, שפיצו על ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר מסורתי. בחציון הראשון הוזמנו מחו"ל 30.7 מיליון חבילות, לעומת 28.5 מיליון בחציון המקביל אשתקד, גידול של כ-7.7%.

באפריל 2019 חתמה חברת הדואר על הסכם למכירת בניין דואר ישראל ברחוב ההגנה בתל אביב, תמורת כ-155.2 מיליון שקל, כך שרווח ההון הנובע ממכירתו ייכלל בתוצאות הרבעון השלישי של השנה.

חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "בחציון הראשון של השנה השלמנו בהצלחה יתרה את תוכנית ההבראה הארבע שנתית, במסגרתה פרשו 1,400 עובדים עד סוף 2018, שיפרנו משמעותית את כל מדדי השירות ופעלנו להמשך התייעלות תפעולית בפעילות החברה. אנו ערוכים לקראת הפרטת החברה, אשר צפויה לצאת לדרך בשבועות הקרובים".

דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "אנו ממשיכים להשקיע בתחום הסחר המקוון. בתחילת 2020 יעבור מטה החברה הארצי לקריה הדוארית במודיעין. בחציון המשכנו לפתוח עשרות מרכזי מסירת חבילות בשיתוף עסקים קטנים, ובנוסף פתחנו מספר סוכנויות דואר בתוך רשתות השיווק מגה בעיר, יינות ביתן וקינג סטור במודל של 'חנות בתוך חנות'. כיום לדואר יש כ-1,300 נקודות שירות, מה שהופך את החברה לרשת הקמעונאית הגדולה בישראל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות