אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דידי צ'ושינג משיקה שירות מוניות אוטונומיות בשנגחאי צילום: Donga Science

דידי צ'ושינג משיקה שירות מוניות אוטונומיות בשנגחאי

ענקית התחבורה השיתופית הסינית תציע לנוסעים נסיעות ברכב אוטונומי עם נהג או במכונית רגילה. החברה שואפת להרחיב את השירות לבייג'ינג ושנזן עד 2020 ולמדינות נוספות עד 2021

01.09.2019, 13:17 | שירות כלכליסט

ענקית שיתוף הנסיעות הסינית דידי צ'ושינג מתכננת להכניס לשימוש כלי רכב אוטונומיים שישמשו לאיסוף נוסעים באזור שנגחאי. החברה מקווה להרחיב את הפעילות אל מחוץ לסין עד 2021 אם כי לא ברור היכן תוכל להפעיל את השירות בהתחשב במגבלות הרגולטוריות הרבות שעומדות בפניה.

קראו עוד בכלכליסט

השירות יאפשר לנוסעים שמשתמשים באפליקציה של דידי לבחור להיאסף על ידי רכב אוטונומי או רכב רגיל, כך אמר סמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה, זאנג בו, בועידת בינה מלאכותית שנערכה בימים האחרונים. המכוניות עדיין יאוישו בנהג אנושי, הוא אמר, והוסיף שלצרכנים יוצעו יותר מ-30 דגמי מכוניות במהלך הפיילוט של התכנית, שכולן מאופיינות ביכולות נהיגה אוטונומית ברמה 4, זאת אומרת מכוניות כמעט רובוטיות לחלוטין. כל הנסיעות הנהוגות עצמאית יהיו בחינם.

אפליקציית דידי תאפשר להזמין מוניות אוטונומיות ולזכות בנסיעה חינם, צילום: בלומברג אפליקציית דידי תאפשר להזמין מוניות אוטונומיות ולזכות בנסיעה חינם | צילום: בלומברג אפליקציית דידי תאפשר להזמין מוניות אוטונומיות ולזכות בנסיעה חינם, צילום: בלומברג

זאנג אמר לכתבים בסוף השבוע האחרון, שבכוונת דידי להפעיל את השירות תוך כמה חודשים, אך שהיא ממתינה למספר אישורים להפעלתו. החברה קיבלה רק השבוע את אישור הפעילות מהרשות המקומית של שנגחאי לבחון את הטכנולוגיה האוטונומית שלה בעיר. דידי מקווה להפעיל את המוניות האוטונומיות שלה בשלוש ערים סיניות: בייג'ינג, שנגחאי ושנזן, עד שנת 2020, לדברי בו. החברה נמצאת גם בשיחות עם טויוטה היפנית לכינון מיזם משותף שימוקד בשירותי תחבורה באמצעות טכנולוגיית נהיגה עצמאית.

בו אמר שהוא מאמין שספקיות טכנולוגיות תחבורה יחברו זו אל זו כדי ליצור "בריתות" שיספקו שירות משולב של שיתוף נסיעות וייצור המכוניות לשירות. "יהיו יותר משלוש בריתות שיוכלו לספק מוצר אמיתי. רכבים נהוגים עצמאית יהיו אחד התחומים החשובים ביותר של בינה מלאכותית בעשר השנים הקרובות."

מוקדם יותר החודש אמרה דידי שהפכה את יחידת כלי הרכב האוטונומיים שלה לחברה נפרדת שתתמקד במחקר ותנסה להעמיק את שיתוף הפעולה עם יצרניות רכב. ענקיות טכנולוגיות כמו ביידו הסינית ו-וויימו של גוגל, כמו גם חברות רכב מסורתיות, נמצאות במירוץ להכניס לשימוש כלי רכב נהוגים אוטונומית. אך רובן נתקלו בקשיים עקב עלות של פיתוח כלי רכב אוטונומיים שמסוגלים לצפות ולהגיב לפעולות אנושיות באזורים עירוניים ובעיקר בגלל המחסור ברגולציה ווהגדרת גבולות האחריות במקרה תאונה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות