אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משה ברקת פרסם "תוכנית פעולה" לשיפור השירות בביטוח לבני הגיל השלישי צילום: שאטרסטוק

משה ברקת פרסם "תוכנית פעולה" לשיפור השירות בביטוח לבני הגיל השלישי

הממונה על שוק ההון מעוניין לחייב לראשונה מינוי נושא משרה ייעודי בכל חברת ביטוח שיהיה אחראי על התחום, לדרוש מחברות לקיים פגישות אישיות עם מבוטחים מבוגרים טרם צירופם ולהקים מוקדי שירות ייעודיים לאוכלוסייה המבוגרת. התוכנית לא כוללת בשלב זה צעדים מעשיים

03.09.2019, 12:02 | רחלי בינדמן

הממונה על שוק ההון, משה ברקת, מעוניין לסייע בשיפור השירות שבתחומי פיקוחו הניתן לאוכלוסייה המבוגרת. הממונה פרסם היום (ג') מה שהוא מגדיר כ"תוכנית פעולה", שמטרתה לשפר את השירות הניתן לגיל השלישי - בשלב ראשון בתחומי הביטוח, ובהמשך בתחומים נוספים שנמצאים תחת פיקוחה של הרשות.

התוכנית עוסקת, בין היתר, באופן צירוף בני הגיל השלישי לביטוח, במוקדי שירות ייעודיים, בפישוט הליכי מיצוי זכויות, בהעמקת החינוך הפיננסי ועוד. בשלב זה התוכנית היא בבחינת סימון דרך, ועדיין לא כוללת צעדים מעשיים מיידים, אלא בבחינת מסמך היוועצות עם השוק.

קראו עוד בכלכליסט

משה ברקת, צילום: אלכס קולומויסקי משה ברקת | צילום: אלכס קולומויסקי משה ברקת, צילום: אלכס קולומויסקי

ברקת אמר כי "התוכנית שהצגנו היום מהווה צעד ראשון בהחלת צעדים מחייבים על חברות הביטוח, על מנת לתת מענה לצרכי אוכלוסיית בני הגיל השלישי, במיוחד על רקע הזדקנות האוכלוסייה והעלייה בתוחלת החיים".

התוכנית מבקשת לגעת בשלושה צמתים עיקריים של המבוטח המבוגר. הראשון הוא צירופו לביטוח, כאשר הרשות רוצה להבטיח את הוגנות הצירוף, שקיפות ומתן הסברים מפורטים והנגשת השפה הביטוחית, ולחייב במקרים מסויימים קיום של פגישה פרונטלית עם המבוטח טרם צירופו על מנת למנוע מצבים רבים ושכיחים של צירוף מבוגרים למוצרי ביטוח שהם כלל לא זקוקים להם או שכבר קיימים ברשותם (תופעת כפל הביטוח).

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

הצומת השני נוגע לשיפור השירות בפועל. כאן בכוונת הרשות לפעול מול חברות הביטוח להקמת מוקדי שירות ייעודיים לבני הגיל השלישי, לרבות מתן שירות לבני הגיל השלישי על ידי בני הגיל השלישי, דבר שעשוי לייצר גם מקומות עבודה לאוכלוסייה המבוגרת וכן קידום והתאמת שימוש בדיגיטל תוך ביצוע הדרכות.

הצמת השלישי נוגע לשלב מיצוי הזכויות של המבוטח. הרשות תפעל להקל על הליך זה, בין היתר על ידי פישוט הליך הגשת תביעת ביטוח, מינוי איש קשר מטעם הגוף המפוקח שילווה את המבוטח לאורך ההליך ועדכון טלפוני של מצב התביעה. כמו כן, יוקם מאגר מומחים ומלווים לשם סיוע וייעוץ בעת הגשת תביעה.

הרשות גם מעוניינת למנות אחראי על נושא הגיל השלישי בחברות הביטוח, כפונקציה שתהיה פונקציית חובה בכל חברה בדרג של נושא משרה שתפקידו לפעול באופן שוטף לשיפור השירות הניתן לקבוצה זו, וכן תקבע כללים לעניין מעורבות הדירקטוריון במתן מענה מקצועי לאוכלוסייה זו.

תגיות