אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאפיות אנג'ל: המכירות עלו ב-3.2% בינואר-יוני, ההפסד הנקי הצטמצם ל-5.1 מיליון שקל צילום: שאול גולן

מאפיות אנג'ל: המכירות עלו ב-3.2% בינואר-יוני, ההפסד הנקי הצטמצם ל-5.1 מיליון שקל

זאת לעומת לעומת 11.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד; הגידול במכירות, לצד צמצום הוצאות, הובילו לשיפור של 8.3% ברווח הגולמי

29.08.2019, 23:56 | נורית קדוש

העלאת מחירי הלחם האחיד בפברואר החולף ב-3.6%, הובילה לעלייה של 3.2% במכירות מאפיות אנג'ל בינואר-יוני, ל-234.8 מיליון שקל. מנגד, נרשמה ירידה של 1.2% בכמות המוצרים שנמכרה על ידי החברה. העלייה במכירות החברה הושגה גם מצמיחה של 1.8% בפעילותה בחו"ל. אנג'ל חתמה את המחצית הראשונה עם צמצום ההפסד הנקי ל-5.1 מיליון שקל לעומת 11.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הגידול במכירות, לצד צמצום הוצאות, הובילו לשיפור של 8.3% ברווח הגולמי ל-83.7 מיליון שקל במחצית הראשונה, ולצמצום של 82% בהפסד התפעולי ל-2 מיליון שקל.

עלייה בהוצאות המימון כתוצאה מיישום תקן IFRS16 וכן מהפרשי הצמדה בגין הלוואה שנטלה אנגל מגוף מוסדי בשנה שעברה, הקשו על החברה לצמצם את ההפסד הנקי בשיעור דומה לזה של ההפסד התפעולי.

להערכת אנג'ל, ההפסדים נובעים בעיקר משחיקת מחירי המכירה המרביים של הלחמים שתחת צו הפיקוח על המחירים. החברה מציינת כי היא פועלת, יחד עם מאפיות נוספות להוצאת הלחם מפיקוח מחירים. זאת לאור הנתונים שבידה ולפיהם היא סבורה כי ועדת המחירים היתה צריכה להעלות את מחירי הלחם ב-3.63% כבר בדצמבר 2017 או לחלופין בתחילת 2018. אלא שוועדת המחירים החליטה באופן חד צדדי לשנות את רכיבי ההצמדה של סעיף האנרגיה בתחשיב השוטף של סל התשומות ונמנעה לאשר את ההתייקרות.

לחם אחיד, צילום: מאיר אזולאי לחם אחיד | צילום: מאיר אזולאי לחם אחיד, צילום: מאיר אזולאי

המאפיות הגדולות אנג'ל וברמן עתרו לבג"ץ נגד החלטה זו של ועדת המחירים. בג"ץ דן בעתירה ובעקבות כך קיימה ועדת המחירים שימוע למאפיות שלאחריו החליטה לשנות את שיטת חישוב מרכיב האנרגיה בסל התשומות מבלי לשנות את משקלו הכולל בסל התשומות, ואישרה העלאה של המחיר המפוקח ב-1% בלבד. בעקבות כך, הגישו המאפיות ערר לועדת המחירים, ואולם הערר נדחה. במאי החולף עתרו אנג'ל וברמן לבג"ץ נגד החלטת ועדת הערר.

החברה מיישמת תכנית מקיפה לשם התמודדות עם מצבה הכספי שעיקרה שינוי בתנאי הסחר מול הקמעונאים ,עדכון מחירים למוצרים שוני ויישום מהלכי התייעלות נוספים לשיפור התוצאות החברה. בין המהלכים האמורים שוקלת כמה דרכי פעולה חלופיות בתחום העוגות.

אנג'ל מייצרת ומשווקת מוצרי לחם ועוגות, כמו גם מוצרים חצי אפויים קפואים ואפויים הנמכרים בפינות אפייה ברשתות. בנוסף, החברה מייצרת ,מוכרת ומשווקת בארה"ב מגוון של פיתות תחת המותג."Angel's Bakery".

לחברה לפעילויות נוספות שהעיקריות שבהן היא מכירת מזון ומשקאות ברשת בתי קפה המופעלת באמצעות חברת בת של החברה, ובאמצעות חנויות המפעל של החברה. הפעילויות האמורות אינן מהותיות לפעילות הקבוצה ואינן עונות על הסף הכמותי להצגה כמגזרי דיווח.

תגיות